Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ سفیر هند در ایران در نشست با معاون بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به دیدار اخیرش با وزرای اقتصاد و مالی هند با اشاره به موانع روابط ایران و هند افزود: در نشست با وزرای اقتصاد و مالی هند بر لزوم حل مشکلات تأکید کرده‌ام.

سائوراب کومار افزود: در حال حاضر سه بانک خصوصی سامان، پارسیان و پاسارگاد درخواست افتتاح شعبه در هند را داده‌اند که بانک پاسارگاد مراحل انتهایی را طی کرده و در حال افتتاح شعبه در بمبئی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر هند افزود: بانک‌های دولتی هند مثل یوکو بانک هم تمایل به افتتاح شعبه در ایران را مطرح کرده‌اند که امیدواریم به‌زودی عملی شود.

سفیر هند تاکید کرد: در سفر هیات تجاری انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند (آسوچم) به ایران نمایندگان بانک‌های دولتی هند هم حضور خواهند داست و درخواست دارم که با نمایندگان بانک‌های ایرانی ملاقاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

معاون بین‌الملل اتاق ایران هم با اشاره به سخنان سفیر هند در مورد موانع گفت: برقراری روابط تجاری به روابط بانکی و مالی قوی نیاز دارد؛ در ترکیب هیات‌های اخیر اعزامی اتاق ایران به کشورهای اوکراین، کرواسی و اسپانیا هم فعالان بانکی حضور داشتند و برقراری روابط بانکی با کشورهای اروپایی پیگیری شد.

محمدرضا کرباسی همچنین آمادگی برای پذیرش هیات تجاری هند را اعلام کرد و گفت: اتاق ایران مانند همیشه از پذیرش هیات‌های تجاری استقبال می‌کند و اقدامات کافی را برای پیگیری هر چه بیشتر همکاری‌های دوطرفه انجام می‌دهد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا