Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:31:54 GMT

۳۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۴۶۶۷

۳۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان وجود دارد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان وجود دارد گفت: بهترین راه برای رساندن صدای کارگران به مسئولان تشکل‌های کارگری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیماز کرمان، رضا اسماعیلی امشب در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان کرمان با مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: سه‌جانبه گرایی را در اداره کار در دستور کار قرار دادیم و بر توسعه روابط کار تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 300 هزار کارگر بیمه‌شده در استان کرمان وجود دارد گفت: بهترین راه برای رساندن صدای کارگران به مسئولان تشکل‌های کارگری است و در استان کرمان این تشکل‌ها در دو قالب شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در سال 96 بیش از 100 شورای اسلامی کار در استان شکل گرفته است افزود: بیش از 420 نماینده کارگری نیز در استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان کارگری باعث آرامش کارگران در محیط کار است خاطر‌نشان کرد: مبنای ما بر توسعه روابط کار، توسعه شوراهای اسلامی کار در استان است.

اسماعیلی با بیان اینکه 24 انجمن صنفی کارگری نیز در استان کرمان فعالیت می‌کنند گفت: در استان کرمان حدود 100 هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند و 54 انجمن صنفی کارفرمایی نیز داریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تعطیلی کارگاه‌ها ضرر بزرگی به اشتغال استان می‌زند افزود: بنا داریم در سال تولید و اشتغال با همدلی و هم‌افزایی از تعطیلی کارگاه‌ها جلوگیری کرده و با ایجاد روابط کار بر توسعه انها افزوده شود.

انتهای پیام/

R7860/P1377/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود : در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد