Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-06@04:57:41 GMT

سرمایه‌گذاری TSMC در مقر جدید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۱۰۵۴

سرمایه‌گذاری TSMC در مقر جدید

گروه فناوری _ حضور در گود رقابت تولید پردازنده برای TSMC، هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت. بزرگ‌ترین شرکت قراردادی تولید پردازنده‌ در جهان، آماده‌ی سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در مقر جدید خود برای توسعه‌ی پردازنده‌های نانومتری می‌شود. این سرمایه‌گذاری از اهمیت زیادی برای TSMC برخوردار است و منجر به پیش‌رو شدن آن در صنعت تولید پردازنده‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، TSMC بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی پردازنده‌های اپل است و سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای به روز نگه داشتن فناوری‌ تولید خود، هزینه می‌کند تا خود را در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال صنعت نیم‌هادی حفظ کند. با این حال هزینه‌ی رقابت در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ها و استفاده از جدیدترین فناوری‌ها، رو به افزایش است. در در همین راستا مدیران TSMC تصمیم بر افزایش سرمایه‌گذاری سالانه به ۱۱ میلیارد دلار گرفته‌اند.

اما غول پردازنده‌ی آسیا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ساخت خط تولید پردازنده‌های ۳ نانومتری کرده است. لیتوگرافی کوچک‌تر به معنای افزایش توان پردازشی در کنار کاهش میزان مصرف پردازنده است. TSMC نیز برای معرفی خود به عنوان برترین تولید‌کننده‌ی این حوزه تصمیم به ساخت کارخانه‌ای پیشرفته با قابلیت تولید پردازنده‌های ۳ نانومتری گرفته است.

موریس چانگ موسس TSMC که ماه ژوئن از سمت اجرایی خود کناره‌گیری کرد و سکان شرکت ۱۹۰ میلیارد دلاری خود را به مارک لیو و سی‌سی‌ وِی واگذار کرده است، در رابطه با کارخانه‌ی جدید این شرکت گفت:

من فکر می‌کنم حداقل ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت خط تولید جدید نیاز باشد. البته این تخمین کمی‌ محافظه‌کارانه است و احتمالا این مبلغ تا ۲۰ میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

لیو و وِی سکان شرکتی را بر عهده گرفته‌اند که در طول سه دهه فعالیت موفق به معرفی خود به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی قراردادی پردازنده در جهان شده و در حال حاضر ۳۰ برابر بزرگ‌تر از رقیب هم‌وطن خود، یونایتد میکروالکترونیکز (United Microrelectronics) است.

تولید پردازنده نیاز به سرمایه‌گذاری و هزینه‌ی بسیاری برای استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دارد. با تمرکز دولت چین بر این صنعت، به زودی شاهد ظهور رقبای جدیدی از این کشور در بازار تولید پردازنده‌ها خواهیم بود و TSMC برای حفظ جایگاه خود باید تلاش دوچندانی بکند. شرکت‌های Semiconductor Manufacturin International Corp و Tsinghua Unigroup برخی از رقبای نوظهور بازار تولید پردازنده هستند که چانگ از رقابت نزدیک با آن‌ها در آینده خبر می‌دهد. موسس TSMC در ادامه گفت:

با پول می‌توان امکان تولید با ظرفیت بالا را ایجاد کرد. اما پول نمی‌تواند تکنولوژی ایجاد کند و این جایی است که ما برتر خواهیم بود. استراتژی چینی‌ها در گسترش بازار نیمه‌هادی‌ها، موفقیت‌هایی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت؛ اما به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستند نخواهد رسید. برای موفقیت در این بازار و صرف انرژی به زمان بیشتری نیاز است.

چانگ اخیرا در مراسمی از پیش‌بینی سود ۱۰ درصدی TSMC در سال ۲۰۱۷ در بازار ایالات متحده خبر داد. این آمار کمتر از سود ۱۱ درصدی این شرکت در سال ۲۰۱۵ و ۱۲.۴ درصدی سال ۲۰۱۶ است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تهاتر و تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به دولت از محل ظرفیت‌های قانون بودجه خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از تسریع طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم خبر داد و اظهار داشت: اجرا طرح شبکه‌های فاضلاب در مناطق جنوبی شهر بوشهر تسریع یافته و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از تهاتر و تسویه 190 میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به دولت خبر داد و بیان کرد: از محل ظرفیت‌های قانونی در بودجه سال قبل در مجموع بیش از 190 میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر تهاتر و تسویه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای را یکی از این موارد دانست و اضافه کرد: از مجموع بدهی‌های تهاتر شده شامل بدهی به دولت موضوع منابع حاصل از وام‌های داخلی دولت به میزان 164.8 میلیارد تومان، امور مالیاتی 20.6 میلیارد تومان و پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ 51.6 میلیارد تومان بوده است.

عالی ادامه داد: امید است با توجه به تهاتر و تسویه بخش قابل توجهی از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر نتیجه آن در سرعت بخشی و اتمام پروژه به طرز ملموس نمایان شود.

وی از به‌کارگیری افزایش ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم این مهم در صنعت آب استان بوشهر با تمرکز به استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

عالی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از رویکردهای مهم برای پیشبرد پروژه‌های آب و فاضلاب است که در استان بوشهر برای تحقق این مهم از سرمایه‌گذاران به‌صورت ویژه حمایت می‌شود.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی خبر داد و بیان کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال دشتی به طول حدود 10 کیلومتر و با 12 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

عالی با بیان اینکه این طرح در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است ادامه داد: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال 41 خانوار با 123 نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستاهای کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم