Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:27:20 GMT

تشریح جزئیات قراردادهای فاینانس بانک سپه

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۵۹۸۳

تشریح جزئیات قراردادهای فاینانس بانک سپه

امور بین‌الملل بانک سپه جزئیات قرارداد تعدادی از بانک‌های ایرانی با سه بانک بزرگ خارجی و مشارکت بانک سپه در تأمین ۱۰ میلیارد یورویی منابع مالی و خطوط اعتباری برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار کشور را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، درگزارش بانک سپه آمده است: بعد از امضای قرارداد دو بانک اوبر اتریش و دانسکه دانمارک با بانک‌های ایرانی، بانک سپه به واسطه داشتن شعب قدیمی، کارآمد و خوشنام در اروپا و همچنین تعامل نزدیک با فعالان اقتصادی معتبر در حوزه‌های مختلف و استراتژیک می‌تواند نقش کلیدی در عملیاتی‌شدن قراردادهای فوق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک سپه قادر است از محل قرارداد هشت میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره‌جنوبی، یک میلیارد یورویی با بانک اوبر اتریش و ۵۰۰ میلیون یورویی با بانک دانسکه دانمارک، طرح‌های مهم اقتصادی کشور را از طریق خطوط اعتباری خارجی تأمین مالی کند.

بر اساس این اعلام، منابع مالی و خطوط اعتباری خارجی (فاینانس) برای اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات و کالاهای سرمایه‌ای طرح‌های تولیدی و همچنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها استفاده و حتی بخش داخلی کالا و خدمات پروژه‌ها نیز مشمول تأمین مالی می‌شود.

طرح‌های مهمی برای استفاده از تسهیلات فاینانس داریم

بانک سپه ضمن اشاره به همراهی این بانک با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تصریح کرده است: این بانک به واسطه ارائه خدمات به شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در حوزه‌های مختلف همچون نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و بخش نیروگاهی قادر است پروژه‌های مهم و تأثیرگذار در تولید و اشتغال کشور را برای استفاده از خطوط اعتباری خارجی معرفی کند.

در گزارش بانک سپه با اشاره به تجهیز و استانداردسازی شعب رم، فرانکفورت، پاریس و همچنین بانک PLC لندن بعد از برجام آمده است: بانک سپه به واسطه داشتن نیروهای متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش ارز و دارا بودن شعب خارجی در کشورهای اروپایی، می‌تواند در تحقق اهداف دولت در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی نقش محوری ایفا کند.

اختصاص منابع خارجی به طرح‌های اولویت‌دار

این گزارش با تصریح اینکه خطوط اعتباری خارجی به طرح‌های اولویت‌دار وزارتخانه‌ها اختصاص می‌یابد، آورده است: متقاضیان استفاده از این خطوط اعتباری باید در گام نخست به مرکز تأمین منابع مالی خارجی مستقر در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مراجعه و درخواست استفاده از تسهیلات فاینانس به انضمام سایر اسناد و مدارک را به این سازمان ارائه کنند.

بر اساس گزارش یاد شده: استفاده از تسهیلات فاینانس به لحاظ نرخ سود بسیار پایین و بازپرداخت طولانی مدت می‌تواند کمک قابل توجهی به تسریع و تسهیل اجرای طرح‌های مختلف به ویژه پروژه‌های عمرانی کند.

این گزارش به تلاش چشمگیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در استفاده از ظرفیت‌های تأمین مالی خارجی اشاره کرده و آورده است: بانک سپه پس از رفع تحریم‌ها با ۱۱۰ بانک خارجی رمز سوئیفت برقرار کرده و با ۲۸ بانک کارگزار افتتاح حساب کرده و همچنین با ۶۵ بانک خارجی رابطه کارگزاری ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، بانک سپه برای کمک به تسریع و تسهیل صادرات غیرنفتی و واردات مواداولیه و ماشین‌آلات برای رونق تولید داخلی، گسترش ارتباط با بانک‌های خارجی را به طور جدی دنبال می‌کند.

رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی در شعب خارجی بانک سپه

گزارش فوق تصریح می‌کند: بانک سپه در شعب خارجی خود همه فعالیت‌ها و عملکرد این شعب را با آخرین قوانین و مقررات و استانداردهای بین‌المللی همچون مبارزه با پولشویی منطبق کرده و برای پایش این موضوع واحدی به نام تطبیق (Compliance) راه‌اندازی کرده است.

رشد ۱۴۰ درصدی فعالیت‌های ارزی

گزارش فوق از رشد ۱۴۰ درصدی فعالیت‌های ارزی بانک سپه طی شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داده و می‌افزاید: رقم فعالیت‌های ارزی این بانک در چهار ماهه اول سال‌جاری به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه