Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق - ایرنا - ارتش سوریه بر 12 هزار کیلومتر مربع از مناطق مرزی با اردن در استان های سویدا و ریف دمشق مسلط شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، یک منبع میدانی اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، با تسلط بر تپه ها و بلندی های مناطق مرزی با اردن در استان های ریف دمشق و سویدا به حضور گروه های تروریستی در منطقه ای به مساحت 12 هزار کیلومتر مربع پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پس از تسلط ارتش بر تمام پاسگاه های مرزی با اردن در استان سویدا در عملیات ارتش که از اواسط ماه می تا پایان اوت به طول انجامید این استان خالی از تروریسم اعلام شد.
این منبع نظامی اظهار داشت: ارتش سوریه در ماه ژوئیه گذشته بر سه هزار کیلومتر مربع از بلندی ها و تپه های مشرف بر این مناطق که مهم ترین آن ها تپه دکوه، تپه سیس، تپه مکیحلات، کوه مکحول، بلندی ام الخنازیر، تپه های مشعل، تپه ام حوار، تپه های رغیله و تپه های مدیمیغ بود مسلط شد.
وی افزود: در اواسط ماه اوت و پس از اعلام پاکسازی سراسر بادیه سویدا، ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت در عملیاتی غافلگیرکننده بر 500 کیلومتر مربع از مناطق مرزی با اردن در جنوب شرق استان ریف دمشق مسلط شد که میله های مرزی 154 تا 160 را در بر می گرفت و با ادامه پیشروی ها، ارتش سوریه در 24 همان ماه پاسگاه ها و میله های مرزی 161 تا 164 و در 9 سپتامبر(18 شهریور) نقاط مرزی 165 تا 176 را تا منطقه رجم المطیطه، تپه الوطیه و چند بلندی دیگر را آزاد کرد و گذرگاه غیرقانونی الحدلات که برای قاچاق سلاح و تجهیزات از اردن به سوریه توسط تروریست ها مورد استفاده قرار می گرفت ، مسدود شد.
این منبع نظامی گفت: در پایان ماه سپتامبر ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان، در حمله های ناگهانی به مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی منطقه ای به مساحت 4500 کیلومتر مربع را آزاد کرد که شامل پاسگاه ها و میله های مرزی شماره 177 تا 185 و در ابتدای اکتبر نیز در عملیاتی گسترده، میله های مرزی شماره 186 تا 197 و ارتفاعات رجم البکر، تل محروسه، خربه الدیفه، تل الرضمه، تپه های غریب و چند تپه دیگر آزاد شد و تروریست ها با برجای گذاشتن سلاح و تجهیزات خود از منطقه فرار کردند.
وی بیان کرد: ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان در این عملیات به وجود گروه های تروریستی در 12 هزار کیلومتر مربع از استان سویدا و ریف دمشق پایان دادند که چهار هزار کیلومتر مربع از این مناطق در استان سویدا قرار دارد.
این منبع میدانی افزود: مناطق مرزی استان سویدا با اردن از پاسگاه ها و میله های مرزی 128 تا 154 و در استان ریف دمشق از میله مرزی 155 تا 197 قرار دارد.
وی اضافه کرد: در مجموع این عملیات، شمار زیادی از تروریست ها از جمله چند فرمانده آن ها کشته شدند و شمار زیادی از مقرها، مرکز فرماندهی و مخابرات، انبارهای سلاح و مهمات، توپ، موشک انداز و تجهیزات مختلف آن ها منهدم شد.
شبک**6116**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

 امیر دریادار دوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارت وارد شده به شهرستان کنارک، نیروی دریایی ارتش برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، با هدف کمک به مردم سیل‌زده در سیستان و بلوچستان وارد عرصه شد.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگرد‌ها و خودرو‌های تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع نیاز‌های اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودرو به صعب العبورترین روستا‌ها که امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به روستا‌های صعب‌العبور انجام شده که این پرواز‌ها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش و در همکاری با خودرو‌های تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع) جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور انجام می‌شود.

امیر دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگرد‌های ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه