Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گردهمایی سراسری دبیران چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی صبح امروز، 19 مهرماه در مجموعه ملاصدرا برگزار و جزئیاتی از بخش‌های مختلف این دوره از رقابت‌ها تبیین شد.
در ابتدای این نشست مهدی یوسف، دبیر برگزاری مسابقات بیان کرد: در این مسابقات به عترت نیز بیش از پیش بها داده شده و در این بخش کتاب «انسان ‌۲۵۰ ساله» که از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ائمه(ع) است انتخاب شده است و سعی شده که با تمسک به اهل بیت(ع) جلوه خاصی به مسابقات بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: مسابقات در ادوار اخیر در بخش‌های کمی و کیفی رشد بیشتری نسبت به ادوار قبل‌تر داشته است، سال گذشته ۹۰ درصد آمار شرکت‌کنندگان نسبت به دوره یازدهم بیشتر شد البته که برخی از مراکز در دوره قبل حضور ضعیفی داشته‌اند که باید تقویت شود، امسال برای اینکه استقبال بیشتری صورت گیرد سعی شده همفکری بیشتری داشته باشیم و مجموعه مرتبط با رسانه ملی را درگیر مسابقات کنیم.
یوسف تصریح کرد: در این دوره از مسابقات حفظ یک جزء را داریم و یکی از برنامه‌ها این است که افرادی که هر سال نسبت به سال قبل محفوظاتشان بیشتر شود از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد. سعی شده با این برنامه شرایطی را فراهم کنیم که تا چند سال آینده رسانه ملی ۱۰ هزار حافظ قرآن داشته باشد.
دبیر برگزاری این دوره از مسابقات در ادامه بیان کرد: در این دوره مانند ادوار گذشته سعی شده که بخش‌های عمومی در مسابقات بیشتر دیده شود و رشته‌های حفظ ۱۰، ۱۵ و کل قرآن را نداریم چراکه متقاضی در این رشته‌ها کم است و ما نیز برنامه‌ریزی نسبت به برگزاری مسابقات به صورت مسابقات رسمی و آنچنانی نداریم بلکه ‌هدف توسعه فرهنگ قرآنی است تا از این رهگذر منویات مقام معظم رهبری نیز تحقق یابد.
وی بیان کرد: در این دوره حفظ یک جزء، حفظ سوره‌های نور و مؤمنون و حفظ پنج جزء را داریم و آقایان می‌توانند در رشته قرائت و‌ خانم‌ها نیز در بخش ترتیل در مسابقات شرکت کنند. همچنین با توجه به اینکه یکی از بخش‌هایی که به دنبال آن هستیم ‌در حوزه تولید است لذا یکی از رشته‌ها در این دوره از مسابقات تولید فیلم کوتاه پیرامون موضوعات اجتماعی قرآن است، علاوه بر این رشته خوشنویسی را نیز داریم.
یوسف تصریح کرد: سال گذشته بخش پژوهشی داشتیم و ‌کسانی که مقاله و ... در موضوعات قرآنی داشتند تجلیل شدند و‌ امسال نیز این بخش را خواهیم داشت البته امسال در دو محور افراد می‌توانند آثارشان را برای ما ارسال کنند که یکی از این محورها راه‌های افزایش و توسعه قرآن بین همکاران است و علاقه‌مندان می‌توانند در بخش پژوهش و فیلم کوتاه تا تاریخ ۳۰ آذرماه اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: مسابقات در مرحله اول از ابتدای هفته وحدت آغاز خواهد شد و برخی از مراکزی که در تأمین داور مشکل دارند باید صوت شرکت‌کنندگان را ارسال کنند تا داوری صورت گیرد که این مرحله دی‌ماه خواهد بود و در اوایل بهمن ماه مرحله ‌نهایی و اختتامیه این دوره را در یکی از مراکز استانی خواهیم داشت که هنوز مشخص نشده است.
در ادامه این نشست دبیرانی که از مراکز سراسر استان‌ها شرکت کرده‌اند به ارائه نظرات و پیشنهادهایشان پرداختند و این جلسه همچنان ادامه دارد.
خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند