Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک روزنامه‌ عربي چاپ لندن در يادداشتي، ضمن اشاره به روابط ديرينه بين رهبران منطقه کردستان با رژيم صهيونيستي، نتايج اعلام شده از سوي اين منطقه را ساختگي و غير قابل استناد خواند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، روزنامه‌ »العربي الجديد» چاپ لندن در يادداشتي، نتايج همه‌پرسي اخير جدايي کردستان عراق را غير واقعي و ساختگي دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين يادداشت، عنوان شده است که حضور صهيونيست‌ها در همه‌پرسي جدايي کردستان که در 25 سپتامبر (سوم مهر) برگزار شد، از ويژگي‌هاي بارز اين همه‌پرسي بود؛ به گونه‌اي که تصوير «مسعود بارزاني»، رئيس منطقه کردستان عراق در دفتر خود به صورت گسترده‌اي منتشر شد و «برنارد هنري ليفي»، در سمت راست و «برنار کوشنر» در سمت چپ وي قرار داشتند.
افزون بر اين، پرچم‌هاي اسرائيل به نشانه خوشحالي از اين رويداد در اربيل مشاهد شد و برخي از سياست‌مداران رژيم صهيونيستي در حمايت از اين همه‌پرسي اظهاراتي را به زبان آوردند.
اين يادداشت همچنين به خبري که اخيرا در وبگاه‌هاي خبري فرانسه در خصوص توافق بين بارزاني و «بنيامين نتانياهو»، نخست وزير رژيم صهيونيستي منتشر شده، اشاره مي‌کند. براساس اين توافق، قرار است 200 هزار خانواده اسرائيلي با اصالت کردي در شمال عراق اسکان داده مي‌شوند.
خانم «ولاء سعدي السامرائي»، نويسنده اين يادداشت مي‌نويسد، وجود اين تعداد اسرائيلي طبيعتا ملت‌هاي منطقه و در رأس آن‌ها، مردم عراق را تحريک خواهد کرد و هدف از اين کار، تأمين منافع اسرائيل و بر هم زدن ثبات عراق و تجريه اين کشور است.
در بخش ديگري از اين يادداشت به روابط «ملا مصطفي بارزاني»، پدر مسعود بارزاني با رژيم اسرائيل و نقش وي در مهاجرت کردهاي يهودي از عراق به فلسطين اشغالي، گذاشتن اطلاعات در اختيار مقامات اسرائيلي و دريافت سلاح از آن‌ها اشاره شده است.
گذشته از اين، مقامات سياسي کُرد بيش از 100 ميليون دلار به «پيتر گالبريت»، يکي از مستشارهاي آمريکايي مهم بارزاني دادند تا بند 115 را در قانون عراق ورارد کرده تا از اين طريق، دست کردها را در اتخاذ تصميم‌هاي مختص به منطقه کردستان باز بگذارد.
العربي الجديد به اظهارات برنارد هنري ليفي اشاره مي‌کند که گفته بود «کردها سربازان ما در خاک عراق هستند». اين روزنامه، همه‌پرسي جدايي کردستان عراق را طرح مشترک گالبريت و کوشنر مي‌داند که با هدف بي‌ثبات کردن و گشودن مرزهاي عراق به روي دشمناني طراحي شده که به دنبال تجزيه و چپاول آن هستند.
اين يادداشت به نتايج همه‌پرسي جدايي کردستان اشاره مي‌کند و اين ادعاي رسانه‌هاي کرد عراق را که 72 درصد از رأي دهندگان پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شده‌اند، پروپاگانداي رسانه‌اي مي‌خواند که هدف از آن القاي اين نکته است که مشارکت در اين همه‌پرسي حتي در شهرهاي مانند کوکوک و سليمانيه بالا بوده است.
اين روزنامه به نقل از يکي از فرماندهان پيشمرگه کُرد مي‌نويسد، ميزان مشارکت در همه‌پرسي جدايي کردستان عراق چيزي نزديک به 50 درصد بود.
اين فرمانده خود به نقل از کميته عالي همه‌پرسي و انتخابات کردستان تأکيد مي‌کند که نيمي از ساکنان منطقه کردستان عليه همه ‌پرسي رأي داده‌اند و ميزان مشرکت در اين همه‌پرسي در شهر سليمانيه 50 درصد و نه 72 درصد بوده است که از اين ميان، 19 درصد از شرکت کنندگان، به آن نه گفته‌اند.
در اين يادداشت همچنين به ميزان مشارکت مردم حلبچه در همه‌پرسي جدايي اشاره مي‌کند که درصد مشارکت آن‌ها 27 درصد بوده و اين مسئله «آلا طالباني»، نماينده فراکسيون اتحاديه ميهني کردستان در پارلمان عراق را بر آن داشت که بگويد برخي از مردم، خواهان بمباران شيميايي حلبچه‌اند؛ چرا که در همه‌پرسي جدايي آن طور که مي‌بايد شرکت نکرده‌اند.
شبکه‌هاي تلويزيوني منطقه کردستان تعداد واجدين شرايط براي رأي دادن در همه‌پرسي جدايي را 5 ميليون و 200 هزار نفر اعلام کردند. اين بدين معناست که چيزي بيش از 10 ميليون کرد در عراق وجود دارد که اين عدد بسيار بزرگ بوده و صحت ندارد؛ چرا که کردها تنها 13 درصد جمعيت عراق را تشکيل مي‌دهند.
شبکه رودآو کردستان عراق، تعداد افراد شرکت کننده را 4 ميليون اعلام کرد که رقم دقيقي نيست و با آمار و اعداد حقيقي تطابقي ندارد. اختلاف در اين آمار و ارقام خود نشان از شکست مفتضحانه همه‌پرسي جدايي کردستان است و نشان مي‌دهد که کردها به دنبال جدايي نيستند.
در بخش پاياني اين يادداشت، به فساد و باندبازي و سيطره دو حزب بارزاني و طالباني و عشيره‌هاي آن‌ها بر منابع نفتي و مناصب منطقه کردستان اشاره شده است که اين مسئله باعث شد که شهر سليمانيه، مرکز اتحاديه ميهني کردستان وابسته به جلال طالباني، شاهد تظاهرات گسترده براي تغييرات در سال 2011 باشد که با خشونت و سرکوب مواجه شد.
انتهاي پيام/.
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟

ایتنا - وقتی احساس افسردگی می‌کنید و فرصت ندارید کارهایی را انجام دهید که روحیه‌تان را عوض می‌کند، شاید این توصیه قدیمی را دنبال کنید که لبخند الکی بزنید تا شاد شوید.
اما آیا لبخند زورکی واقعا شادتان می‌کند؟ لایو ساینس می‌نویسد این سوال میان دانشمندان بحث‌برانگیز بوده است و پژوهش‌های سال‌های اخیر دست‌کم در محیط آزمایشگاهی نشان داده است اگر خودتان را وادار کنید لبخند بزنید، روحیه‌تان بهتر می‌شود، لبخند نه تنها حس شادی را تقویت می‌کند بلکه آن را ایجاد می‌کند.

در پژوهشی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، محققان ۳۸۰۰ شرکت‌کننده از ۱۹ کشور جهان را بررسی کردند. آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواستند به سه طریق لبخند بزنند: با نگاه کردن به تصویر فردی خندان و تقلید حالت چهره فرد توی عکس، با دنبال کردن دستور‌العمل‌های ماهیچه به ماهیچه در مورد نحوه لبخند زدن، با نگه داشتن یک خودکار با دهان.

در دو شیوه اول، شادی افراد افزایش پیدا کرد، اما نتایج گروه سوم نامشخص بود. در مجموع این تحقیق نشان داد که افراد با وجود ساختگی بودن لبخند می‌گویند احساس می‌کنند شادترند.

این مسئله که حالت‌‌های چهره می‌تواند بر احساسات تاثیر بگذارد به «فرضیه بازخورد حالت چهره» معروف است، و فقط در مورد لبخند صدق نمی‌کند؛ به‌عنوان مثال اخم کردن می‌تواند افراد را خشمگین‌تر کند.

سایر حرکات بدنی، مانند منقبض کردن ماهیچه‌‌ها، ممکن است باعث شود فرد از طریق نوع مشابهی از به‌اصطلاح بازخورد حسی‌ـ‌حرکتی احساس استرس و تنش بیشتری بکند.

اما دقیقا مشخص نیست که در مغز چه اتفاقی می‌افتد. برخی متخصصان معتقدند حالات چهره مانند لبخند یک مسیر عصبی خاص مرتبط با شادی را فعال می‌کند که یک واکنش بدنی کامل ایجاد می‌کند و مغز این واکنش را به شادی تعبیر می‌کند.

بر اساس پژوهشی دیگر، بازخورد چهره بر نحوه پردازش سایر اطلاعات احساسی تاثیر می‌گذارد یا سبب می‌شود افراد خاطرات توام با حالات چهره و احساسات خاص را به یاد بیاورند.

متخصصان مطمئن نیستند که آیا نتایج بیرون‌آمده از آزمایشگاه در دنیای واقعی صدق می‌کند یا نه، زیرا در زندگی واقعی داده‌های بسیار بیشتری به مغز وارد می‌شود. با وجود این، ضرری ندارد در طول روز چند بار لبخند بزنید و ببینید آیا روی خلقتان تاثیر دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است