Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه اختلالی در تنظیم بازار این کالا ایجاد نمی‌کند، گفت: گزینه‌های دوم و سوم برای تامین این کالا روی میز است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن ماندگار کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در نشست هم اندیشی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه کشور، گفت: مشکل اصلی دست‌اندرکاران حوزه توزیع تلفن همراه پس از اجرای طرح رجیستری کمبود بازار این کالا و یا تنظیم بازار آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان اصناف موبایل در مورد اینکه چه تمیهداتی برای تامین نیاز بازار سنجیده شده است، گفت: با اعضای اتاق بازرگانی و حتی نمایندگان رسمی وارد کننده گوشی تلفن همراه صحبت‌هایی شده و تعهداتی از آن‌ها برای تامین کالای بازار اخذ شده است.

نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، گفت: هیچ کدام از گفت‌وگوهایی که با واردکنندگان موبایل انجام شده حاکی از این نیست که ما در تامین بازار پس از اجرای رجیستری تلفن همراه با اختلال مواجه شویم.

وی افزود: بازاری که تاکنون ظرفیت تجارت غیرقانونی آن نزدیک به ۹۰ درصد بوده است اصلاح آن انتفاع برخی را از بین می‌برد و باعث ایجاد هیجان در بازار می‌شود.

ماندگار اظهار داشت: حتی اگر ما در زمینه تامین بازار قول دهیم و ضمانت‌هایی را که برای تامین این بازار گرفته‌ایم اعلام کنیم باز هم باورپذیر نیست و در بازار شایعات گسترده است.

این نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تامین گوشی تلفن همراه پس از اجرای طرح رجیستری به عنوان دلسوز نه به عنوان موظف این امر تمهیداتی را اندیشیده است.

وی افزود: اگرچه در حاکمیت وزارتخانه‌ها بازوی اجرایی حاکمیت و دولت هستند و آن‌ها باید سیاست اصلی حاکمیت را اجرا کنند، اما ما برای تامین بازار گوشی تلفن همراه پس از اجرای طرح رجیستری گزینه‌های دوم و سومی را هم پیش‌بیینی کرده‌ایم تا در صورتی که بازار تامین نشود با این گزینه‌ها بازار تنظیم شود.

وی افزود: بنابراین با تامین کنندگان خارجی و همچنین تولید کنندگان خارجی مذاکراتی انجام شده و با تعدادی از صنوف نیز مذاکراتی صورت گرفته که ظرفیت واردات خود را اعلام کنند.

وی افزود:‌همچنین مذاکراتی با وزارت صنعت معدن و تجارت صورت گرفته تا در صورت بروز مشکل در تنظیم بازار گوشی تلفن همراه پس از اجرای طرح از تبصره‌های قانونی استفاده شود و تامین کالا برای فروشندگان تسهیل شود.

گفتنی است طرح رجیستری تلفن همراه از ۲۸ مهرماه اجرا می‌شود.

در جلسه هم اندیشی امروز پیرامون طرح ریجستری موبایل که با حضور صنوف از سراسر کشور در اتاق اصناف ایران برگزار شد قرار بود دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشته باشد که وی در این نشست حضور نیافت و محسن ماندگار کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاسخگوی سؤالات صنوف این بخش شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: همه اقدام‌های لازم صدور- صورتحساب خرید گوشی همراه انجام شده است و تا سه ماه دیگر، اجرایی خواهد شد.

به گفته آقای برادران، هدف از اجرای این طرح، شفافیت در خرید گوشی همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!