Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - قرارداد توافق مشترک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان (زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان) با شرکت سوئیسی اشتادلر برای پروژه مشترک ساخت 2000 دستگاه واگن مترو برای کلانشهرها و 500 واگن مسافری بین شهری برای راه‌آهن منعقد شد.

نخجوانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با بیان اینکه صنعت ریلی کشور رو به گسترش است و چشم‌اندازهای روشنی را در این عرصه پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه نیازمند 25 هزار واگن برای 10 سال آینده هستیم که حدود 8 تا 10 هزار دستگاه آن مربوط به قطارهای شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امیدواریم با حضور شرکت اشتادلر که جزو شرکت‌های برتر اروپایی است، بتوانیم دانش فنی ساخت محصولات ریلی را به شرکت صنعتی پلور سبز وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان منتقل کنیم. قرارداد همکاری مشترک امروز شامل موارد توسعه همکاری بین دو شرکت است و از ویژگی‌های این قرارداد می‌توان به تفاهم درخصوص حضور مشترک در مناقصات و پروژه‌های تعریف شده در بخش دولتی و خصوصی، تفاهم درخصوص انتقال دانش فنی و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در ایران، تفاهم درخصوص انتقال تکنولوژی تولید مجموعه‌ها و بومی‌سازی ساخت قطعات مورد نیاز در تولید و تعهد شرکت اشتادلر درخصوص تامین مالی پروژه‌های ریلی مورد نیاز بازار ریلی ایران از طریق راه‌هایی مانند فاینانس خارجی اقدام کرد.

نخجوانی با بیان اینکه شرکت اشتادلر یکی از پرسودترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات ریلی در دنیاست و تعهد خوبی به بازار ایران و عدم ترک کشور در دوران تحریم داشته است، گفت: رشد 92 درصدی در تولید و سودآوری طی سال‌های 2007 تا 2012 که بیشترین در بین شرکت‌های رقیب است از جمله دیگر دلایل انتخاب این شرکت شریک استراتژیک شرکت پلور سبز است.

وی درباره ارزش ریالی این قرارداد گفت: در زمینه تولید داخل تا اولین واگنی که از خط تولید خارج می‌شود، 55 درصد ساخت داخل است. امیدواریم به مرور بر عمق ساخت و تولید داخل اضافه شود. درباره ارزش ریالی قرارداد نیز باید گفت که برآورد تجهیزات صورت گیرد و مناقصات انجام شود اما در اولین مرحله ساخت 3000 دستگاه واگن مترو به ارزش 2 میلیارد دلار و 500 واگن بین شهری مدنظر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با بیان اینکه کارکنان ایرانی وارد این شرکت شده و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، گفت: در گام‌های بعدی کارکنان ایرانی در تیم‌های تخصصی اشتادلر، دانش‌های فنی لازم را فرا می‌گیرند و در مدت مناسبی به عملکرد کامل می‌رسند. ما تفاهم کردیم انتقال دانش و تکنولوژی داشته باشیم. درخواست وزارت صنایع از ما این است که در 5 سال اول تا 55 درصد تولیدات داخلی و بومی شوند. البته باید محصولاتی که به بازار می‌آیند حائز استانداردهای لازم باشد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینه‌اش هم از جان و مال مردم پرداخت می شود.

دلیل تحمل و تحمیل این هزینه ها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.

یکی از دالان‌های باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابت پذیر کردن آن بود - رگه هایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده می شد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.

سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902138

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • ببینید | واکنش زاکانی به افشای قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر