Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی با اعلام این خبر که امسال یک میلیون و 153 هزارتن در کشور تولید شده، اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به سال قبل از آن 6.8 درصد افزایش داشته است.

حاجی وند، شرایط مناسب اقلیمی و نبود یخبندان و سرمازدگی بهاره و همچنین تجهیز باغ‌ها به سیستم های نوین آبیاری ای را از عومل افزایش تولید محصول هلو و شلیل در استان‌های مختلف کشور بیان کرد و افزود: استان های البرز، مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، 10 استان برتر تولید کننده هلو و شلیل در کشور هستند و اصفهان با تولید 25 هزار تن هلو و شلیل در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس بررسی به عمل آمده، باغدارعلویجه ای قسمت عمده محصول درجه یک خود را به فروش رسانده و آنجه منجر به خسارت وی شده، مربوط به محصول درجه 3 و درجه 4 هلوی رقم کاردی بوده که بازار پسندی لازم را نداشته است.

به گفته حاجی وند گزارش اتحادیه باغداران کشور حاکی است که در مناطق عمده تولید هلو و شلیل از جمله استان های مازندران، البرز و گلستان قیمت فروش محصول با توجه به کیفیت و زمان عرضه متفاوت بوده و محصول با کیفیت مناسب، از 25 هزار ریال تا 60 هزار ریال به فروش رسیده است.

مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، جایگزینی باغ های قدیمی با پایه‌های رویشی متحمل به تنش ها، اصلاح باغ های غیراقتصادی (درجه 2) و کشت ارقام متنوع تجاری با زمان رسیدن متفاوت برای عرضه محصول در مواقع مختلف سال را از سیاست های معاونت امور باغبانی در زمینه باغ های هلو و شلیل اعلام کرد و افزود: ترویج به کارگیری سردخانه جهت ذخیره بخشی از محصول و عرضه آن در زمان مناسب،توسعه کشت هلو و شلیل در زیر پوشش (کشت گلخانه ای) به منظور تولد محصول خارج از فصل،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ساماندهی بازار میادین میوه و تره بار داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه نیز از سیاست های معاونت امور باغبانی در تولید محصولات هلو و شلیل است.

انتهای پیام/

تقویت زنجیره تولید در دستور کار قرار دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی، بیان کرد: رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین پاسداشت آئین‌ها و سنت‌های فرهنگی است و این محصول اصیل ایرانی همزمان با نخستین سال ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد ملی در روز ۲۰ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و مسئولان استانی و با رونمایی از نخستین عطر تولید داخل بر پایه گل‌محمدی و همچنین رونمایی از کتاب جامع گل محمدی ایران همراه خواهد بود.

محمدی فشارکی افزود: در کنار تولید گل و گلاب می‌توان از اسانس آن به عنوان پایه تولید عطر استفاده کرد و با شناخت درست و تحقیقات، شاخه‌های جدیدی از ظرفیت‌های این صنعت در بحث اشتغال زایی را ایجاد نمود.

سرپرست فرمانداری کاشان ادامه داد: در شرایط کنونی بیشتر به تولید گلاب به عنوان یک محصول و سوغات پرتقاضای کاشان در سطح کشور توجه می‌شود در صورتی که بسیاری از ظرفیت‌های آن ناشناخته باقی مانده است.

وی سطح زیرکشت گل محمدی در سطح شهرستان را دوهزار و ۶۰۰ هکتار و تعداد واحدهای سنتی ۱۷۰۰ و واحدهای صنعتی نیز ۴۸ واحد ذکر کرد که در حدود ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم در بخش گل و گلاب مشغول به‌کار هستند.

کد خبر 6099649

دیگر خبرها

  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است