Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و پاکستان روابطی قدیمی و دوستانه است و رایزنی‌های پارلمانی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و مسلما این سفر می‌تواند در ارتقاء سطح روابط تاثیرگذار باشد.

علی لاریجانی امروز (چهارشنبه) در دیدار با راحله دورانی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیات همراه، اظهار کرد: ایران و پاکستان همیشه در شرایط مختلف یار هم بوده‌اند و این روابط ریشه‌ای است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف بالاخص اقتصادی و تجاری گسترش پیدا کند و ایجاد بازارچه‌های مرزی می‌تواند یکی از این اقدامات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران علاقمند است که همکاری‌های دوجانبه را درحوزه‌های مختلف گسترش دهد و به آبادانی ایالت بلوچستان کمک کند.

همچنین در این دیدار دورانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: امروز با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار داشتم و درجریان فعالیت زنان در حوزه های مختلف قرار گرفتم و متوجه حضور مستمر آنان در مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی شدم.

دورانی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار نفر درپاکستان قربانی عملیات تروریستی شده اند، متذکر شد: مسئله امنیت در منطقه بسیار حائز اهمیت است و ارتش پاکستان تلاش می کند تا امنیت مرزها را حفظ نماید و امیدواریم که دو کشور همسایه بتوانند با کمک یکدیگر در این زمینه همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی افزود: ایران کشوربسیار قدرتمند و تاثیر گذاری در منطقه است که توانسته در این سال‌ها مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از منافع کشورش دفاع نماید.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به لزوم گسترش همکاریها میان دو کشور، اظهار داشت: تجار پاکستانی خیلی تمایل به حضور بیشتر در ایران دارند و راه اندازی خطوط هوایی کویته - زاهدان و کویته - مشهد می تواند هم برای زوار و هم تجار دو کشور امری تسهیل کننده باشد.

وی درادامه اظهار داشت: تسهیل درصدور روادید تجار پاکستانی هم مسئله دیگری است که می تواند به گسترش روابط کمک نماید.

دورانی با اشاره به علاقمندی مردم پاکستان به یادگیری زبان و ادبیات فارسی، تصریح کرد: مناسب است که درخصوص تبادل دانشجو و بورسیه کردن آنان جهت یادگیری زبان اقداماتی صورت پذیرد.

وی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی و هیات ایرانی برای حضور درایالت بلوچستان دعوت کرد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • (عکس) لاریجانی و ناطق در سالگرد مطهری
  • تصاویری خاص از ناطق نوری و علی لاریجانی
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲ عکس از چهره غمگین علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها