Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@10:47:09 GMT

چاپ روزانه 200 تُن کتاب درسی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۴۰۵۲

چاپ روزانه 200 تُن کتاب درسی دانش‌آموزان

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمود امانی‌تهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری امروز در نشست خبری پیرامون تدوین کتب درسی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تألیف کتب درسی، اظهار داشت: بحث کتب درسی بسیار پیچیده است چرا که به دلیل پاسخ دادن به سلیقه‌های مختلف همواره کتب درسی مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سابقه‌ای از دهه 40 در امر تدوین کتب درسی دارد و قانون تشکیل این سازمان مربوط به سال 1355 در مجلس شورای ملی است و از تجمیع سازمان‌های قبل از خود ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری افزود: در 20 سال اخیر موفق شده‌ایم در ابتدای مهرماه کتب درسی را در اقصی‌نقاط کشور توزیع کنیم و در کنار آن دفتر تکنولوژی آموزشی مبادرت به تولید مجلات رشد و فیلم‌های آموزشی می‌کند.

امانی‌تهرانی در خصوص انتقاد رئیس‌جمهور از محتوای کتب درسی تصریح کرد: اولاً نگاه ما این است که رئیس‌جمهور از کارهای ما در دفتر تألیف آگاهی دارند اما احتمالاً صحبت وی از باب توجه بیشتر بوده است و معتقد هستیم باید در این خصوص دید آینده‌نگر داشته باشیم، البته به نظرم در بخش کتب درسی به موضوع یاد شده ایمان و اعتقاد عمیقی داشته‌ایم.

وی با اشاره به وجود محتواهای جدید در کتب درسی متذکر شد:‌ اقدامات خوبی در خصوص محتوا و فرم و شکل کتاب‌ها انجام شده است و روش‌ها تغییر یافته و دانش‌آموز از حالت منفعل به فعال تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری اضافه کرد: کتب فارسی، ریاضی، مطالعات اجتماعی و به دنبال آن کتب دینی تغییرات چشمگیری داشته‌اند و امروز کتب درسی از نظر محتوا، روش و آماده‌سازی با گذشته متفاوت شده است اما باید این نکته را بیان کنم که ما مانند فردی هستیم که باید مسیر طولانی را برویم و فرمایش رئیس‌جمهور توجه و نگاه به آینده است، اما باید گذشته را نیز مورد تکریم قرار دهیم.
706

امانی ‌تهرانی تأکید کرد: در مجموع در وزارت آموزش و پرورش نوع عملکردی که در کتب درسی داشته‌ایم اگر از سایر بخش‌های دیگر آموزش و پرورش از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار نباشد، وضعیت بدتری از آن بخش‌ها ندارد.

ادامه دارد...

کتاب مدیرکل دفتر تألیف کتب محمود امانی‌تهرانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی رئیس‌جمهور آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، لیلی شریفیان دبیر ریاضی دبیرستان دخترانه رازی کیش با ۱۹ سال سابقه مشغول به تدریس است.

وی معلمی را از کیش شروع کرده و با ارتباط صمیمی با دانش آموزان و اولیای مدرسه، صبر و گذشت درحوزه معلمی توانست عنوان نمونه را دریافت کند.

بهره گیری از روش‌های نوین آموزش ریاضی، استفاده از دست سازه‌ها در راستای تفهیم هر چه بهتر مفاهیم ریاضی به دانش آموزان نیز از دیگر دلایل انتخاب لیلی شریفیان به عنوان معلم نمونه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟