Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان ، روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: توسعه مناسبات با ارمنستان به عنوان کشوری دوست و همسایه، همواره برای ایران حائز اهمیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس جمهور با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و ارمنستان در منطقه و مواضع مشترک دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، خاطر نشان کرد: امروز روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تهران – ایروان در سطح مطلوبی قرار دارد، اما در زمینه مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تلاش بیشتر در راستای استفاده حداکثری از توانمندی‌ها برای توسعه روابط به نفع دو ملت ضروری است.

روحانی با بیان اینکه ایران و ارمنستان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و صنایع می‌توانند همکاری‌های مطلوبی با یکدیگر داشته باشند، افزود: توسعه همکاری‌ها و روابط دو جانبه و چند ‌جانبه در تقویت مناسبات منطقه ای بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در شکل گیری روابط و همکاری‌های جدید در منطقه نقش بسزایی دارد، اظهارداشت: باید از ظرفیت و توانمندی‌های مناطق آزاد تجاری در مرزهای دو کشور در جهت توسعه همکاری‌ها و تحرک در مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان استفاده حداکثری داشته باشیم.

روحانی با تأکید بر ضرورت ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه، خاطر نشان کرد: جنگ و تشدید اختلافات منطقه ای به نفع هیچ کشوری نیست و همه دولت‌های منطقه باید برای برقراری صلح پایدار و آرامش، تلاش کنند.

رییس جمهور ، اوضاع کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق را نگران‌کننده دانست و گفت: حل و فصل مسایل و بحران‌های موجود در هر یک از کشورها موجب خوشحالی و به نفع کل منطقه خواهد بود که در این راستا ایران و ارمنستان می‌توانند، همکاری‌های خوبی را با یکدیگر داشته باشند.

«کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف، گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و ارمنستان برای توسعه حداکثری همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین، استفاده کنیم.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل خوب مناطق آزاد مرزی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور، خواستار حضور بیشتر شرکتها و سرمایه‌گذاران ایرانی در مناطق آزاد ارمنستان شد.

وی همکاری های سه جانبه ایران و ارمنستان با گرجستان در حوزه ترانزیت و با ترکمنستان در بخش انرژی را مهم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر کمیسیون های مشترک همکاری دوکشور برای ساماندهی این مناسبات تاکید کرد.

کاراپتیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را در راستای توسعه روابط دوستانه میان کشورها برشمرد و گفت: موضع‌گیری متوازن ایران در راستای مسایل منطقه ضامن صلح و ثبات بیشتر در منطقه خواهد بود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است