Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@02:41:29 GMT

ارزش گذاری اسلام به بعد معنوی سلامت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۱۹۳۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از ایسنا مازندران، سید مظفر ربیعی در دومین همایش شفای پایدار با محوریت نقش قرآن و احادیث در سلامت جامعه در بابل گفت: اتکا به قرآن و احادیث در سلامت جز ارکان اساسی زندگی و از مواهب الهی است.وی افزود: در همین راستا با هدف تبیین تاثیر حضور قرآن و احادیث در سلامت جامعه ۱۹ و۲۰مهر همایشی برای اساتید ،دانش پژوهان و دانشمندان این علم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی خاطرنشان کرد: داشتن سلامت جسمی تنها متضمن سلامت یک جامعه نیست بلکه تامین رفاه اجتماعی، امنیت، تامین شغل و ابعاد سلامت معنوی همه بر روی سلامت جامعه موثر است.رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در این همایش با پررنگ جلوه دادن ابعاد معنوی در سلامت جسمی فرد قصد داریم تا نوع دیگری از حیطه پزشکی را تجربه کنیم.وی گفت: آموزش، یادآوری و تبیین مبحث دین، قرآن و احادیث در حفظ سلامت از مهم ترین اهداف این همایش است.ربیعی با بیان اینکه سلامت از نظر بهداشت جهانی چهار وجه دارد، گفت: رفاه فیزیکی، رفاه روانی، راههای امنیت اجتماعی و بُعد معنوی چهار وجه ایجاد سلامت از نظر بهداشت جهانی است که ۷ مولفه نیز دارد و سلامت حاصل نمی‌شود مگر آنکه چهار وجه و هفت مولفه آن اجرا شود.وی با تاکید بر هم از بعد فیزیکی و هم از بعد معنوی، قرآن می‌تواند محور سلامت باشد، افزود: مسئول سلامت و درمان جامعه، وزارت بهداشت و درمان است و لاغیر و هیچ بخشی در حوزه سلامت و درمان جز از کانال وزارت درمان و آموزش پزشکی حق ورود ندارد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ما مسئول سلامت مردم هستیم و حفظ جان مردم بر عهده ماست، اگر نگاه خردمندانه داشته باشیم، می‌توانیم دستاورد خوبی در این زمینه داشته باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند