Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@13:38:23 GMT

«امبرسون‌های باشکوه» به بازار کتاب ایران آمد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۶۳۳۹

«امبرسون‌های باشکوه» به بازار کتاب ایران آمد

فرهنگ > کتاب - رمان «امبرسون‌های باشکوه» نوشته بوث تارکینگتون، برنده جایزه پولیتزر از سوی نشر متیس به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشارات متیس، رمان «امبرسون‌های باشکوه» نوشته بوث تارکینگتون را با ترجمه ناهید قادری منتشر کرده است.

نویسنده این کتاب که در کنار ویلیام فالکنر و جان آپدایک، جایزه پولیتزر را دو مرتبه برد، بوث تارکینگتون، رمان نویس و دراماتیست آمریکایی است که اگرچه هرگز از دانشگاه محل تحصیلش پرینستون، مدرکی نگرفت، اما بارها نامزد و برنده جوایز ادبی و مدارک افتخاری شد و آثارش بارها در فهرست پرفروش‌ترین‌ها و مورد اقتباس فیلمسازان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارکینگتون که خود زاده اواخر قرن نوزده، یعنی عصر طلایی ظهور تحولات گسترده اقتصادی و اجتماعی در آمریکا و آغاز موج مهاجرت به این کشور بود، به توصیف‌هایش از آمریکای در حال رشدِ آن زمان شهرت دارد. توصیف او از این رشد، نه تنها خود آمریکا، به‌عنوان یک کشور، که تاثیر همین رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر شهروندان را در رمان‌هایی از جمله «پن راد»، «جولیای نجیب» و «هفده» شامل می‌شود.

سه گانه رشد او نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سه گانه، مجموعه سه رمان با محوریت موضوعی رشد با نام‌های «آشوب»، «امبرسون‌های باشکوه» و «میدلندی‌ها یا خیابان ملی» است.

شماره دوِ این مجموعه، «امبرسون‌های باشکوه»، برنده پولیتزر 1919، از جمله صد رمان برتر قرن بیستم به انتخاب مادرن‌لایبرری و اقتباس‌شده برای هالیوود به دست اورسن ولز در سال 1942، از جمله معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار او است. این رمان داستانِ مرگِ پول کهنه و ظهور سرمایه‌داران جدیدی است که از هر فرصتی و به هر قیمتی در پی پول جدید هستند. رشد مانند موجی مهیب در عرض چند سال آمریکا را متحول می‌کند، بسیاری که نمی‌توانند خود را با آن وفق دهند، فرو می‌افتند. با سقوط سرمایه‌داران قدیمی، تازه‌به‌دوران‌رسیده‌ها از هر گوشه بیرون می‌زنند و به طریقی رشد می‌کنند.

جورج امبرسون مینافر، شخصیت اصلی رمان «امبرسون‌های باشکوه»، در میانه این آشوب، دوران نوجوانی خود را پشت سر می‌گذارد. او پسری است به شدت مغرور که به پول و ثروت پدربزرگش بسیار غره است، اما حالا رشد آمریکا با رشد او متقارن شده است. او با سرسختی از تغییر سر باز می‌زند و این رشد را پدیده‌ای اضافه می‌داند، اما آیا او می‌تواند برخلاف این جریان رفتن را تاب بیاورد؟

رمان «امبرسون‌های باشکوه» در 396 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

57243

کلید واژه‌ها : معرفی کتاب - بازار کتاب -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • گوشه‌ای از اجتماع بزرگ و باشکوه مردم قم در حمایت از فراجا
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه