Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره صنعت و معدن محلات گفت: با حضور بخش دولتی و بخش خصوصی و روسای سازمان‌های صمت و اتاق های بازرگانی و انجمن‌های تخصصی اولین نشست هم اندیشی صنعت سنگ کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ ایران (محلات-نیم‌ور) برگزار خواهد شد.

رضا ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته جهت برپایی هر چه باشکوهتر دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران (محلات-نیمور) ارائه داد و گفت: دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات از 25 لغایت 28 مهرماه امسال با بیش از 400 شرکت داخلی و خارجی در فضای کلی 90 هزار متر مربع شامل 20 هزار مترمربع فضای سرپوشیده و 70 هزار مترمربع فضای باز در نیم‌ور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص ویژگی این دوره از نمایشگاه افزود: در این دوره از نمایشگاه سالن ها به صورت مجزا و در بخش های فراوری سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های خام، ماشین آلات فرآوری سنگ، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، ماشین آلات و تجهیزات فراوری و تجهیزات و وسایل مصرفی در قالب 5 سالن مجزاست.

وی ویژگی دیگر این نمایشگاه را نمایش سنگ خام عنوان کرد و در ادامه گفت: در حدود 8 هزار تن سنگ خام از 150 معدن کشور از استان‌های دارای پتانسیل در فضای باز نمایشگاه ارائه خواهد شد.

ملکی درخصوص شرکت کنندگان داخلی این نمایشگاه گفت: در حدود 25 درصد از غرفه داران به لحاظ متراژ از استان مرکزی و 75 درصد نیز از سایر استان‌های کشور هستند. استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، قم، لرستان، زنجان، همدان، فارس، یزد، کرمان ،اصفهان، کردستان، تهران، خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در نمایشگاه حضور دارند.

وی از حضور 6 کشور خارجی درقالب پاویون نمایشگاه خبر داد و افزود: شرکت کنندگانی از کشورهای برزیل، ایتالیا، هند، چین، ترکیه و افغانستان در قالب پاویون نمایشگاهی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. دعوت از تجار تخصصی دنیا در زمینه سنگ در قالب پذیرش هیات تجاری از کشورهای ترکیه، چین، هند، پاکستان، کانادا، روسیه، آذربایجان، عمان، عراق، نیجریه، برزیل، غنا و مصر صورت گرفته و در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

ملکی برگزاری اولین نشست هم اندیشی صنعت سنگ کشور در این نمایشگاه را یکی ازکارهای مثبت امسال نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با حضور بخش دولتی و بخش خصوصی و روسای سازمان‌های صمت و اتاق های بازرگانی و انجمن‌های تخصصی اولین نشست هم اندیشی صنعت سنگ کشور در وقت بعد ازظهر روز 25 مهرماه بعد از افتتاحیه با موضوع بررسی راهکارها و موانع و مشکلات بخش تولید و صادرات سنگ و معدن و نحوه تعامل بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های جانبی دهمین نمایشگاه سنگ ایران بیان کرد: مذاکرات رو در روی تجار با یکدیگر برای اولین بار در نمایشگاه سنگ انجام خواهد شد. طبق تفاهم نامه های نمایشگاهی موجود با کشورهای ترکیه و هندوستان و ایتالیا این مذاکرات صورت می گیرد.

ملکی در خصوص برنامه های آموزشی و پژوهشی درحاشیه این نمایشگاه نیز گفت: برای اولین بار حضور مجلات تخصصی سنگ از کشورهای ترکیه، هند و ایتالیا در نمایشگاه حضور خواهند داشت.برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و سمینارهای کشوری با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن، صندوق بیمه معدنی کشور و خوشه های سنگ انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود: برای دومین سال متوالی غرفه کنفدراسیون سنگ صادراتی ایران در قالب 8 کنسرسیوم سنگ صادراتی از استان‌های مختلف به صورت تجمیعی و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی حضور خواهند داشت.

رییس صنعت و معدن محلات در خصوص برنامه های فرهنگی در حاشیه این نمایشگاه گفت: براساس خط مشی فرهنگی نمایشگاه دومین مسابقه بین المللی عکس و داستان کوتاه و خطاطی و کاریکاتور با موضوع سنگ با حضور 400 اثر از 40 کشور دنیا برگزار شده و در نمایشگاه اعلام می شود. همچنین در راستای برنامه های فرهنگی نمایشگاه غرفه های فرهنگی در خصوص معرفی پیشینه صنعت سنگ در کشور و منطقه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد