Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرد سالخورده که 14 سال قبل همسرش را کشته و به خاطر عدم پيگيري هاي اولياي دم در زندان بلاتکليف مانده بود با سپردن وثيقه از زندان آزاد مي شود.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، کريم 74 ساله 14 سال قبل وقتي که 60 ساله بود همسر55ساله اش به نام سهيلا را در خانه‌شان در کمالشهر کرج کشت و به قصاص محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکم صادره اما با اعتراض وکيل مدافع متهم و به خاطر بررسي سلامت رواني کريم به کميسيون پنج نفره پزشکي قانوني فرستاده شد. وقتي کارشناسان پزشکي قانوني سلامت روان اين پيرمرد را هنگام ارتکاب جرم تاييد کردند وي بار ديگر پاي ميز محاکمه ايستاد و به قصاص محکوم شد.
فوت يکي از اولياي دم اما موجب شد تا پرونده وارد مرحله جديدي شود.به اين ترتيب اجراي حکم براي بررسي درخواست اولياي دم جديد متوقف شد.فرزندان قرباني اعلام گذشت کردند اما خواهر و برادهاي سهيلا که با فوت پدرشان اولياي دم جديد محسوب مي شدند به اجراي حکم قصاص اصرار داشتند.پرونده به دايره اجراي احکام فرستاده شده بود که يکي از برادرهاي سهيلا نيز فوت کرد و فرزندان وي به عنوان اولياي دم جديد پيگير پرونده نشدند.

در حالي که 14سال از جنايت گذشته و عدم پيگيري هاي اولياي دم موجب شده بود کريم در زندان بلاتکليف بماند وي نامه اي به قضات دادگاه نوشت و خواست تا مطابق ماده 429 قانون مجازات اسلامي تکليف وي روشن شود. به اين ترتيب اين پيرمرد در در شعبه دوم دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي محسن زالي پاي ميز محاکمه ايستاد. در آن جلسه پسر مقتول گفت: حاضر به قصاص پدرم نيستم. اگر پدرم قول دهد بعد از آزادي تهران و کرج را براي هميشه ترک کند و با ما کاري نداشته باشد. از قصاص گذشت مي‌کنم. اما خواهر و برادران سهيلا اعلام کردند به هيچ قيمتي حاضر به گذشت نيستند.برادرزاده هاي سهيلا نيز در دادگاه حاضر نشدند.
به اين ترتيب قضات دادگاه به اولياي دم مهلت شش ماهه داد تا تکليف کريم را روشن کنند. با پايان اين مهلت و در حالي که اولياي دم بار ديگر پيگير پرونده نشده بودند پيرمرد ديروز پاي ميز محاکمه ايستاد.
وي که قادر به حرکت نبود و به عصا تکيه کرده بود به قضات دادگاه گفت: من و همسرم هميشه با هم اختلاف داشتيم. همسرم به دادگاه رفته و از من شکايت کرده بود. او چند روز بودند قهر کرده بود. تا اينکه دامادم وساطت کرد تا سهيلا بار ديگر به خانه برگردد و بعد از پايان امتحانات پسر کوچکم درباره زندگي‌مان تصميم بگيريم. همسرم آن روز به خانه آمده بود که بار ديگر با هم درگير شويم و من در اوج عصبانيت با چاقو به جانش افتادم. سهيلا از ترس به حمام رفت و من همانجا او را با ضربه هاي چاقو کشتم.
وي ادامه داد: من از قتل همسرم پشيمانم و در اين سال‌ها در زندان خيلي عذاب کشيده‌ام حالا تقاضا دارم زودتر تکليفم روشن شود.
در پايان اين جلسه هيات قضايي وارد شور شد و طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامي جديد که در آن آمده است: چنانچه صاحب حق قصاص بدون عذر موجه ، مرتکب را در وضعيت نامعين رها کند با شکايت محکوم از اين امر، دادگاه صادر کننده حکم مدت مناسبي را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام مي کند تا ظرف مهلت مقرر شده نسبت به گذشت از شاکي يا اجراي حکم قصاص اقدام کند. در غير اين صورت دادگاه مي تواند بعد از تعيين تعزير و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثيقه مناسب ،مرتکب را آزاد کند،حکم به آزادي پيرمرد با سپردن وثيقه صادر کرد.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌های یک خطا همچنان دست از سر ‏بارسا و مدافعش رونالد آرائوخو برنداشته است.

خطایی در دیدار برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین ‏بارسلونا و پاری سن ژرمن. بارسا که در خانه‌اش بازی را بهتر آغاز کرده ‏بود ناگهان با خطایی غیرضروری از طرف آرائوخو روی بردلی بارکولا ‏شوکه شد. داور کارت قرمز را مقابل چشم‌های آرائوخو گرفت و ورق ‏به صورت کامل به ضرر بارسلونا برگشت. ‏

بارسا که پیش از این اخراج 1-0 پیش بود بعد از 10 نفره شدن بازی را ‌‏4-1 واگذار کرد تا به شکلی تحقیرآمیز از تورنمنت حذف شود. انتقادها ‏از آرائوخو حتی به رختکن رسید و گوندوگان در یک مصاحبه به ‏صراحت از خطای او انتقاد کرد. ‏

دیروز رسانه‌های کاتالان گزارش دادند که مدیران بارسا آنقدر از آرائوخو ‏و کاری که با بارسا در اروپا کرده شاکی‌اند که تصمیم به فروش او در ‏تابستان گرفته‌اند. اقدامی که دلخوری این مدافع اهل اروگوئه را در ‏پی داشته است.

‏بردلی بارکولا، ستاره جوان پی‌اس‌جی، مثل قاتلی که دوباره به صحنه ‏جرم برگردد امروز روی زخم آرائوخو نمک پاشید و گفت از عمد ‏شرایطی بوجود آورده که آرائوخو را در موقعیت خطا کردن قرار بدهد ‏چرا که می‌دانسته او در چنین موقعیتی دچار اشتباه می‌شود. ‏

بارکولا به آر ام سی اسپورت گفت:" می‌دانستم که آرائوخو با سرعت ‏خیلی زیاد دارد می‌آید. پیش خودم گفتم توپ را جلوتر از آرائوخو ‏می‌اندازم چون در بازی رفت با او موقعیت مشابهی داشتم ولی ‏نتوانستم توپ را درست جلوی او بفرستم و آن دفعه او موفق شد. ‏این بار پیش خودم گفتم توپ را دقیقا جلوی پای آرائوخو می‌اندازم ‏چون در این صورت دو حالت پیش می‌آید: یا او اشتباه می‌کند و روی ‏من خطا می‌کند یا اینکه با گلر تک به تک می‌شوم". ‏

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • قاتل آرائوخو اعتراف کرد: می‌دانستم اشتباه می‌کند!‏
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان