Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:25:28 GMT

تولید 100 تا 150 هزار تن پسته در باغهای استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۳۰۸۱

تولید 100 تا 150 هزار تن پسته در باغهای استان کرمان

به گزارش ایرنا علیرضارزم حسینی روز سه شنبه در بازدید از ترمینال ضبط پسته آگاه در رفسنجان افزود: این میزان پسته بیش از چهار هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد که بخش عمده ای از این درآمد به خارج استان یا کشور می رود و صاحبان این محصول درآمد خود را در استانهای دیگر سرمایه گذاری می کنند.
وی بیان کرد: بخشی از این درآمد برای نگهداری محصول و خرید سموم به کار می رود اما در کل درآمد پسته در استانهایی غیر از کرمان خرج می شود که باید با ایجاد انگیزه در کشاورزان و مالکان این درآمد برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی به استان برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه رفسنجان با وجود بیش از 80 هزار هکتار باغ پسته سالانه 2 هزار میلیارد تومان درآمد پسته دارد گفت: اما صنعتی که دارد در مقابل این درآمد کم است و باید در کنار حفظ کشاورزی محصول پسته به سمت صنعت و خدمات پیش برود.
رزم حسینی افزود: سال گذشته با راه اندازی بورس پسته کشور در رفسنجان صندوق سرمایه گذاری بانک کشاورزی نیز برای پشتیبانی از این بورس تاسیس شد تا ساز و کار بورس بهتر از قبل شود و مردم و کشاورزان با مراجعه به بورس بتوانند پسته خود را در انبارهای بورس که در شهرستانهای سیرجان، رفسنجان و انار ایجاد شده نگهداری کرده و به فروش برسانند.
وی به معضل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی اراضی پسته در استان کرمان از سال گذشته آغاز شده و در شهرستانهای رفسنجان، زرند و انار در حال اجرا است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: تجمیع باغات خرده مالکان، اجرای آبیاری تحت فشار و مصرف سموم با کیفیت می تواند به خوبی بحران آب را حل کند و مصرف بی رویه سموم بی کیفیت را نیز کاهش دهد.
استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به شهرستان رفسنجان از خانه حاج آقاعلی و مجموعه ورزشی آگاه و ترمینال ضبط پسته آگاه بازدید کرد.
علیرضا رزم حسینی همچنین امروز مدرسه شهید احمدی رفسنجان را نیز افتتاح کرد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

حسین رضایی امروز با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری در دیدار با پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سعدلو مدیر درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: این گروه جهادی با نیت و میل خدمت به مردم و نیز تحمل سختی‌ها سعی می‌کند گرهی از مشکل مردم باز کند که یقینا مورد رضایت پروردگار و بندگانش واقع خواهد شد.

محمود پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این دیدار به گزارش عملکرد خدماتی که طی دو سال اخیر از سوی گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه انجام شده اشاره کرد و افزود: با روحیه جهادی برآمده از متن دین، با همکاری همه واحد‌های مجتمع مس سرچشمه و گروه جهادی شهدای صنعت مس با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی هدفمند به اقشار نیازمند جامعه و نیز ترویج گفتمان حرکت‌های جهادی شروع به کار کردیم و طی دو سال اخیر خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های متخلف عمرانی، علمی، درمانی و ... نثار این خانواده‌های بی بضاعت شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۳ هزار و ۸۰۹ مورد خدمت در بخش‌های دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری، دامپزشکی، آموزشی، سبدکالا و ... در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس در نقاط محروم استان کرمان و سیستان و بلوچستان انجام شد.

پورقاسمی بیان کرد: همچنین با افزایش خدمات طی پارسال، ۱۱۲ هزار و ۸۵۲ مورد خدمت در انواع مختلف پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، عمرانی، جهیزیه، سبد کالا، هدیه کفش، بیمارستان صحرایی و اهدای کالاپزشکی و دیگر خدمات انجام شد.

وی تصریح کرد: سال قبل بالای ۱۴ اردوی جهادی و درمانی برگزار کردیم و امسال هم نخستین اردوی درمانی را قرار است برای خانواده‌های تحت پوشش موسسه‌های خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند