Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از صرفه‌جویی ۴۹ میلیون مترمکعبی آب همدان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان, منصور ستوده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 49 میلیون و 428 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است که این امر شامل محل‌های مختلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال از محل انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان همدان هشت میلیون و 900 هزار مترمکعب صرفه‌جویی شده که بیشترین صرفه‌جویی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های رزن 4 میلیون و 420 هزار مترمکعب، کبودرآهنگ یک میلیون و 760 هزار مترمکعب و ملایر یک میلیون و 400 هزار مترمکعب است.

ستوده عنوان کرد: از محل نصب کنتور یک میلیون و 380 هزار مترمکعب صرفه‌جویی شده است که بیشترین صرفه‌جویی در این بخش نیز به ترتیب مربوط به شهرستان‌های اسدآباد با 680 هزار مترمکعب و ملایر با 660 هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ناشی از اصلاح پروانه‌ها 39 میلیون و 143 هزار مترمکعب بوده است، تصریح کرد: بیشترین رقم صرفه‌جویی در این بخش مربوط به فامنین با 9 میلیون و 605 هزار مترمکعب‏‏‏‏‏‏ٌ‏‎‏‏‏ٌُ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏‏‏‏ و سپس شهرستان بهار با 9 میلیون و 507 هزار مترمکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: سال آبی گذشته 378 میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال 94، 451 میلیمتر و در متوسط بلندمدت 330 میلی‌متر بوده و امسال هنوز بارندگی درسطح استان همدان رخ نداده است.

ستوده با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به 62 میلیون و 820 هزار مترمکعب کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب، سد کلان ملایر 38 میلیون مترمکعب و سد اکباتان همدان 18 میلیون و 120 هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان سال آبی گذشته سرریز کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان ورودی به سد صفر بوده و میزان خروجی 1160 لیتر در ثانیه است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است گفت: سد سرابی تویسرکان 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب ذخیره داشته و میزان خروجی از آن 75 لیتر در ثانیه بوده و پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته در همدان بی‌نظیر بوده و در 20 سال گذشته چنین بارشی رخ نداده است گفت: به طور متوسط سالانه 6 میلیارد و 388 میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است ولی از سوی با 67 درصد تبخیر در استان همدان روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/

R41405/P41362/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد

استاندار همدان با بیان اینکه برق استان با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، گفت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه‌ شورای مدیریت مصرف برق پیش از ظهر امروز در سالن شهدای استانداری همدان و با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا برگزار شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تبریک روز صنعت برق بر فعالان این عرصه بر اینکه مصرف برق در استان باید انضباط پیدا کند تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند.

وی افزود: رویکرد شعار سال باید سرلوحه امور قرار گیرد به نحوی که جهش تولید محقق شود، یعنی افزایش چند برابری نسبت به گذشته ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه چهار هزار و 300 میلیون کیلووات حجم برق مصرفی استان، با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، افزود: در شرایطی که در موضوع انرژی با محدودیت مواجه هستیم، شعار سال باید با بهره‌وری در تولید محقق شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: باید نقاط هدررفت برق شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان پیگیری شود و در زمانی که مصرف برق واحدهای صنعتی یا خانگی از حد نرمال خارج شد، باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد تا رعایت مصرف با بهره‌وری انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع پاک، دانش‌بنیان و نوآور در همدان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: به پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات احتمالی توجه ویژه شود.

در پایان جلسه از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه مصرف بهینه انرژی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!