Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس‌ جمهور با اشاره به اينکه ملت ايران در مقاطع حساس همواره حاميان اصلي انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران، استقرار امنيت و دستيابي به منافع ملي بوده اند، تاکيد کرد: دشمنان و بدخواهان ملت ايران بايد بدانند که اين ملت در مسير حرکت خود به سمت پيشرفت و تعالي، هرگز اهداف بلند خود را از ياد نبرده و ذره اي از اعتماد آنها نسبت به نظام و ايستادگي شان در برابر دشمنان کاسته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت با بيان اينکه هر گاه بدخواهان بدنبال تحميل فشار به کشور بوده اند، مردم با حضور، هوشياري و تلاش بيشتر، قاطعانه به آنها پاسخ دادند، گفت: آن زماني که رييس جمهور آمريکا براي ايجاد نمايش قدرت در عربستان عليه ايران به منطقه آمده بود، ملت ايران به زيبايي و با حضور پر شور خود در انتخابات 29 ارديبهشت، پاسخ قاطعي به آمريکا و حاميانش دادند.
رييس جمهور استقبال و رأي مردم به نظام جمهوري اسلامي ايران و کانديداهايي که مورد تأييد نظام بودند را بهترين پاسخ کوبنده و قاطع ملت به بدخواهان با يک اقدام کاملاً دقيق، حقوقي و قانوني و با نمايش شکوه و اقتدار ملي دانست و افزود: البته بدخواهان دست بردار نبوده و ممکن است هر زماني اقدام به توطئه عليه انقلاب و کشورمان کنند که در اين راستا ما بايد هميشه براي مقابله با حوادث احتمالي توانمند، قدرتمند و آماده باشيم.
دکتر روحاني ادامه داد: ديپلمات‌هاي کشور به عنوان نمايندگان ملت ايران، در يک مذاکرات چند جانبه و به يک معنا بين‌المللي، حضور پيدا کردند که در نتيجه آن توافقي به نام برجام تحقق پيدا کرد و بعد از حدود 6 ماه اجرايي و عملياتي شد.
رييس جمهور با بيان اينکه برجام يک آزمون بسيار بزرگ براي همه دولت‌هاي شرکت‌کننده در مذاکرات و ساير دولت‌هاي جهان است، خاطرنشان کرد: تعهد و وفاي به عهد، اساس اطمينان جهان به يک دولت است؛ ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، دقت کرديم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتي تعهد داديم، تا آخر پاي آن ايستادگي کرديم و اين افتخاري براي ماست.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه اگر طرف ديگر مذاکره، بدخواه، رقيب يا دشمن ما از تعهد خارج شود، اين براي ما شکست نيست بلکه شکست براي طرف مقابل است، گفت: ما در زمان و مقطع لازم را ه درست را انتخاب کرديم و به خوبي وارد مذاکره شديم و در مذاکره با همه توان و دقت پيش رفتيم و آنچه به دست آورديم، بهترينِ ممکن بود.
رييس جمهور تاکيد کرد: اگر همه طرف هاي مذاکره پاي اين توافق بايستند به معناي اين است که حيثيت خودشان را حفظ کردند و اگر کسي پاي توافق نايستد در حقيقت حيثيت خودش را خدشه‌دار کرده است.
دکتر روحاني ادامه داد: امروز نسبت به سياست هاي آمريکا شاهد دو صفبندي داخلي و جهاني هستيم؛ ببينيد در داخل آمريکا صاحبنظران، انديشمندان و سياست‌مدارها، نسبت به اقدامات اخيري که دولت آمريکا انجام مي‌دهد چگونه موضع مي‌گيرند و حرف مي‌زنند.
رييس جمهور با طرح اين سوال که آيا اقدامات رييس جمهور جديد آمريکا به وحدت داخلي اين کشور کمک مي‌کند يا موجب تفرقه و شکاف بيشتر مي شود؟ گفت: اتفاقاً با اين اقدامات اين شکاف بيشتر مي‌شود، چراکه اگر روزي آمريکا بخواهد از برجام خارج شود، آن وقت براي مردم روشن‌تر مي‌شود که آمريکا چه ضرر بزرگي کرده است.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه در صف‌بندي جهاني نسبت به اقدامات آمريکا، تنها چند کشور و رژيم انگشت شمار هستند که از اين اقدامات طرفداري مي کنند، اظهار داشت: امروز مسيري که جمهوري اسلامي ايران انتخاب کرده. مورد حمايت جهان است و حتي در ميان متحدين آمريکا در اروپا هم کسي نيست که از بر هم زدن توافق حمايت کند چراکه اين توافق، توافقي دوجانبه نيست بلکه يک توافق جهاني است.
رييس جمهور با بيان اينکه رييس جمهور آمريکا با اين استدلال که هر اقدامي رييس جمهور قبلي انجام داده با آن مخالفت مي کند، دست به اين اقدامات زده و اين بي‌منطقي آشکار است، گفت: واقعاً براي دولت آمريکا شرم آور است که استدلالش اين باشد که با هر کاري که دولت قانوني قبل انجام داده مخالفت کنند.
دکتر روحاني اظهار داشت: امروز ايران به عنوان کشوري که به تعهدات خودش پايبند است، مورد تحسين افکار عمومي و دولت‌هاي جهان است و آمريکا به عنوان کشوري که اعتبار، حيثيت و آبروي خودش را به حراج گذاشته مطرح است که البته عده زيادي در داخل آمريکا از مقامات لشکري و کشوري گذشته و فعلي‌شان و حتي مقاماتي که در دولت فعلي آمريکا هستند، با اين سبک و سياق دولت آمريکا مخالف هستند.
رييس جمهور افزود: ملت بزرگ ايران، کار بسيار بزرگي را انجام داد و ما سندي را امضاء کرديم که امروز جهان از آن حمايت کرده و در برابر اقداماتي که دشمن ما مي‌خواهد انجام دهد، با زبان، بيان و استدلالشان ايستاده‌اند.
دکتر روحاني با بيان اينکه ملت ايران همواره متحد و همراه با نظام بوده و در اين مواقع هميشه وحدت خود را بيشتر به نمايش مي گذارند، گفت: ممکن است عده‌اي، به برجام هم انتقاد داشتند و شايد اگر رأي بگيرند، بگويند ما به برجام رأي نمي‌دهيم و اين براي يک کشور دمکراتيک طبيعي است، اما برجام مورد اجماع همه مسئولين و مقامات اصلي کشور بوده است؛ شوراي امنيت ملي آن را تصويب و مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و از همه مهم‌تر مقام معظم رهبري راجع به آن نظر داده‌اند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه امروز رييس جمهور فعلي آمريکا شرايطي را ايجاد کرده که ايران، از هميشه يکپارچه‌تر، يک صداتر و متحدتر است، خاطرنشان کرد: امروز موافق و مخالف برجام در کنار هم هستند و همه صداي واحد دارند؛ ما نقض عهد را نادرست، غلط و نسبت به مصالح کشور، منطقه و جهان خائنانه‌ مي‌بينيم.
دکتر روحاني اظهار داشت: ملت ايران هيچگاه به آمريکا اعتماد نداشته و مي‌داند که آمريکا چه اقداماتي عليه منافع ملي ما انجام داده و مي دهد، ولي امروز واضح‌تر و آشکارتر همه در کنار هم قرار گرفتند.
رييس جمهور با تصريح کرد: آمريکا اگر بخواهد عليه يک معاهده و قرارداد بين‌المللي که مورد تأييد شوراي امنيت سازمان ملل و بخشي از قطعنامه 2231 است، موضع گيري خصمانه کند، تنها با ايران مخالفت نمي‌کند، بلکه با کشورهاي جهان مخالفت کرده و در برابر سازمان ملل ايستاده است؛ که البته اين را گاهي به صراحت هم مي‌گويد که اين سازمان ملل به درد ما نمي‌خورد.
دکتر روحاني با تاکيد بر اينکه اگر آمريکا دچار خطا شده و از برجام خارج شود، ضرر اين کار صرفاً براي آمريکايي هاست، افزود: ما راه‌هاي مختلفي را پيش رو داريم و هر راهي که مصلحت نظام و کشور ما در آن باشد را انتخاب مي‌کنيم و هيچ مشکلي در پيشبرد اهداف و مسيرمان نخواهيم داشت.
رييس جمهور ادامه داد: امروز 5 کشور مذاکره کننده با ايران، کشورهاي اتحاديه اروپا و ساير کشورهاي جهان همراه با ايران هستند و اگر آمريکا اين خطا را مرتکب شود، عليه منافع ملي و حيثيت آمريکا اقدام کرده است.
دکتر روحاني با بيان اينکه نبايد هيچ گونه نگراني در داخل کشور نسبت به اين اقدامات داشته باشيم، گفت: تا زماني که ملت ما متحد، منسجم و يکصدا بوده و مطيع رهبري شجاع هستيم، هيچ مشکلي براي کشور ما پيش نمي‌آيد. فراز و نشيب وجود دارد اما به خوبي از آن عبور مي‌کنيم.
رييس جمهور با اشاره به اينکه امروز کاملاً روشن مي‌شود که دولت ياغي کيست و کسي که مقررات بين‌المللي را زير پا مي‌شود، چه کسي است و به خوبي روشن مي‌شود که کدام کشور مورد احترام کشورها و افکار عمومي جهان است، ادامه داد: اگر آمريکا بخواهد خطاي بعدي را مرتکب شود و عليه سپاه پاسداران اقدامي کند، اين ديگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها يک واحد نظامي نيست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل اين مردم بوده و در همه روزهاي خطر از منافع ملي ما دفاع کرده است.
دکتر روحاني تصريح کرد: سپاه نه تنها محبوب ملت ايران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهاي عراق هم است چون اربيل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوريه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حيثيت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه هميشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروريست‌ها ايستاده است.
رييس جمهور اظهار داشت: آمريکايي ها به دليل آنکه مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصباني باشند، چراکه سپاه با برنامه‌ريزي و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل کرده است.
دکتر روحاني افزود: آمريکايي ها حق دارند از برجام ناراحت باشند چراکه جمهوري اسلامي ايران در يک شرايط حساسي که آنها مي خواستند اعلام کنند که ايران دروغگوست و پشت پرده بمب هسته‌اي درست مي‌کند، با حضور در مذاکرات ثابت کرد که دروغگو آنها هستند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه ارتش، سپاه، بسيج جداي از ملت نبوده و همواره در کنار ملت هستند، گفت: هيچگونه اختلافي بين جناح‌هاي ما براي مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه يکپارچه و در صف واحد هستيم؛ هيچگونه تزلزلي در کشور ما بوجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ايران در برابر توطئه هاايستادگي خواهند کرد.
دکتر روحاني سخنان رييس جمهور آمريکا درباره ايران در سازمان ملل متحد را بي اهميت و سخيف دانست و اظهار داشت: آمريکا بايد به ملت‌هاي منطقه ما جواب دهد که چرا مردم افغانستان را بدبخت کرده و 18 سال ناامني را در اين کشور ايجاد کرده است ؛ چرا عراق را ناامن کرده و داعش را بر مردم مسلط کرده است و چرا در امور داخلي کشورها مداخله مي‌کند، فقط به اين اميد که سلاح بيشتر بفروشد.
رييس جمهور با بيان انکه آمريکا روز به روز در افکار ملت هاي جهان منفورتر شده و هيچ کس دل خوشي از سياست ها و مداخلات آمريکا ندارد، تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره به ياري کشورهايي که مظلوم بوده و تحت ستم قرار گرفته اند و از ايران کمک خواسته‌اند، شتافته است.
دکتر روحاني اظهار داشت: بنده پيشاپيش مي‌خواهم از ملت بزرگ ايران تشکر کنم؛ پيشاپيش از همه رسانه‌ها مي‌خواهم که کنار ملت و هم صدا با ملت باشند و پيشاپيش به آمريکا مي‌گويم در اين توطئه هم مثل همه توطئه‌ هاي قبلي‌تان شکست‌خورده هستيد؛ باز خطا و اشتباه کرديد و باز هم اشتباه مي‌کنيد.
رييس جمهور خطاب به هم‌ميهنان کرد ايران نيز گفت: ما به شما صد در صد اعتماد داريم و به هيچ‌وجه خطاي سياسي عده‌اي در اقليم کردستان عراق را به هيچ عنوان پاي شما نمي‌نويسيم چرا که شما بخشي از مردم بزرگ ايران و قومي وفادار و ريشه‌دارترين قوم ايراني در اين منطقه هستيد و هميشه کنار انقلاب بوديد؛ در جنگ تحميلي، کنار ملت ايران بوديد.
دکتر روحاني با بيان اينکه به همه مردم کرد در ايران، عراق، سوريه و ترکيه علاقه مند هستيم و نمي‌خواهيم هيچ فشاري به کردها وارد شود، افزود: اگر مسئولين آنها خطا و اشتباه کردند، بايد بهاي خطايي که انجام دادند را پرداخت کنند، ولي مردم کرد به عنوان مردمي صلح‌جو در منطقه، دنبال پيشرفت و مورد احترام هستند.
رييس جمهور تاکيد کرد: تمام اقوام ايراني متحد، يکپارچه و در کنار هم هستند و امروز وحدت و اتحاد ما از هر روز ديگر بيشتر است.
دکتر روحاني با بيان اينکه دولت امسال بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب به دنبال افزايش توليد و اشتغال بوده و خواهد بود، گفت: نبايد هدف را از ياد ببريم؛ امسال هدف اين است که رونق اقتصادي ايجاد کرده و ميزان اشتغال را افزايش دهيم تا جوان‌هاي ما مشغول بکار شوند و کشورمان آرامش بيشتري داشته باشد.
رييس جمهور «آرامش، امنيت و آزادي» را به عنوان سه پايه براي رسيدن به هدف پيشرفت و اقتدار دانست و تصريح کرد: پيشرفت و اقتدار ما در سايه امنيت، آرامش و آزادي است که بايد از آنها براي رسيدن به هدف مهم‌مان حراست و حفاظت کنيم.
دکتر روحاني افزود: ترديدي ندارم ملت ايران در مسير راه‌ خود هدف را گم نکرده، اعتمادش نسبت به مسئولين کم نشده و همچنان در برابر دشمن، ايستاده است؛ ما نه ضعيف و سست مي‌شويم و نه مي‌ترسيم؛ بلکه مقاوم و قدرتمند مي‌ايستيم و خدا هم با ما خواهد بود و طبق وعده الهي، پيروزي نهايي هم از آن ما است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آنها غیرقانونی عمل می کنند، می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، در نظام تحریمی‌ ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می دهد.

کامرون عنوان کرد:‌ «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است