Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت: امضاکنندگان اروپایی توافق هسته‌ای ازجمله فرانسه، آلمان و انگلیس به دنبال افزایش فشار بر ایران در مسائلی خارج از توافق هستند.

«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ به این روزنامه گفته است که توافق باید مناسب با راهبردی گسترده‌تر باشد و این چیزی است که اکنون بر روی آن کار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک مستر می‌گوید طرف‌های اروپایی تمایل خود را برای افزایش فشارها بر ایران در خارج از توافق ابراز کرده‌اند.

مک‌مستر به فایننشال تایمز گفت اروپایی‌ها حمایت خود از اقدامات سختگیرانه‌تر علیه ایران در حوزه‌های غیرهسته‌ای را ابراز کرده‌اند.

وی افزود: ما درباره نحوه نگرش به فعالیت‌های ایران تا حد زیادی اشتراک نظر داشتیم.این مقام آمریکایی تایید کرد یکی از گزینه‌های رئیس‌جمهوری (آمریکا) حفظ توافق هسته‌ای در کنار تشدید سختگیری درقبال ایران است.

فایننشال تایمز نوشت: آمریکا، ایران را به حمایت از تروریسم و تشدید ناآرامی در منطقه، آزمایش موشکی در مغایرت با قطعنامه‌های شورای امنیت، تلاش برای حملات سایبری و حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، شبه‌نظامیان یمنی و حزب‌الله متهم می‌کند.

ترامپ تردیدهایی را درباره گزارش تایید یا تایید نکردن توافق سال 2015 به کنگره برانگیخته است. طبق قانون، دولت آمریکا باید هر 90 روز یک‌بار این گزارش را ارائه دهد. درصورتی‌که ترامپ پایبندی ایران را تایید نکند، کنگره 60 روز برای تصمیم‌گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید فرصت دارد. فایننشال تایمز می‌افزاید: آمریکا با چنین تحریم‌هایی، توافق را نقض می‌کند.

«کیم دوارچ» سفیر انگلیس در آمریکا این هفته گفت: مواضع دولت کنونی آمریکا از زمان روی کار آمدن این دولت فضا را درباره ایران تاکنون تغییر داده و از این رو می‌تواند موفق شود.

وی در تایید اظهارات مک مستر گفت اروپایی‌ها و دولت ترامپ در ماه‌های اخیر درباره نحوه افزایش فشار بر ایران «شدت عمل جدی‌تری» نشان داده‌اند.

این مقام انگلیسی همچنین اظهار داشت تیلرسون و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هر دو به اظهارات هفته گذشته «ترزامی» نخست‌وزیر انگلیس درباره نحوه جلوگیری از فعالیت‌های ایران در منطقه، استفاده «موثرتر از قدرت بازرسی و آغاز مذاکرات با ایران درخصوص بند انقضا در توافق هسته‌ای، «علاقه نشان دادند.»

«پیتر ویتینگ» سفیر آلمان در آمریکا در این زمینه گفت که آلمان «مقتدرانه» با ایران گفت‌وگو کرده است. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز که با روحانی هفته پیش دیدار کرد، تاکنون از پیگیری مذاکرات در ترتیبات جدیدی برای دوران پس از سال 2025 حمایت کرده است.

«مارک دوبوویتز» مشاور دولت ترامپ و از مقامات ضدایرانی از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد برای حفظ اهرم فشار بر اروپایی‌ها توافق کنونی را تایید نکند.

وی چنین استدلال کرده که تایید نکردن توافق فرصتی را برای اصلاح آن به جای لغو کامل توافق ایجاد می‌کند.

وی همچنین گفت که ممکن است ترامپ این توافق را این دوره هم تایید کند اما تهدید کند که اگر اروپایی‌ها برای فشار بر ایران برای اصلاح آن اقدام نکنند، آن را در دور بعدی در ژانویه (دی - بهمن) تایید نمی‌کند. جذابیت این رویکرد این است که اروپایی‌ها را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید.

وی ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس(ACD)کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان کمک‌کننده خواهد بود.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور ویژه تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.

از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.


کد خبر 6092048

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟