Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم الماسی روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری پاوه افزود: دستگاه قضائی به تنهایی قادر به پیشگیری از وقوع جرائم نیست.
وی خواستار تلاش و ارائه راهکارهای عملی از سوی دستگاههای اجرایی و توصیه ها و رهنمودهای روحانیت منطقه برای پیشگیری از قاچاق و تجاوز و تصرف اراضی منابع ملی شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الماسی یکی از محورهای کار شورای پیشگیری را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد پارکینگ عنوان کرد و گفت: پیامد این ساخت و سازها ترافیک موجود شهر پاوه است و برای رفع این معضل باید فرهنگ سازی در بین مردم صورت گیرد.
وی پیامدها و تبعات قاچاق را خدشه دار شدن امنیت و آسیب جدی به تولید ملی عنوان کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این راستا مهم و حائز اهمیت است. دادستان عمومی و انقلاب پاوه با بیان اینکه بعد از بروز جرم و جرائم در جامعه نگاه مردم و افراد جامعه در وهله اول به دستگاه قضائی و ضابطان این قوه است که به طور قطع دیدگاه صحیحی نیست.
الماسی افزود: دستگاه قضایی معلول ها را بررسی می کند در حالی که باید دستگاههای اجرایی و بخصوص فرهنگی علل و ریشه هایی را که منجر به جرم می شوند باید شناسایی و برای پیشگیری از جرم اقدام نمایند و این همان عزم و اراده همگانی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز با اشاره به نقش آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیتی افراد جامعه بر برگزاری دوره های آموزشی و نشست های بصیرت افزایی به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان را در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی مورد تأکید قرار داد.
سرهنگ سعید بهشتی راد، منشاء بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی و بخصوص تندروی و افراطی گری ها را عدم شناخت و آگاهی افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دانست.
معاون فرماندار پاوه هم قاچاق را در افت تحصیلی دانش آموزان و بنیه علمی منطقه تأثیرگذار دانست و گفت: اگر دستگاههای فرهنگی در شهرستان وظایف خود را بخوبی انجام دهند میزان آسیب های اجتماعی بسیار کاهش خواهد یافت.
سید نجیب میرانی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرائم باید دستگاه قضائی به عنوان حامی و پشتیبان دستگاههای اجرایی عمل کند.
رئیس اداره منابع طبیعی پاوه هم از حمایت و پشتیبانی دستگاه قضائی و ادارات این شهرستان در راستای حفاظت از منابع ملی قدردانی کرد.
یادگار غالبی افزود: از 79 هزار هکتار مساحت شهرستان 73 هزار هکتار منابع ملی است که 92 درصد مساحت شهرستان را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه 114 پرونده تصرف و تجاوز به منابع ملی را در دست اقدام داریم، گفت: فقط حکم خلعیت این عرصه ها و بازگشت آنها به منابع ملی عامل بازدارنده در پیشگیری از تجاوز و تصرف به عرصه های منابع ملی است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که به دلیل اعتقادات و باورهای دینی مردم آن همواره به عنوان یکی از شهرستانهای پاک کشور یاد می شود.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: معتقد هستیم در زمانی که اتاق فکر دشمن به صورت برنامه ریزی بلند مدت و چند جانبه طی چند سال در پی القای فرهنگ منحط غرب و ایجاد استحاله در بین مردم ایران و به ویژه نسل جوان بر آمده اند، بیش از هر چیز نیازمند اقدامات فرهنگی و آگاه سازی شهروندان و رفع شبهات و تحکیم باور‌های اسلامی، ایرانی هستیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به شکلی هماهنگ در خط رسانه‌ای معاندین دنبال می‌شود، ایجاد محدودیت به واسطه حجاب برای بانوان و نیز عدم رعایت حقوق بانوان در ایران است که در این راستا همواره دستگاه قضایی متحل بیشترین هجمه‌های دشمن است، اما با وجود وکلای زن توانمند و مهمتر از آن حضور قاضی زن که ضمن حفظ حجاب اسلامی در جایگاه والای قضاوت نشسته، می‌تواند نشانی از ارزش عملی نظام و اسلام برای بانوان و ناروا بودن هجمه‌های بسیار نسبت به دستگاه قضایی باشد که این موضوع بایستی برای جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: در راستای اعلام حمایت عملی دادگستری از طرح عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده حضور قضات در مدارس است و این مهم با وجود قاضی زن در دادگستری شهرستان به شکل متفاوت در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود با برنامه ریزی دقیق تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه حضور یابد و ضمن تشریح مسائل حقوقی و تبیین طرح عفاف و حجاب، به سوالات حقوقی و نیز شبهات دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان با تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان جهت همراهی در اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس گفت: شاید بتوان گفت که مهمترین قشر جامعه را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و در صورت توجه همزمان به تعلیم و تربیت آن‌ها می‌توان با کاهش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، به آینده و تحقق جامعه‌ای مناسب زیست و با حداقل جرائم امیدوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند