Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نشست خبري مديرعامل استقلال براي معرفي و آغاز همکاري با شرکت ديبا تجارت با حاشيه‌هايي از جنس فوتبال همراه بود.
سرويس ورزش مشرق - مديرعامل استقلال در اين نشست خبري بعد از توضيحات درباره حامي مالي جديد اين باشگاه، درباره مسائل مختلفي صحبت کرد.
سيد رضا افتخاري در ابتداي صحبت‌هاي خود اظهار داشت: از خبرنگاران، اعضاي هيات مديره و کميته فني تشکر مي‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين از آقاي شفر تشکر مي‌کنم که در اين جلسه حضور دارند. باشگاه استقلال يک باشگاه دولتي است و در قانون بودجه پيش‌بيني شده که دولت هيچ بودجه‌اي به استقلال ندهد اما باشگاه به دنبال اين است که از طريق بخش خصوصي مشکلات مالي خود را حل کند.
*استقلال دنبال منابع مالي پايدار است
وي افزود: ما در سال گذشته با شرکت‌هاي مختلفي قرارداد داشتيم و شرايط خوبي را سپري کرديم و باشگاه روي پاي خود ايستاد و به تعهدات خود عمل کرد. اگر بخواهيم باشگاه حرفه‌اي باشيم، بايد فراتر از اين عمل کنيم و به دنبال منابع پايدار باشيم. در همين راستا با شرکت‌هاي مختلف وارد مذاکره شديم و در اولين گام با شرکت ديبا تجارت به توافق رسيديم که اولين توليد کننده آب قليايي است. ما از اين موضوع استقبال کرديم تا مردم با اين محصول آشنا شوند. در همين راستا جلساتي با مديران محترم اين مجموعه داشتيم که بايد از مديران اين شرکت براي وقتي که اختصاص دادند، تشکر کنم. ما درگير مسائل تيم بوديم اما ساعت‌ها وقت گذاشتيم و در نهايت قراردادي تنظيم شد و امروز نيز اين قرارداد آغاز شد. اميدوارم از فردا اتفاقي رخ دهد که هواداران با اين محصول آشنا شوند و در راستاي کمک به باشگاه از اين محصول به باشگاه کمک کنند.
*از هوادار پول دستي نمي گيريم
مديرعامل استقلال در مورد ساير قراردادهاي تجاري باشگاه گفت: با شرکت‌هاي ديگر در حال مذاکره هستيم و مي‌خواهيم با شرکت‌هايي کار کنيم که براي سلامتي مردم کار مي‌کنند. قبلا از من سوال مي‌کردند چگونه به باشگاه کمک کنيم. من به آنها گفتم ما شماره حساب نمي‌دهيم و پول دستي نمي‌گيريم اما کالايي به آنها ارائه مي‌دهيم که مورد استقبال هواداران قرار مي‌گيرد. کالاهاي زيادي با ما صحبت کردند اما ما زيربار نرفتيم زيرا مي‌خواستيم مطمئن باشيم اين کالا بايد به ما کمک کند. اين کالا تنها محصول اين شرکت نيست و در آينده محصولات جديدي به مردم ارائه مي‌کنيم. از آقاي شفر دعوت کرديم در اينجا حضور داشته باشند زيرا هر کاري که انجام مي‌دهيم، همه اعضاي باشگاه بايد در جريان آن قرار بگيرند. فقط اين موضوعات براي هيات مديره نيست و بقيه دوستان بايد کمک کنند تا اين کار رو به جلو برود و طرح موفقي باشد.

*کميسيون اصل 90 به باشگاه ما ورود کند
به گزارش مشرق، افتخاري در مورد درآمدزايي باشگاه و پرداخت بدهي‌ها عنوان کرد: سال گذشته براي حل بدهي‌هاي قبلي گام‌هايي برداشتيم و يک کميته اقتصادي تشکيل داديم. ما فصل گذشته هيچ بدهي براي باشگاه نگذاشتيم و 13 ميليارد از بدهي گذشته را نيز پرداخت کرديم. ما اگر اين بدهي را نداشتيم، کمپ را درست مي‌کرديم و ورزشگاه را تجهيز مي‌کرديم اما چون در فشار بوديم، پول‌ها براي بدهي‌ها هزينه شد و اماکن ورزشي ما ناتمام باقي مانده است. اميدوارم از طريق اسپانسر منابع مالي تجهيز شود تا استاديوم‌ها را تجهيز کنيم. يک باشگاه حرفه‌اي بر اساس دستور AFC بايد صاحب استاديوم باشد اما باشگاه استقلال اين امکانات را ندارد. ما تلاش مي‌کنيم تا بتوانيم بعد از پرداخت بدهي، اين کار را انجام بدهيم. تعدادي از بازيکنان ما از طريق AFC براي دريافت بدهي‌ها اقدام کردند. AFC فکر مي‌کرد بدهي‌هاي ما چند مورد است اما الان متوجه شدند که چنين چيزي نيست و ما را به کميته انضباطي ارجاع دادند. ما مي‌خواهيم در يک برنامه زمان‌بندي، بدهي‌ها را پرداخت کنيم. نمي‌شود يک روزه بدهي‌ها را پرداخت کرد. ما با قرارداد با اين شرکت‌ها تنها امور جاري را سپري مي‌کنيم و پولي براي گذشته باقي نمي‌ماند. من يک گزارشي به دولت، مجلس و وزارت ورزش ارائه کردم و شرايط را توضيح دادم و خواستار حضور دولت در کنار استقلال شدم زيرا شرکت ما دولتي است. کميسيون اصل 90 مجلس مي‌خواهد از اين باشگاه‌ها تحقيق و تفحص کند و ما از اين موضوع استقبال مي‌کنيم زيرا اينگونه خيلي از مسائل براي مردم شفاف مي‌شود. مردم بايد بدانند در 10 سال گذشته چه بلايي توسط چه کساني سر اين تيم آمده است. اگر اين اتفاق رخ دهد، هيات مديره و مسئولان حال حاضر باشگاه مورد تشويق قرار خواهند گرفت زيرا ما هيچ بدهي در فصل گذشته نداشتيم. ما تا به امروز 30 درصد قرارداد بازيکنان را پرداخت کرديم و تا پايان سال مابقي را پرداخت مي‌کنيم. از ورود مجلس به استقلال استقبال مي‌کنيم و خواهش مي‌کنم 10 سال گذشته را بررسي کنند و گزارش را به مردم ارائه دهند.
*استقلال قسط وام منصوريان را نمي دهد
وي در مورد مبلغ قرارداد منصوريان هم خاطر نشان کرد: ما به دنبال جانشين براي منصوريان بوديم و به همين دليل در سکوت بوديم. اگر اول مذاکره اطلاع رساني مي‌کرديم، براي مذاکرات ما مشکل ايجاد مي‌شد. شايد طرف مقابل ما ناراحت مي‌شد و يا هر اتفاق ديگري. ما بعد از اينکه با شفر توافق کرديم، به صورت رسمي اعلام کرديم. خبرنگاران در جلسه شرکت کردند و همه چيز رسماً اعلام شد. شفر از داخل و خارج رقيب داشت و همه پيگير اين موضوع بودند. عده‌اي نيز به صندلي استقلال چشم دوخته بودند و در آن فضا نمي‌شد تصميم گرفت. ما مي‌خواستيم مذاکرات در فضاي آرام انجام شود. قرارداد منصوريان يک ميليارد و دويست ميليون تومان بود که امسال نيز 60 ميليون اضافه شده بود. نمي‌دانم 7 ميليارد از کجا آمده است. ايشان بعد از استعفا گفتند من پولي از باشگاه نمي‌خواهم و فرزند استقلال هستم. آقاي ملکي نيز تشريف داشتند و شاهد اين موضوع هستند. اين قضيه 7 ميليارد صحت ندارد. حتي برخي گفتند ما قسط وام ايشان را مي‌دهيم که صحت ندارد. ما اصلا نمي توانيم چنين کاري را قانوناً انجام دهيم.
*درباره معرفي دستياران شفر عجله کردم!
مديرعامل استقلال در مورد کميته فني باشگاه و انتخاب دستيار باري شفر گفت: براي اولين بار به کميته فني اختيار داديم. انسان هاي بزرگي در اين کميته هستند. بازيکنان بزرگ و خوشنام باشگاه کميته را تشکيل دادند و دو نفر به آقاي شفر معرفي شدند. يک مقدار در معرفي اين افراد عجولانه عمل شد و من مقصر هستم. شفر نگفته من اين دو نفر را نمي‌خواهم بلکه گفته من نياز به زمان دارم تا اين دو نفر را بررسي کنم. اگر کميته فني دو نفر را معرفي مي‌کند، حتما به اين معنا نيست که الزامي در کار است و ايشان مختار هستند.

*اسپانسر جديدمان 30 درصد هزينه ها را مي دهد
افتخاري در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مشرق، در اين باره که قراردادمالي با اسپانسر جديد چه ميزان از هزينه هاي جاري فصل هفدهم استقلال را پوشش مي دهد عنوان کرد: اگر هواداران خوب استقبال کنند، 30 درصد از منابع ما با اين قرارداد تامين مي‌شود که مبلغ قابل توجهي است که با اين مبلغ بار بزرگي از روي دوش باشگاه برداشته مي شود. با توجه به توضيحاتي که در اين جلسه دادند، اين اطمينان به ما دادند که اين اتفاق مي افتد. اگر مجموعه استقلال اضافه شود، درآمد بيشتر اضافه مي‌شود.
*شفر پايه هاي استقلال را هم پرورش مي دهد
وي در دفاع از انتخاب شفر به عنوان سرمربي تصريح کرد: کارنامه شفر را مطالعه کرديد و مي‌دانيد ايشان همواره موفق بوده است. حضور شفر را به فال نيک مي‌گيريم. اعتبار ايشان به باشگاه کمک خواهد کرد. ما از آلمان هم براي قرارداد پيشنهاد داريم و دليل آن حضور شفر است. کاري که ما کرديم، کار بزرگي است. حضور يک مربي بزرگ در ايران مي‌تواند به فوتبال ما کمک کند. ايشان از روزي که آمدند، تلاش مي‌کنند تا بر رده هاي پايه نظارت داشته باشند. ايشان به طور جد به من گفتند، در آينده بازيکن صادر خواهيد کرد زيرا در ايران استعدادهاي خوبي داريم و با برنامه‌ريزي مي‌توانيم بازيکنان بزرگي را به تيم ملي و کشورهاي ديگر صادر مي‌کنيم. اين موضوع يک صنعت است و به باشگاه از طريق صادرات بازيکنان کمک خواهد شد. اين موضوع جز برنامه هاي ما خواهد بود و مطمئنم موفق مي‌شود.
*جلوي وزير قول داديم فقط من حرف بزنم
به گزارش مشرق، مديرعامل استقلال افزود: بعد از اينکه در حضور آقاي وزير جلسه داشتيم، قرار شد اعضاي هيت‌مديره صحبت نکنند. زماني چون مصاحبه نمي‌کند، فکر مي‌کنيد که نيست اما ايشان روز سه شنبه در جلسه هيات مديره ما شرکت مي‌کند. ايشان در آخرين جلسه هيات مديره حضور داشتند و روز سه شنبه نيز حضور خواهند داشت.
*شفر را خودم انتخاب کردم نه دلال ها
افتخاري در پاسخ به اتهاماتي در مورد شيوه آمدن شفر به تهران گفت: اينکه مي‌گويند از طريق دلال دبي نشين به ما تحميل شدند، صحت ندارد و در مذاکرات ما تنها من، شفر و مترجم حضور داشتند. البته آقاي شجاع براي تبليغات لباس در دبي حضور داشتند. ايشان اولين مربي است که بدون واسطه به ايران آمده است. ايشان مستقيم با من مذاکره کردند و من را از زمان آقاي صفايي فراهاني مي‌شناختند. ايشان قرار بود سرمربي تيم ملي در آن زمان بشوند اما اين اتفاق رخ نداد. من و آقاي شفر از گذشته هم ديگر را مي‌شناختيم. من به ايشان گفتم به دبي بيايند و حتي گفتم به ايران نيا زيرا اين قضيه لو مي‌رفت. من شب به دبي رفتم، صبح با ايشان مذاکره کردم و روز بعد به ايران بازگشتم. اگر کسي خودش را به ايشان نزديک مي‌کند، براي تبليغ خودش است. نورايي در آمريکا حضور دارد و در ايران نيست. نورايي در زمان آقاي مصطفوي براي کارهاي استقلال کمک مي‌کردند. آقاي مقدس نيز در اين ماجرا حضور نداشتند و من به شدت تکذيب مي‌کنم. شفر بي واسطه به تهران آمد.

*جزييات قرارداد شفر را مخصوصا نمي گوييم
وي در مورد جزئيات قرارداد سرمربي تيمش عنوان کرد: قرارداد شفر محرمانه است و اجازه بدهيد در مورد آن صحبت نکنيم. اگر جزييات قرارداد را باز کنيم، هر کسي درباره آن نظر مي‌دهد. استقلال به آرامش احتياج دارد و ايشان نيز تمام تمرکز خود را روي تيم گذاشته‌اند. اصلاً علاقه‌اي ندارند روي اين بحث‌ها ورود کنند. اجازه بدهيد يک مقدار زمان بگذرد، سپس همه چيز مشخص مي‌شود.
*منتظر گزارش پزشکي جباري هستيم
افتخاري در مورد آخرين وضعيت جباري هم گفت: شفر از کميته پزشکي خواسته تا درباره جباري گزارشي را ارائه بدهند. شفر مي گويد من بازيکني را مي خواهم که 90 دقيقه در زمين بجنگد. اين گزارش از سوي کميته پزشکي به شفر ارائه مي شود و ايشان تصميم خواهند گرفت.
*شايد مجيدي بيايد
مديرعامل استقلال در پايان در رابطه با اضافه شدن مجيدي به کادرفني هم عنوان کرد: رزومه مجيدي در کميته فني بررسي خواهد شد. البته اگر ايشان تمايل داشتند، اين کار را کميته فني انجام مي دهد. اگر کميته فني ايشان را تاييد کند، مانند دو نفر ديگر به کادرفني اضافه مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال که با این تیم توانست در لیگ بیست و یکم بدون شکست قهرمان شود، این روزها مربیگری نمی‌کند اما از دنیای فوتبال اصلاً فاصله نگرفته و لیگ قهرمانان آسیا را به طور جدی دنبال می‌کند. فرهاد که همراه با العین امارات در سال ۲۰۰۳ قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا شد و تنها چهره ایرانی محسوب می‌شود که به چنین افتخاری نایل شده، قبل از جدال برگشت العین مقابل الهلال عربستان، برای این تیم آرزوی موفقیت کرد و پس از فینالیست شدن نماینده امارات نیز با انتشار متن و عکسی این اتفاق را به مدیران، مربیان و بازیکنان العین تبریک گفت. اتفاقا کادر مدیریتی باشگاه العین امارات تدارک دیده‌اند تا پیشکسوتان و بازیکنان اسبق این باشگاه را هنگام برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان به ورزشگاه دعوت کنند و فرهاد مجیدی هم یکی از همین مدعوین است.

بنابر روایت خبر ورزشی، اگر فرهاد خودش تمایل داشته باشد، بدون هیچ مشکلی می‌تواند این مسابقه را در جایگاه ویژه ورزشگاه اختصاصی باشگاه العین از نزدیک تماشا کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا میان العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن برگزار می‌شود و فعلاً قرار است مسابقه به صورت رفت و برگشت باشد. بازی رفت ۲۲ اردیبهشت خواهد بود و جدال برگشت هم پنجم خرداد برگزار می‌شود اما هنوز شخص نیست کدام تیم در جدال رفت میزبان است. این نکته را هم فراموش نکنیم که مجیدی از تقابل با ژاپنی‌ها در مسابقات فینال خاطره تلخی دارد. او اردیبهشت سال ۱۳۷۸ همراه با استقلال در فینال جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899574

دیگر خبرها

  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • یک استقلالی میهمان افتخاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس