Web Analytics Made Easy - Statcounter

امنیت مترو و فضای گرفته اتوبوسها زیر پوسترهای تبلیغاتی از جمله تذکراتی بودند که در کنار تقدیر و تمجید اعضای شورای پنجم از انتصابات مترو و قبول مدیریت بوستان پردیسان توسط شهردار تهران مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در حالی با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد که ۱۷ نفر حاضر و ۴ نفر غایب بودند و ریاست آن را هم محسن هاشمی برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عذرخواهی محسن هاشمی از اهالی رسانه

محسن هاشمی در آغاز جلسه بیان داشت: بابت سوء تفاهمی که در هفته گذشته در مورد موضوعی به نام قهر از صدا و سیما پیش آمد، از اهالی خبر عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: علاقه تمام اعضای شورای شهر نسبت به سازمان‌ها و افراد مربوط به تشکیلات خبری را اعلام می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: اعضای شورای تهران علاقه زیادی به اقزایش اعتماد مردم به رسانه ملی دارند و خواهشمندم که صدا و سیما همانند ۱۴ سال گذشته رویکرد مثبت داشته باشد.

شهرداری به وعده‌هایش درباره مصوبه «شهر دوستدار کودک» عمل نکرده است

مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور به انتقاد از عدم اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک توسط شهرداری پرداخت و اظهار داشت: یک هشتم جمعیت شهر تهران را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تهران ده سال پیش به عنوان شهر دوستدار کودک به یونیسف ملحق شد و این تنها مصوبه‌ای بوده که با عنوان کودکان در پنج دوره گذشته شورا مصوب شده است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: امروز پرداختن به بحث کودکان نه فقط یک وظیفه بلکه تحقق وعده شورا مبنی بر اجرایی شدن شهر دوستدار کودک است.

فراهانی در پایان گفت: شهرداری تهران به وعده‌اش در این مورد عمل نکرده است. قرار بوده که شهرداری گزارش دهد ولی هنوز نتیجه‌ای ندیده‌ایم.

درخواست مالباختگان کاسپین از عضو شورای شهر

سیدحسن رسولی به عنوان دومین تذکردهنده امروز صحن علنی شورای شهر بیان داشت: دیروز در بازدیدی که از سطح شهر داشتم، شاهد تجمع تعداد قابل توجهی از مالباختگان کاسپین در مقابل ساختمان شیشه‌ای قوه قضائیه بودم.

وی یادآور شد: خواسته آن‌ها این است که مسئولان دادگستری تسریع کنند و زودتر احکام مربوطه صادر شود. خواستم تقاضا کنم که این تذکر را به وزیر و رئیس کل دادگستری برسانید.

وقتی مسجدجامعی «حافظ‌»دوست می‌شود! / شوخی محسن هاشمی با فال حافظ

اما در ادامه تذکر مسجدجامعی حال و هوای صحن را عوض کرد و باعث خنده همگان شد. احمد مسجد جامعی در تذکر پیش از دستورش گفت: ما با توجه به اینکه خیابانی به نام حافظ داریم، باید در روز حافظ کاری برای ایشان کنیم چرا که پنج‌شنبه روز بزرگداشت ایشان است.

وی در سخنانی طنزآمیز ابراز داشت: روز اول که انتخاب شدم، یک فال حافظ برای شورا گرفتم که رسانه‌ای‌ها خیلی آن را مطرح کردند ولی شعرش یادم نیست.

هاشمی در پایان سخنان این بخش مسجدجامعی گفت: من از آن دسته کسانی هستم که فال‌ها را می‌خرم و دسته‌ای هم می‌خرم و برای خانه هم می‌برم که این حرف رئیس شورا موجب خنده همگان شد.

مسجدجامعی در ادامه تذکرش هم‌چنین به یک موضوع دیگر هم اشاره و تصریح کرد: در کنار برخی از تبلیغات مذهبی ائمه که صورت می‌گرفت، تبلیغات اقتصادی هم دیده می‌شد. این اسامی مبارک بزرگ‌تر از آن هستند که بخواهیم از آن‌ها استفاده اقتصادی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: دوستان این را در تهران جمع‌آوری کردند اما در شهرستان‌ها باب شده است که باید تذکر دهیم.

وقتی هاشمی اجازه شعرخوانی به مسجدجامعی را نداد! / هاشمی: ما را به «پِرتِ وقت» متهم می‌کنند

لازم به ذکر است، پس از تذکر مسجدجامعی، غزل معروف «دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند» از حضرت حافظ بر روی نمایشگر صحن علنی شورا به نمایش درآمد.

گفتنی است، در ادامه جلسه نیز مسجدجامعی از هاشمی اجاز گرفت تا شعری از حافظ بخواند اما هاشمی پاسخ داد: اجازه دهید در آخر جلسه اگر وقت شد، بخوانید تا ما را به «پِرتِ وقت» متهم نکنند.

در ادامه روز پرتذکر اما مفید شورای شهر نوبت به تذکر آرش حسینی میلانی رسید که به پدیده وارونگی و مبارزه با آلودگی هوا اختصاص داشت.

وی عنوان کرد: در مصوبه‌ای در تیر ماه سال گذشته برای حدود ۱۰ وزارتخانه تکالیفی را مشخص کرده‌اند. این‌ها اکثرا زمان‌بندی شده‌اند که برش زمانی این‌ها معمولا یک ‌ساله بوده و به پایان رسیده است.

این عضو شورا یادآور شد: یکی از نکات خیلی مهم در بحث منابع آلاینده، موتورهای دیزلی هستند که متاسفانه ما گزارش دقیق و جامعی در مورد این کارگروه نداشته‌ایم.

میلانی هم‌چنین درخواست کرد تا از مسئولان وزارت نفت، استانداری، شهرداری و حفاظت محیط زیست دعوت شود تا گزارشی در این باره به شورا بدهند.

در ادامه محسن هاشمی در پاسخ به تذکر میلانی اظهار داشت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری و تجهیز حمل و نقل عمومی تهران که هم ریلی و هم اتوبوسرانی است را هم به تذکرتان اضافه کنید.

تمجید از شهردار تهران به دلیل قبول مدیریت پارک جنگلی پردیسان

صدراعظم نوری در ابتدای تذکرش به تمجید از نجفی، شهردار تهران پرداخت و عنوان کرد: این سومین اقدام قابل تحسین ایشان در دوران مدیریت است.

وی ارزش ویژه پارک جنگلی پردیسان را به دلیل کارکرد اکولوژیکی آن دانست و افزود: علی‌رغم بدهی‌ها و مشکلات، شهرداری توافق کرد که متولی مدیریت و اداره پارک پردیسان شود‌. شهردار تهران در واقع مصوبه جامانده شورای شهر تهران که روی زمین مانده بود را اجرایی کرد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: شهرداری به عنوان متولی باید از پارک پردیسان نگهداری و از هرگونه تغییر کاربری بپرهیزد چرا که این پارک در ارتقاء کیفیت سیمای شهری تهران موثر است و باید در گردشگری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

نوری هم‌چنین اظهار داشت: پارک پردیسان باید به گونه‌ای باشد که در آن تغییرات اکولوژیکی ایجاد نشود‌. شهرداری تهران از نگاه غیربومی و پیمانکاری که منجر به صرف هزینه و استفاده بیش از حد آب می‌شود، پرهیز کند.

وی در پایان تذکرش یادآور شد: شهرداری منطقه ۲ هم باید طرحش را برای مدیریت این پارک برای یک دوره ۴ ساله ارائه کند.

گفتنی است، هاشمی در تکمیل تذکر نوری عنوان کرد: این طرح حتی در دولت سازندگی هم مطرح بود اما محیط زیست مانع این کار می‌شد که لازم می‌دانم علاوه بر دکتر نجفی، از آقای کلانتری به عنوان مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران هم تشکر کنم.

اگر قادر به تامین امنیت خط ۷ مترو نیستید، آن را تعطیل کنید

شهربانو امانی نگرانی‌اش از وضعیت ایمنی خط ۷ مترو را اعلام کرد و ابراز داشت: من خیلی درباره خط ۷ مترو نگرانم. من نگران جان مردم و ایمنی آن‌ها هستم.

وی تاکید کرد: باید مشکلاتش رفع شود و به نظر من اگر ایمنی آن قابل تامین نیست، باید اطلاع‌رسانی کنیم و آن را تعطیل کنیم.

نظری حرف دل کاربران شبکه‌های اجتماعی را به صحن شورا برد

حجت نظری که خودش هم در صفحه‌های اجتماعی فعالیت چشمگیر و تاثیرگذاری دارد به بیان حرف دل کاربران شبکه‌های اجتماعی پرداخت و مطرح کرد: برچسب‌هایی که بعضا روی شیشه‌های اتوبوس‌ها شاهد هستیم، کیفیت لازم را ندارند و از داخل اتوبوس نمی‌شود بیرون را دید.

وی ادامه داد: بعضا از اتوبوس‌ها به عنوان «زندان کوچک» یاد می‌کنند و سازمان زیباسازی باید نظارت داشته باشد چرا که برخی از این امور برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان تاکید کرد: ما باید کتاب‌فروشی‌های سیار را طبق مقررات در سطح شهر زنده کنیم و سرانه فروش کتاب و کتاب‌خوانی را بالا ببریم.

این گزارش حاکی است، علیخانی، امانی و نظری سه نماینده‌ای بودند که از نجفی، شهردار تهران به دلیل انتصاب فرنوش آذری که از اهل سنت است، به عنوان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تشکر کردند.

زهرا نژادبهرام نیز توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی را اقدامی مناسب و قابل تحسین دانست و اعتقاد داشت که این امر می‌تواند به کاهش آلودگی و مصرف بی‌رویه پلاستیک کمک کند.

پس از پایان تذکرات، نمایندگان به بررسی طرح «الزام شهرداری به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی و …» پرداختند.

در بررسی این طرح، اعضا بر غیرقانونی بودن و بی‌اطلاع بودن شورا از واگذاری‌های املاک شهرداری در گذشته تاکید کردند و برخی هم خواستار ارجاع آن به کمیسیون مربوطه برای اصلاح شدند که این خواسته هاشمی را مجبور به رای‌گیری برای ارجاع این طرح به کمیسیون کرد.

ارجاع این طرح به کمیسیون به رای‌گیری گذاشته شد که رای نیاورد ولی پس از اظهارنظرهای مخالفان و موافقان، کلیات آن با ۱۳ رای به تصویب رسید. قرار بر این شد که اعضای شورا در جلسه آینده به بررسی جزئیات این طرح بپردازند.

در حالی که جلسه شورای شهر نیم ساعت تمدید شده بود، اعضا به بررسی دو فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهردای تهران» که توسط نجفی به صحن ارسال شده بود پرداختند.

شایان ذکر است که پس از اظهارات مخالفان و موافقان، دو فوریت این طرح تصویب نشد و مقرر شد تا این طرح با قید یک فوریت به کمیسیون‌های برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و شهرسازی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع داده شود.

سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش روز یک‌شنبه ساعت ۸:۴۵ برگزار می‌شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه های صدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد: مجموعه‌های شنیداری ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت روزانه ساعت ۱۵ تا ۱۶ بصورت چرخشی و در یک بسته پیوسته از رادیو آبادان پخش می‌شود.
همچنین مناظره نامزد‌ها روزانه در بازه زمانی تبلیغات در ۲ نوبت در ساعات ۲۲ تا ۲۳ و ۲ تا ۳ بامداد از صدای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده و در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول زمان پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های نامزد‌های انتخابات مجلس در آبادان

دیگر خبرها

  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم