Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:15:59 GMT

دهیاران استخدام نخواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۴۲۶۰

معاون امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری و دهیاری های کشور گفت: دولت را بگذارید کنار، نخواهد توانست برای 20 میلیون خانوار شغل ایجاد کند دولت نخواهد توانست دهیاران را استخدام کند، چطور وقتی رویکرد دولت کوچک کردن بدنه خود است می آید و نیروی جدید جذب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، پیش از ظهر امروز نشست دهیاران شهرستان بجستان با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وحید قربانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، حمید بنایی نماینده مردم بجستان و گناباد در مجلس شورای اسلامی و اشکان جعفر کریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در محل سالن پرورشی کودکان ونوجوانان بجستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بجستان در این نشست ضمن تبریک 15 مهر روز ملی روستا به روستاییان زحمت کش اظهار کرد: باید برای سهولت در کار دهیاران به انها تفویض اختیار داده شود و تا موانع قانونی اقدامات را در روستا ها سخت نکند، یکی از بزرگترین مشکل پیش روی روستاهای شهرستان بجستان، نبود درآمد پایدار است، نیاز است با رائه طرح ها زمینه های درآمد پایدار برای روستاها و دهیاری ها فراهم شود تا وابستگی آن‌ها کم و هزینه های خود را تامین کند.

حسین ابراهیمی کردیانی ادامه داد: برای توسعه پایدار در روستا ها باید ظرفیت شناسی کرد و تا وقتی ظرفیت‎های هر روستا شناخته نشود نمی‌توان به سمت توسعه قدم برداشت، بجستان مفتخر است که روستای الگو و نمونه کشوری دارد، روستای مرندیز به واسطه ظرفیت شناسی و بعد آن برنامه ریزی برای ظرفیت های این روستا به یک روستای الگو و نمونه کشوری تبدیل شد.

وی به مشکلات اعتبارات دهیاری ها پرداخت و تصریح کرد: برابری پرداخت اعتبارت برای شهرستان های کوچک، نوپا و کمتر توسعه یافته با شهرستان ها با قدمت بسیار و برخوردار کمی به دور از عدالت است چونکه اگر به همین منوال باشد ما هیچ وقت به روستاهای آن شهرستان ها نخواهیم رسید و آنها روز به روز روند توسعه شدت خواهد گرفت و ما عملا در جا خواهیم زد.

حمید بنایی نماینده مرد گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از رویکرد دولت در بحث روستاها اظهار کرد: اشتغال در برنامه توسعه روستاها جایی پیدا نکرده و همین امر باعث شده است که روستاهای در حال سکته هستند، زمانی بود که بجستان و گناباد چند قلم از مایحتاج استان خراسان رضوی را تامین میکردند ولی امروز با وجود خشکسالی چند ده ساله دیگری خبر از تامین برخی اقلام در استان توسط این دو شهرستان نیست.

بنایی از اعتبارات دهیاری ها گفت و گفت: سال گذشته اعتبارات دهیاری های بجستان کمتر از 20 میلیارد ریال بود که ان شالله امسال این مبلغ با رشد 100 درصدی به بیش از 40 میلیارد ریال خواهد رسید.

نماینده بجستان و گناباد در پاسخ مهدی خبازی رئیس شورای شهرستان بجستان که مطالبه طرح از نماینده برای اشتغال در شهرستان کرد، عنوان کرد: بنده متولی طرح نیستم، من حامی شما هستم، هیچ طرحی برای اشتغال در روستا ها نیست طرح مرندیز که امروز از ان یاد میشود در حال حذف شدن بود که به همت نماینده اسبق و تلاش های صورت گرفته احیا شد.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شواری اسلامی در ادامه از ظرفیت گردشگری شهرستان بجستان گفت و بجستان را مستعد تر و دارای جاذبه های بیشتر از گناباد دانست وعلت مغفول ماندن این ظرفیت بجستان را نبود طرح جامع دانست.

جندقیان با توپ پر آمده بود و خواست وگفت: دولت را بذارید کنار، نخواهد توانست برای 20 میلیون خانوار شغل ایجاد کند دولت نخواهد توانست دهیاران را استخدام کند، چطور وقتی رویکرد دولت کوچک کردن بدنه خود است می آید و نیروی جدید جذب کند.

معاون امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری و دهیاری های کشور ادامه داد: 1243 شهر داریم و 1213 شهرداری ورشکسته است و علت این امر فقط بخاطر این است شهرداران هیچ گونه توجهی به درآمد پایدار ندارند و انبوهی از بدهی را برای شهردار بعد خود بجای میگذارند.

وی در ادامه دلیل آوردن برای عدم استخدام دهیاران اذعان کرد: ما درحال حاضر 500 هزار نفر نیرو در شهردرای ها داریم که این مقدار باید 137 هزار باشد، 134 هزار نفر اضافه به بدنه شهرداری ها وصل شده اند و این در حالی است که 20 هزار پست بلا تصدی در همین شهرداری ها وجود دارد.

در ابتدای این نشست محمدرضا سیفی نماینده دهیاران بجستان و رئیس شورای اسلامی شهرستان بجستان به ارائه گزارشی و مطالبات دهیاران شهرستان پرداخت، ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی و مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها نیز مطالبی در خصوص دهیاری ها مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بودند، به پایان چرخه‌ی عمر خود رسیدند. وان پلاس وعده داده بود که برای این گوشی‌ها سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی منتشر خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ی رسمی، آخرین به‌روزرسانی وان پلاس ۸ دارای وصله‌ی امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) است و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. جدیدترین به‌روزرسانی گوشی وان پلاس ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد. به‌روزرسانی دردسترس کاربران هندی قرار گرفته است و به‌مرور برای سایر مناطق منتشر خواهد شد.

از مشخصات وان پلاس ۸ می‌توان به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد. قیمت گوشی مذکور در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899416

دیگر خبرها

  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق