Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- 30 نامزد نهايي توپ طلا 2017 اعلام شدند. اما آيا با وجود رونالدو و مسي، کسي مي تواند به اين مهم دست پيدا کند؟
به گزارش سرويس ورزشي آريا، سالهاست مسي و رونالدو در بالاترين سطح ممکن مي درخشند. آنها با فاصله زياد نسبت به بقيه قرار دارند. اين دو فوق ستاره رکوردها را يکي پس از ديگري مي شکنند و جوايز انفرادي و تيمي را تصاحب مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آيا زمان آن نرسيده است که بازيکني بتواند نفر اول دنياي فوتبال باشد؟ در ادامه نگاهي به برترن بازيکناني داريم که مي توانند در آينده توپ طلا را تصاحب کنند.
10- ايسکو
در تاريخ باشگاه رئال مادريد، بحث انتخاب بازيکنان ترکيب اصلي وجود داشته و معمولا حضور در ترکيب اصلي، بيشتر از عملکرد به قيمت و شهرت بازيکن وابسته بوده است و به همين دليل سه سال طول کشيد تا بازيکني مثل ايسکو جايگاه خود را در برنابئو تثبيت کند، در حالي که با حضور گرت بيل و جيمز رودريگز در رئال مادريد، جا براي ايسکو تنگ شد. اين در حالي است که با آغاز سرمربي گري زيدان در رئال مادريد، ايسکو دوباره شکوفا شد ، به شکلي که ديگر از ترکيب اصلي خارج نشد. زيدان براي قرار دادن ايسکو در تيم حتي تاکتيک هاي تيمي اش را تغيير داد و به همين منظور رونالدو را در مرکز خط حمله قرار داد، تا يک لوزي شکل بگيرد و در راس اين لوزي؛ ستاره اسپانيايي بازي کند.

9- روملو لوکاکو
لوکاکو از زمان حضور در تيم بزرگسالان اندرلشت آن هم در سن 16 سالگي تاکنون، خودش را به عنوان يکي از بهترين و مستعدترين مهاجمان چهار سال گذشته فوتبال انگلستان ثابت کرده است. فصل گذشته را بايد بهترين فصل روملو لوکاکو در ليگ برتر دانست که ستاره بلژيکي موفق شد در آن 25 بار گلزني کند و متعاقب اين عملکرد عالي با پيشنهاد شياطين سرخ مواجه شود و به الدترافورد برود. ستاره بلژيکي شروع بسيار خوبي در الدترافورد داشت و خيلي زود در ترکيب من يونايتد جا افتاد و روند پيشرفت خود را از جايي که در اورتون متوقف شده بود؛ ادامه داد. اگر لوکاکو در دو فصل آينده هم همين روند را داشته باشد؛ حتما به عنوان يکي از بهترين مهاجمان دنيا شناخته خواهد شد.

8- مارکو آسنسيو
راه پيدا کردن به ترکيب اصلي رئال مادريد در سن بيست و يک سالگي کار دشواري است و البته دقيقا همان کاري است که مارکو آسنسيو سال قبل انجام داد و در تيم زيدان تبديل به يک بازيکن مهم و محوري شد. مارکو آسنسيو در طول فصل قبل به خوبي خودش را با شرايط رئال مادريد تطبيق داد و در لحظات حساس، گل هاي مهمي براي تيم اسپانيايي زد، در حالي که اوج عملکرد او در جريان ديدار فينال ليگ قهرمانان بود که آسنسيو چهارمين و آخرين گل مسابقه را زد. يک بازيکن استثنايي با قدرت خيره کننده در باز کردن گره بازي و زدن گل هاي وحشتناک، بازيکني که در کنار ايسکو ده سال آينده تيم ملي اسپانيا و رئال مادريد را خواهد ساخت.

7- هري کِين
در سال 2001 مايکل اوون جايزه توپ طلاي بهترين بازيکن سال را به خود اختصاص داد و از آن زمان تاکنون، هيچ بازيکني از انگلستان برنده اين جايزه نشده است. اما در ميان نسل کنوني بازيکنان انگليسي؛ به نظر مي رسد هري کيِن (به خصوص با توجه به آمادگي بالايش در فصل جاري) کسي باشد که به اين انتظار پايان دهد. در زمان نوشتن اين مقاله تنها ليونل مسي با 45 گل؛ بيشتر از هري کين در سال 2017 گلزني کرده است. هري کِين فقط يک گلزن قهار و فرصت شناس نيست، او هر سال بهتر مي شود و از روحيه و رويکرد لازم براي تبديل شدن به يک سوپراستار جهاني برخوردار است.

6- پل پوگبا
پل پوگبا که در حال حاضر به دليل مصدوميت از ميادين دور است؛ از ابتداي فصل جاري با ارائه عملکردي عالي در خط مياني تيمش، منتقادان خود را ساکت کرد. با وجود انتقادات به پل پوگبا به دليل عدم گلزني کافي و يا مشارکت در گلزني؛ ستاره فرانسوي در ابتداي فصل جاري در هر دو کار موفق بود، البته او بعد از ريکاوري و بازگشت به ميدان؛ مي تواند دوباره گلزني هاي خود را از سر بگيرد و در آن صورت انگيزه هاي او براي تبديل شدن به بهترين و بزرگ ترين هافبک جهان؛ ده برابر خواهد شد. خيلي راحت مي توان گفت، کارهاي کمي است که پوگبا نتواند انجام دهد. او يک پاسور توانا و دقيق است و مهارت زيادي در گرفتن توپ از بازيکنان حريف و بازگرداندن آن به تيم خودي دارد. پوگبا همچنين با مهارت بالايي در لحظات سخت مسابقه از مهلکه مي گريزد . مي تواند با سرعت و فيزيک مناسبش از زمين خودي تا محوطه جريمه حريف بدود.

5- ادن آزار
درسال 2015، ادن آزار ضمن فرماندهي آبي هاي لندن در راه قهرماني ليگ برتر، سومين بازيکن برتر جهان هم به شمار مي رفت. در اين ميان خيلي ها فکر مي کردند که آزار مي تواند خارج از دو قطبي رونالدو- مسي، جايزه توپ طلا را به خود اختصاص دهد. اما چلسي يک فصل بعد به شکل غير قابل توضيحي از صدر جدول به رده دهم سقوط کرد و بنابراين بحث نقل مکان آزار به رئال مادريد به فراموشي سپرده شده و ستاره بلژيکي به عنوان يکي از مدعيان اصلي دريافت جايزه توپ طلا از صحنه کنار رفت. با اين وجود آزار فصل بعد به بهترين شرايط خود برگشت و با چلسي قهرمان ليگ برتر شد. به نظر مي رسد با وظيفه کاپيتاني تيم ملي بلژيک در جام جهاني پيش رو، ستاره بلژيکي دوباره يکي از مدعيان جدي کسب جايزه توپ طلا باشد.

4- کيليان امباپه
رونالدوي برزيلي را در سال هاي اول فعاليتش تصور کنيد؛ کيليان امباپه دقيقا ما را به ياد آن زمان رونالدو مي اندازد. ترکيبي از سرعت، قدرت؛ شجاعت و تکنيک و قدرت تمام کنندگي. امباپه فصل قبل در حالي که تنها 18 سال داشت؛ نقش مهمي در قهرماني پاري سن ژرمن در ليگ يک بازي کرد و تابستان فصل آينده با تبديل شدن قرارداد قرضي اش به دائمي؛ از نظر قيمت دومين بازيکن برتر دنيا خواهد شد. اگر امباپه در حال حاضر در سطح کلاس جهاني نيست؛ در آينده خواهد بود و سن او نشان مي دهد که از اين فرصت برخوردار است.

3- آنتوان گريزمان
فصل قبل از نظر شخصي براي گريزمان عالي بود اما فصل گذشته از نظر تيمي اصلا براي گريزمان نتايج مثبتي در برنداشت و ستاره فرانسوي با وجود فيناليست شدن در جام ملت هاي اروپا و چمپيونزليگ، هر دو بار در تيم شکست خورده حضور داشت. براي بازيکني با توانايي هاي گريزمان اصلا جالب نيست که تنها افتخارات دوران باشگاهي اش تاکنون رسيدن به عنوان قهرماني در ليگ دسته دوم فوتبال اسپانيا و قهرماني سوپرکاپ اسپانيا با اتلتيکو مادريد باشد و مسلما اين موضوع تاثير منفي خود را در کسب جايزه توپ طلا به وسيله گريزمان خواهد گذاشت. بدون اين که بخواهيم به اتلتيکو مادريد بي احترامي کرده باشيم. بايد بگوييم گريزمان براي رسيدن به توپ طلا بايد اين تيم را ترک کند.

2- پائولو ديبالا
از زمان نقل مکان از پالرمو به يوونتوس در سال 2015، ديبالا از يک سوپراستار در فوتبال ايتاليا، به يک نام بزرگ در فوتبال جهان تبديل شده است.
نقش مهم ديبالا در قهرماني هاي دو فصل اخير يووه در سري آ و کوپا ايتاليا غير قابل انکار است. ديبالا همچنين در جريان ديدار مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان فصل گذشته با بارسلونا، دو بار گلزني کرد و تيمش را به ديدار نيمه نهايي فرستاد. ديبالا که از او به عنوان جانشين دراز مدت مسي در تيم ملي آرژانتين ياد مي کنند در راه رسيدن به بزرگي و شکوه و اعتبار است و مسلما کانديداي جدي دريافت توپ طلا خواهد بود.

1- نيمار
بدون هيچ چون و چرايي؛ نيمار مهم ترين گزينه دريافت جايزه توپ طلاي بعدي است. ستاره برزيلي در سال 2015 همراه با بارسلونا در جام هاي سه گانه قهرمان شد و در ليست کانديداهاي دريافت جايزه توپ طلا هم رتبه سوم را به خود اختصاص داد. نيمار از استعداد بي نظير و شخصيت منحصر به فردي براي کسب جايزه برخوردار است و در حال حاضر به عنوان بهترين بازيکن پاري سن ژرمن از بيشترين شانس را دارد. نيمار براي شکستن رکورد پله به عنوان بهترين و بزرگ ترين گلزن تاريخ فوتبال جهان، راه درازي را در پيش رو دارد اما اگر بتواند با پاري سن ژرمن قهرمان چمپيونزليگ شود، جدي ترين مدعي توپ طلا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز و فردا در حالی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد که به‌نظر می‌رسد قهرمانی در این مسابقات برای هر سه‌مدعی جدی باقیمانده یعنی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور جنبه حیاتی و حیثیتی دارد. پرواضح است که فتح هر جامی، هدف نهایی همه تیم‌های حاضر در آن تورنمنت است و اصلا نیازی نیست توضیح بدهیم چنین موفقیتی تا چه اندازه می‌تواند شیرین باشد اما وضع برای این سه‌تیم تا حدودی فرق دارد.

پرسپولیس: استقلال در لیگ، یک امتیاز بیشتر از این تیم دارد و بدون تعارف با توجه به مسابقات نسبتا آسان‌تر باقیمانده برای آبی‌ها، آنها از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند. پس پرسپولیس باید نگاه جدی‌تری به مسابقات حذفی داشته باشد تا احیانا فصل را بدون جام تمام نکند؛ مخصوصا که گفته می‌شود ازجمله شروط تمدید قرارداد با اوسمار ویرا، کسب حداقل یک قهرمانی است. حالا اگر پرسپولیس در لیگ هم قهرمان شد، لذت بزرگ «دوگانه» را تجربه خواهد کرد که می‌تواند جایگاه افسانه‌ای به سرمربی برزیلی این تیم ببخشد.

سپاهان: گران‌ترین تیم این فصل با فاصله در اصفهان بسته شد و باز هم خبری از قهرمانی در لیگ نبود. مبرهن است که در چنین شرایطی فتح جام‌حذفی می‌تواند این غم بزرگ را کمی تسکین بدهد. اگر ژوزه مورایس موفق به قهرمانی در این مسابقات هم نشود، به‌احتمال بسیار زیاد باید دوران او را در اصفهان پایان‌یافته دانست، حالا هر چقدر هم که غرامت اخراج مربی پرتغالی هنگفت باشد.

تراکتور: شرایط این تیم هم در جام‌حذفی مشابه سپاهان است، تنها با این تفاوت که سرمربی تیم تبریزی جدا شده و کادر جدید با اندیشه‌ها و آرزوهای نو وارد می‌شوند. قهرمانی در جام‌حذفی برای سرمربی جدید تراکتور (احتمالا یحیی گل‌محمدی) می‌تواند یک سرمایه بسیار مهم پیش از آغاز فصل بعد باشد. در این صورت او هم در پنجره تابستانی قادر است مدیران باشگاه را به هزینه کردن ترغیب کند و هم در آغاز فصل جدید از گارانتی بالایی نزد هواداران برخوردار خواهد شد.

کد خبر 847138 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز جام حذفی فوتبال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • قابی زیبا از سیدحسین حسینی کنار دخترش؛ یار همیشگی! + عکس
  • رسمی: گزینه همیشگی والیبال سرمربی جدید چین
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی