Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:46:07 GMT

رئیس جمهور به کرمان سفر می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۴۵۷۱

رئیس جمهور به کرمان سفر می کند

رفسنجان - استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان اظهار داشت: شاید کمتر کسی تصور می کرد این مجموعه که در آستانه ویرانی و تخریب بود و از صحنه میراث فرهنگی که مانند بقیه میراثی که نمی توانیم نگهداری کنیم، از بین می رفت، خوشبختانه به مرحله ای برسد که یک یا دو ماه آینده آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم نمونه هایی از الگوهای اقتصاد مقاومتی واقعی، همدلی و همزبانی و مثلث توسعه اقتصادی را نام ببریم می توانیم مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان را نام ببریم که در پیشرفت این پروژه نماینده سابق مردم رفسنجان در مجلس، نماینده فعلی، امام جمعه و فرماندار سابق و فعلی و آقای سرایداری کارآفرین بزرگ این مجموعه تلاش و پیگیری هایی بسیار خوبی داشته اند.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه این مجموعه متعلق به رفسنجان، استان و حتی ایران نیست و به همه مردم جهان تعلق دارد، تصریح کرد: کشوری مانند ایران در حالی که می تواند بالاترین درآمد گردشگری را در منطقه داشته باشد اما متأسفانه در حال حاضر پایین ترین درآمد گردشگری را در منطقه دارد در حالی که ترکیه سالانه 25 میلیون گردشگر خارجی دارد و بالغ بر دو هزار میلیارد دلار گردش مالی گردشگران خارجی است.

رزم حسینی به جابجایی 1.4 میلیارد نفر گردشگر طی سال گذشته اشاره و یادآور شد: به ازای هر گردشگر خارجی 12 نفر شغل پایدار ایجاد می شود و این مجموعه 120 نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

استاندار کرمان بیان داشت: در دولت یازدهم شاهد طلایی‌ترین دوران شکوفایی میراث فرهنگی بودیم، اگر چه استان کرمان رتبه برتر حوزه گردشگری، مرمت و سرمایه‌گذاری آثار تاریخی را به خود اختصاص داده، اما این آغاز راه است و با تجربه ای که در دولت یازدهم ایجاد شده، فعالیت‌ها در دولت دوازدهم هم ادامه می‌یابد.

رزم حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ کرده است که تمام توفیقاتی که در استان کرمان به ثمر رسیده به بقیه استانها ابلاغ کند و مطابق این برنامه پیش روند و امیدواریم با مشارکت و وحدت رویه در حوزه سیاسی و همکاری رسانه ها به توسعه پایدار در استان کرمان برسیم.

وی تصریح کرد: باید از خودخواهی دست برداریم و به سمتی برویم که رشد کنیم تا بتوانیم ایجاد درآمد، ثروت و شغل پایدار داشته باشیم.

استاندار کرمان از افتتاح مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان به دست رئیس جمهور خبر داد و گفت: مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار گرفته و این مجموعه به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: حدود دو هزار نفر در دوره مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان همکاری داشتند و از نیروها و مصالح موجود در قاسم‌آباد رفسنجان برای مرمت این بنا استفاده شده است و گردش مالی زیادی به وجود آمده است.

وی توجه به استانداردهای جهانی در مرمت و بازسازی این بنا را یادآور شد و افزود: تردید ندارم در صورت انجام تبلیغات مناسب مجموعه خانه حاج آقا علی به یکی از مقاصد اصلی جدی گردشگران دنیا تبدیل می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و الگویی که استان کرمان ارائه کرده می‌تواند کشور را نجات دهد و اگر این مسیر را ادامه دهیم می توانیم استان خوبی را بسازیم.

رزم حسینی در پایان گفت: اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه احیای موقوفات و ایجاد ارزش افزوده حرکتی بی‌نظیر در سطح کشور است که امیدواریم، مستمر باشد و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار کرمان صبح امروز از روند مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان در شهرستان رفسنجان بازدید کرد.

طرح مرمت و بازسازی این خانه از 27 مهر ماه 94 آغاز شده است و 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل بخش‌های مختلف از جمله رستوران سنتی، کافی‌شاپ، تالار پذیرایی و سوئیت‌های لوکس و معمولی می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

حسین رضایی امروز با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری در دیدار با پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سعدلو مدیر درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: این گروه جهادی با نیت و میل خدمت به مردم و نیز تحمل سختی‌ها سعی می‌کند گرهی از مشکل مردم باز کند که یقینا مورد رضایت پروردگار و بندگانش واقع خواهد شد.

محمود پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این دیدار به گزارش عملکرد خدماتی که طی دو سال اخیر از سوی گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه انجام شده اشاره کرد و افزود: با روحیه جهادی برآمده از متن دین، با همکاری همه واحد‌های مجتمع مس سرچشمه و گروه جهادی شهدای صنعت مس با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی هدفمند به اقشار نیازمند جامعه و نیز ترویج گفتمان حرکت‌های جهادی شروع به کار کردیم و طی دو سال اخیر خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های متخلف عمرانی، علمی، درمانی و ... نثار این خانواده‌های بی بضاعت شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۳ هزار و ۸۰۹ مورد خدمت در بخش‌های دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری، دامپزشکی، آموزشی، سبدکالا و ... در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس در نقاط محروم استان کرمان و سیستان و بلوچستان انجام شد.

پورقاسمی بیان کرد: همچنین با افزایش خدمات طی پارسال، ۱۱۲ هزار و ۸۵۲ مورد خدمت در انواع مختلف پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، عمرانی، جهیزیه، سبد کالا، هدیه کفش، بیمارستان صحرایی و اهدای کالاپزشکی و دیگر خدمات انجام شد.

وی تصریح کرد: سال قبل بالای ۱۴ اردوی جهادی و درمانی برگزار کردیم و امسال هم نخستین اردوی درمانی را قرار است برای خانواده‌های تحت پوشش موسسه‌های خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر