Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس کشور از آمادگی ناجا برای راه‌اندازی یگان حفاظت برای تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در رزمایش مشترک یگان‌های حفاظت از اماکن و شخصیت‌ها که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: رویکرد و تأکید نیروی انتظامی همواره بر این امر بوده است که امنیت یک محصول اجتماعی است و ناجا به تنهایی نمی‌تواند امنیت را برقرار کند، بلکه برقراری امنیت با مشارکت فعال مردم و تمامی دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امنیت یک فرآورده اجتماعی و تلاش جمعی برای همه مردم است، تصریح کرد: طبیعی است که برای تحقق این رویکرد باید زمینه‌های لازم فراهم شود که تشکیل یگان‌های ویژه سازمان‌ها از جمله این اقدامات است.

رییس پلیس کشور با اشاره به تشکیل یگان حفاظت سازمان‌ها خاطرنشان کرد: امکان اینکه پلیس در تمام نقاط کشور مستقر شود و به صورت مستقیم اقدام به تامین امنیت کند، وجود ندارد. باید شرایطی فراهم می‌شد تا نیروی انتظامی بر این شرایط نظارت کند نه اینکه آن را مستقیم نظارت کند که در این راستا یگان‌های حفاظت تشکیل شدند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امروزه حدود 11 سازمان و وزارتخانه یگان‌های حفاظت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: در حقیقت این یگان‌های حفاظت در کنار پلیس از سرمایه‌های ملی حفاظت می‌کنند.

سردار مومنی با بیان اینکه با ورود یگان‌های حفاظت آنها نیز در تأمین امنیت سهیم شده و کار پلیس نیز سبک‌تر می‌شود، ادامه داد: یگان‌های حفاظت تحت نظارت پلیس حفاظت و انتظامات است و نظارت بر اماکن غیردولتی و دولتی را بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به آمارهایی از قدرت کشف پلیس در جرایم جنایی گفت: امروزه حدود 80 درصد جرایم در فضای مجازی توسط پلیس کشف می‌شود. همچنین در جرایم جنایی و آدم‌ربایی نیز بیش از 90 درصد جرایم و در واقع نزدیک به صددرصد جرایم از سوی پلیس کشف می‌شود.

رییس پلیس کشور با اشاره به فواید تشکیل یگان‌های حفاظت تصریح کرد: امروزه در هرجا که این یگان‌ها تشکیل شده شاهد ارتقای امنیت در جامعه بوده‌ایم و حسن دیگر آن هم این است که پلیس می‌تواند به جرایم پیچیده با سرعت بیشتری رسیدگی کند.

یگان‌های حفاظت ضابط قضایی هستند

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه یگان‌های حفاظت رابط قضایی هستند، گفت: مأموران این یگان‌ها به عنوان ضابط قوه قضاییه می‌توانند گزارش‌هایی را منتشر کرده و از گزارش‌های آنان در محاکم و دستگاه قضایی به عنوان سندی قابل استناد استفاده خواهد شد.

مومنی با تاکید بر اینکه پلیس آمادگی دارد تا برای تمامی نهادها و سازمان‌ها اعم دولتی و غیردولتی، عمومی و غیرعمومی و... یگان حفاظت را راه‌اندازی کند، ادامه داد: آموزش و تجهیزات تحت نظر پلیس است و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین درباره تخلفات مأموران یگان‌های حفاظت نیز گفت: خوشبختانه این تخلفات نیز در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا در پایان از ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور برای همراهی و پشتیبانی در تشکیل یگان‌های حفاظت قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند