Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:05:04 GMT

فرار تنیس بازان ایران از رقابت در مسابقات خارجی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۶۹۴۶

فرار تنیس بازان ایران از رقابت در مسابقات خارجی

بازیکنان تنیس ایران نشان دادند چندان راغب به حضور در مسابقات بین المللی مختلف نیستند و تنها به حضور در چند رویداد داخلی بسنده کرده اند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تنیس ایران از بهمن سال جاری باید تلاش خود را برای ماندگاری در گروه دو آسیا آغاز کند در غیر این صورت دوباره به گروه سه آسیا بازخواهد گشت. اما از الان با مشاهده شرایط رقبای ایران متوجه می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی پوشان کار راحتی پیش رو نخواهند داشت. با توجه به اینکه تنیس بازان هنگ کنگ، چین تایپه و لبنان از ابتدای سال ۲۰۱۷ مسابقات بین المللی مختلفی را تجربه کرده اند و در مقابل تنیس بازان ایران بیشتر ترجیح داده اند. در مسابقات داخلی شرکت کنند نه خارجی بنابراین تصور ماندن در گروه دو آسیا شاید کمی سخت باشد.

در ادامه نگاهی به وضعیت رقبای ایران می اندازیم:

هنگ کنگ

اولین حریف ایران در دیویس کاپ است. دو بازیکن هنگ کنگ در بازی های داخل سالن آسیا هم حضور داشتند،به احتمال فراوان مقابل ایران هم بازی می کنند.

کیت هونگ وونگ و چون هون وونگ از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۱۰ هفته در فیوچرزهای چین ، تایلند و البته خود هنگ کنگ ، شرکت کرده اند.

پس از هنگ کنگ، برنده یا بازنده (بستگی به نتیجه ایران برابر هنگ کنگ دارد) دیدار لبنان و چین تایپه، حریف بعدی ایران خواهد بود که البته این دو تیم هم حریف بسیار قدری برای ایران هستند.

چین تایپه

بازیکنان چین تایپه در وضعیت خوبی به سر می برند و جایگاه آنها در رنکینگ جهانی گویای همه چیز است.

نفر اول چین تایپه در رده ۶۳ جهان قرار دارد و بقیه بازیکنان آن رنکینگ ۲۰۰ و ۳۰۰ دنیا را دارند از این رو وضعیت آنها کاملا مشخص است.

لبنان

لبنان هم تیم خوبی را جمع و جور کرده و بازیکنان آن حضور فعالی در فیوچرزهای مختلف داشته اند. بنجامین حسن که یک بازیکن دورگه لبنانی – آلمانی است، قرار است برای لبنان بازی کند. او در سال ۲۰۱۷ در مسابقات مختلفی در آلمان، فرانسه و بلژیک حضور داشته و در یک مسابقه فرانسه توانسته تا فینال هم پیش برود.

هادی حبیب دیگر بازیکن لبنان هم در سال ۲۰۱۷ حضور مکرری را در فیوچرزها آمریکا، مصر،تایلند، سریلانکا را تجربه کرده است . جیوانی ساماها هم در فیوچرزهای متعددی که در کشورهای مصر و سریلانکا برگزار شد از ابتدای سال ۲۰۱۷ شرکت داشته است.

کارنامه کاری سبک بازیکنان ایران

اما درآن سوی میدان ایران در حالی باید برای ماندگاری در گروه دو آسیا تلاش کنند که کارنامه کاری بازیکنان آن بسیار سبک است. ملی پوشان با اعزامی که اوایل سال ۹۶، توسط فدراسیون انجام گرفت در فیوچرز تونس شرکت کردند پس از در بازی های کشورهای اسلامی و داخل سالن آسیا حضور داشتند.

جدا از اینکه فدراسیون فیوچرز دیگری را برای ملی پوشان در نظر نگرفته، خود آنها هم نشان دادند چندان راغب به شرکت در فیوچرزهای مختلف نیستند و برنامه ای برای تجربه مسابقات بین المللی را ندارند.شاید انتظار می رود تنیس بازان و فدراسیون ایران جدا از آموزش به شاگرد و افزایش تعداد مسابقات داخلی اهمیت بیشتری به حضور در مسابقات بین المللی دهند چراکه در صورت سقوط دوباره ایران به گروه سه جای هیچ گونه دفاعی برای آنها باقی نمی ماند.

بازیکنان تنیس چون از باختن می ترسند در مسابقات بین المللی شرکت نمی کنند

سعید احمدوند سرمربی پیشین تیم ملی در گفت و گو با ایسنا درباره ی نیاز بازیکنان ما به حضور بیشتر در مسابقات بین المللی گفت: یک بازیکن حرفه ای به صورت ایده آل باید ۲۵تا ۳۰ هفته در سال مسابقه بدهد. بازیکنان ما هم اگر می خواهند در رنکینگ هزار باشند باید حداقل ۱۰تا ۱۵ هفته در سال فیوچرز بازی کنند اما چرا این کار را انجام نمی دهند؟

او ادامه داد: اگر فدراسیون امکان این را ندارد که آنها را به مسابقات بفرستد چرا خودشان نمی روند؟ جالب است بازیکنان ایران می گویند امتیاز ATP مهمتر از امتیاز تیم ملی است اما در هیچ مسابقه ای هم شرکت نمی کنند. چون از باختن می ترسند.

احمدوند با اشاره به وضعیت بازیکنان لبنان تاکید کرد: بازیکنان لبنان اکنون هر کدام در کشورهایی نظیر فرانسه، نیجریه و تایلند مشغول مسابقه هستند و آیا فدراسیون لبنان آنها را به این مسابقات اعزام کرده یا خودشان به دلیل علاقه و میل به پیشرفت در مسابقات شرکت کرده اند؟ از میان بازیکنان ایران غیر از اعزامی که تیم ملی به تونس داشت، تنها انوشا شاهقلی دو هفته در فیوچرز ترکیه شرکت کرد آن هم به این دلیل بود که می خواست در جام رمضان اول شود و نشان دهد که اگر به تیم ملی دعوت نشد اما بازهم شرایط شرایط خوبی دارد.

او افزود: جالب اینجا است که یکی از بازیکنان ایران عنوان می کند فدراسیون آنها را نابود کرده است در حالی که آنها خودشان باعث نابودی خود شدند. اگر فدراسیون کاری برای آنها انجام نداد خب خودشان در مسابقات شرکت می کردند بعد اگر فدراسیون از آنها می خواست در تیم ملی حضور داشته باشند، آن موقع برای فدراسیون شرایط می گذاشتند. البته من از کار فدراسیون دفاع نمی کنم و از این جهت که باید برای بازیکنان ۱۷-۱۸ ساله امکانات بیشتری فرآهم می کرد، از فدراسیون ایراد می گیرم. اولولیت برای فدراسیون باید بازیکنان جوان باشند. فدراسیون باید استعدادها را به مسابقات مختلف اعزام کند و اصلاً منطقی نیست بخواهد از اعزام بازیکنان جوان بزند و برای یک بازیکن ۲۴-۲۵ ساله که تاکنون هیچ امتیازی نگرفته هزینه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور

مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور با حضور ورزشکاران سراسر کشور به همت هیات تنیس روی میز تنکابن در سالن ورزشی شهید شیرود بزرگی برگزار شد و در پایان با قهرمانی بابک نوروزی از مازندران به پایان رسید.

بیگلری از آذربایجان شرقی نایب قهرمان شد و کاظم جنگی و عباد غفارنیا نیز مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات به مناسبت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان، شهید علی اکبر شیرودی و کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران برگزار شد.

آئین اهدای جوایز و احکام نفرات برتر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز