Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:18:23 GMT

ماجرای پیامک‌های ارسالی به بیهوشی‌های معترض

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۰۶۱۷۲

اخلال در درمان در اعتراض به کاهش درآمد، با اخلاق پزشکی و تعهد قاطبه جامعه پزشکی مغایرت دارد و اگر در درمان کسی حتی یک روز تاخیر ایجاد شود، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست؛ هشداری که پیش از این معاون کل وزارت بهداشت در واکنش به یک اعتراض صنفی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، ابلاغ تعرفه‌های پزشکی در خرداد ماه و همچنین ویرایش سوم کتاب‌ تعرفه‌ها در شهریورماه، اعتراض متخصصان بیهوشی را به کاهش درآمدهایشان را به دنبال داشت؛ اعتراضی که کار را به تجمع مقابل مجلس نیز کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان بیهوشی معتقدند در نسخه بومی شده کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، تعرفه‌های رشته‌های مختلف پزشکی سلیقه‌ای تعیین شده‌ و خواهان اجرای کتاب کالیفرنیا هستند. بیهوشی‌های ناراضی از این مصوبه به شیوه‌های مختلفی اعتراض خود را اعلام کردند؛ از لغو جراحی‌های الکتیو (غیراورژانسی) در بعضی از شهرهای کشور گرفته تا استعفا از هیات‌های بورد و بیمارستان‌ و تجمع روبروی مجلس.

هرچند مخاطب اصلی اعتراض این گروه از پزشکان وزارت بهداشت است، اما این وزارتخانه بارها تاکید کرد که تنها یک حق رای در شورای عالی بیمه دارد و از طرفی هم این مصوبه در هیئت دولت تایید شده و نمی‌توان آن را تغییر داد.

پس از تجمع جمعی از متخصصان بیهوشی روبروی مجلس شورای اسلامی در ساعت کاری روز شنبه، دکتر ایرج حریرچی- سخنگوی وزارت بهداشت به این موضوع واکنش نشان داد و مجددا تاکید کرد که وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه تنها یک رای دارد و اینکه همه موضوعات را به وزارت بهداشت یا یک شخص خاص نسبت دهند یا شخصی‌سازی کنند، اشتباه است.

وی البته حجت را بر گروه‌های معترض تمام کرد و گفت: «اخلال در درمان بیماران مورد پذیرش نیست. تعرفه چند رشته‌ای که امروز محل بحث است ۱۲ ماه مورد کار کارشناسی قرار گرفته و هشت ماه درباره آن مذاکره شده است. ادامه این مسائل به ضرر مردم، بیماران و کسانی است که این اقدامات را انجام می‌دهند. پیگیری‌ها باید از مسیر قانونی صورت گیرد. بعد از این میزان از تذکرات، با کسانی که در درمان اخلال ایجاد می‌کنند برخورد حداقلی نخواهد شد. «

حریرچی همچنین در این نشست از برخورد قاطع وزارت بهداشت و دستگاه‌های قضایی با کسانی که در درمان مردم اخلال ایجاد می‌کنند خبر داد؛ موضوعی که واکنش دوباره برخی متخصصان این رشته و تنی چند از استعفاها از جمله در هیات‌های بورد بیهوشی را به دنبال داشت.

امروز نیز در شرایطی که در فضای مجازی خبر ابلاغیه "منع متخصصین بیهوشی که در مقابل مجلس تحصن کرده و یا در حمایت از آن بیانیه داده بودند، از حضور در مراکز آموزشی و درمانی" دست به دست می‌شود، اما پیگیری خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که ابلاغیه‌ کتبی در کار نبوده و گفته می‌شود در جلسه‌ ویدئو کنفرانسی معاونین وزارت بهداشت با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، تاکید شده که روسای دانشگاه‌ها با موارد احتمالی اختلال در درمان یا ترک محل خدمت، طبق قوانین برخورد کنند.

در همین راستا دکتر رضا امین‌نژاد - عضو انجمن بیهوشی نیز با بیان اینکه ابلاغ کتبی در این مورد در کار نبوده، گفت: منبع خبر مشخصی وجود ندارد، اما آنچه تایید شده پیامک و تماس‌های حراست با برخی اساتید دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها آن هم در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران بوده است.

وی تاکید کرد: سیاست انجمن هیاهو و تنش‌آفرینی نیست و انجمن تصمیم دارد از طریق مذاکره و مسالمت‌آمیز این موضوع را حل کند.

آنچه مشخص است، وزارت بهداشت دستگاهی خدماتی است و بارها نیز تاکید کرده که اختلال در روند درمان مردم را نمی‌پذیرد. بر همین اساس بی‌تردید پیگیری حقوق صنفی با شیوه‌های سلبی، در چنین دستگاهی که با جان مردم سر و کار دارد، همخوانی نداشته و جان و درمان مردم را در سایه قرار خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد