Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بر اساس نتايج و رتبه تيم‌ها در رنکينگ فيفا، تيم ملي فوتبال ايران در سيد 3 جام جهاني روسيه قرار خواهد گرفت و فرصت خوبي براي صعود از گروهش خواهد داشت.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، با توجه به تغيير سيدبندي قرعه کشي جام جهاني 2018، مي توان بخش مهمي از نحوه قرار گرفتن تيم ها در سيدها را پيش بيني کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرعه کشي جام جهاني 2018 روسيه، ميزبان و هفت تيم برتر رنکينگ در سيد يک، هشت تيم بعدي در سيد دو و به همين صورت، ساير سيدها در نظر گرفته مي شوند و ديگر قاره اهميتي در سيدبندي ندارد.
پيش از اين تيم هاي قاره اروپا که در سيد اول نبودند، در يک سيد و تيم هاي آسيا يا کونکاکاف در سيد ديگر قرار مي گرفتند اما اين بار فارغ از قاره اي که تيم ها در آن بازي مي کنند، سيدبندي انجام مي شود. اگرچه در هنگام قرعه کشي، روند طوري برگزار خواهد شد که تيم هاي هم قاره اي در يک گروه قرار نگيرند يا از اروپا، بيش از 2 تيم در يک گروه با هم بازي نکنند.
فيفا براي تعيين سيدبندي جام جهاني با اعمال محدوديت هاي قاره اي به رده بندي آتي خود اکتفا مي‌کند. در اين بين با توجه به مشخص شدن 23 تيم‌ حاضر در جام جهاني، سيدبندي خيلي از تيم‌ها مشخص شده که از اين بين تيم ملي فوتبال ايران براي اولين بار در سيد 3 قرار خواهد گرفت. قرار گرفتن تيم ملي فوتبال ايران در سيد سه اتفاق خوبي محسوب مي‌شود چرا که يک تيم از سيد چهار که از نظر امتيازي در رده‌بندي فيفا پايين‌تر از ايران است در گروه ما قرار خواهد گرفت. با توجه به آنکه سه تيم آسيايي ديگر در سيد چهار قرار مي‌گيرند، از بين تيم‌هاي صربستان، نيجريه، مراکش و پاناما و هندوراس در صورت صعود يک تيم حتما با ايران هم‌ گروه خواهد شد.
سيدبندي قطعي برخي از تيم ها در جام جهاني از همين حالا مشخص شده است. سيد اول تورنمنت، با پايان بازي هاي روز گذشته، کاملا تکميل شد. معيار سيدبندي، رنکينگ ماه اکتبر فيفا است(بر خلاف ادوار گذشته) که تقريبا مشخص است. سيدبندي قطعي برخي از تيم ها به صورت زير است:
سيد اول قرعه کشي جام جهاني 2018:
روسيه، آلمان، برزيل، پرتغال، آرژانتين، بلژيک، لهستان، فرانسه

سيد دوم قرعه کشي جام جهاني 2018:
اسپانيا، انگليس، کلمبيا، مکزيک، اروگوئه

سيد سوم قرعه کشي جام جهاني 2018:
ايران، مصر

سيد چهارم قرعه کشي جام جهاني 2018:
عربستان سعودي، کره جنوبي، پاناما

با توجه به مشخص نشدن وضعيت 9 تيم پاياني جام جهاني، برخي از تيم هاي صعود کرده هنوز نمي دانند که در کدام سيد قرار مي گيرند. وضعيت آنها را بررسي مي کنيم:
تيم هايي صعود کرده اي که شايد در سيد دوم قرار بگيرند:
ايسلند، کاستاريکا

تيم هايي صعود کرده اي که شايد در سيد سوم قرار بگيرند:
ايسلند، کاستاريکا، صربستان، نيجريه، ژاپن

تيم هايي صعود کرده اي که شايد در سيد چهارم قرار بگيرند:
صربستان، نيجريه، ژاپن

هنوز تيم هاي زيادي هستند که براي رسيدن به جام جهاني 2018 تلاش مي کنند. وضعيت آنها را بررسي مي کنيم:
تيم هايي که در صورت صعود به جام جهاني قطعا در سيد دوم جام جهاني قرار مي گيرند:
ايتاليا، پرو، سوييس

تيم هايي که در صورت صعود به جام جهاني در سيد دوم يا سيد سوم قرار مي گيرند:
کرواسي، دانمارک، ايرلند شمالي

تيم هايي که در صورت صعود به جام جهاني قطعا در سيد سوم جام جهاني قرار مي گيرند:
سوئد، ايرلند، تونس، سنگال، کنگو

تيم هايي که در صورت صعود به جام جهاني در سيد سوم يا سيد چهارم قرار مي گيرند:
استراليا

تيم هايي که در صورت صعود به جام جهاني قطعا در سيد چهارم جام جهاني قرار مي گيرند:
يونان، مراکش، بورکينافاسو، ساحل عاج، کيپ ورد، هندوراس، آفريقاي جنوبي، نيوزيلند




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد

به گزارش قدس آنلاین، مدرس رسمی ای‌اف‌سی و نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا گفت: در ابتدا این قهرمانی را به ملت شریف ایران، کادر فنی، بازیکنان و جامعه فوتسال ایران تبریک عرض می‌کنم. خدا را شکر که جام قهرمانی باردیگر به ایران بازگشت و یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد.

فاطمه شریف درباره سطح این دوره جام ملت‌ها اظهار کرد: سطح این دوره از رقابت‌ها با توجه به اینکه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان بود، بسیار بالاتر از دوره‌های قبلی بود و دیگر از نتایج یک‌طرفه و پر گل خبری نبود و تیم‌ها با سرمایه‌گذاری مناسب، جذب مربیان تراز اول دنیا و برگزاری بازی‌های تدارکاتی در سطح بالا، به این رقابت‌ها وارد شدند و در نتیجه هیچ تیمی از پیش بازنده نبود و شگفتی‌های زیادی از جمله حذف تیم ژاپن در دور گروهی، راهیابی تیم ملی تاجیکستان به مرحله نیمه‌نهایی و کسب سهمیه جام جهانی توسط تیم ملی افغانستان در این جام رقم خورد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان ادامه داد: حضور چهار تیم از منطقه آسیای میانه از پنج سهمیه جام جهانی نشان دهنده رشد و توسعه فوتسال در این منطقه است و از دیدگاه من حضور ایران در این منطقه و همچنین حضور مربیان با دانش ایرانی در این کشورها و حضور بازیکنان این کشورها در لیگ ایران از جمله دلایل اصلی رشد فوتسال در این منطقه است.

مدرس رسمی ای‌اف‌سی با اشاره به درخشش مربیان ایرانی در این دوره تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که با وجود مربیان تراز اول فوتسال دنیا از کشورهای اسپانیا و برزیل در تیم‌های ملی این دوره از رقابت‌ها، مربیان ایرانی خوش درخشیده و تیم ملی فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی که در دوران بازیکنی ستاره بی‌بدیل تیم ملی بود، قهرمان شد و تیم ملی افغانستان نیز با هدایت مجید مرتضایی مربی و مدرس باتجربه مشهدی توانست سهمیه جام جهانی را کسب کند.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی در ادامه افزود: از همین امروز باید این قهرمانی را فراموش کنیم و برای جام جهانی که میدان رقابتی سخت‌تر و مهم‌تر است آماده شویم و کادر فنی با برطرف کردن نقاط ضعف تیم ملی بتواند در جام جهانی ازبکستان، زمینه موفقیت و درخشش تیم ملی را فراهم کند. خوشبختانه با رفع مصدومیت حسین طیبی، قطعاً شرایط تیم ملی در ازبکستان بهتر خواهد بود.

فاطمه شریف با شاره به حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی گفت: باید از حمایت‌های فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال هم تشکر کرد که در این مدت با فراهم کردن زمینه حضور تیم ملی در رقابت‌های جایزه بزرگ برزیل، بازی دوستانه با تیم ملی روسیه در ایران، شرکت در تورنمت ویتنام و ... توانستند به کادر فنی در زمینه جوانگرایی و استفاده از بازیکنان جوان کمک کنند و ثمره آن را در جام ملت‌های آسیا ببینیم.

وی در پایان تصریح کرد: البته به نظر من رمز اصلی موفقیت تیم ملی، اتحاد و همدلی تک تک اعضای تیم بود که در سفر معنوی به مشهد و استعانت از درگاه امام رضا (ع) این موضوع کاملاً محسوس بود و خدا را شکر که به لطف امام رضا(ع) و دعای دختران مؤسسه همدم این تیم کاپ قهرمانی را به ارمغان آورد.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد