Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خورخه پابلو مندس، ستون نويس روزنامه اوله، در گفتگو با ورزش سه در مورد شرايط تيم ملي آرژانتين، دليل افت اين تيم در يکي دو سال اخير و نتايج احتمالي اين تيم در جام جهاني روسيه صحبت کرد.
به گزارش "ورزش سه"، تيم ملي آرژانتين در آخرين ديدارش در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 با پيروزي 3-1 مقابل اکوادور توانست بليت سفر به روسيه را به دست بياورد اما نمايش هاي اين تيم در ماه هاي اخير که حتي با تعويض مربي هم تغيير چنداني در آن ايجاد نشد، ترديدهاي زيادي در مورد موفقيت اين تيم در جام جهاني ايجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين بهانه با خورخه مندس، ستون نويس روزنامه آرژانتيني اوله، معروف ترين روزنامه ورزشي آمريکاي جنوبي، گفتگو کرديم که در ادامه مي خوانيد:

فکر مي کنم 24 ساعت خيلي پرفشاري را سپري کرديد.
درست است. هم استرس بازي و هم فشار کار. مخصوصا که در همان دقيقه اول گل خورديم و فکر مي کرديم ديگر جايي در جام جهاني نخواهيم داشت. اين مطمئنا يکي از بدترين تجربه هاي آرژانتين در دوره هاي مقدماتي جام جهاني بود.
مسي بعد از بازي گفت که اگر آرژانتين به جام جهاني نمي رسيد، هواداران خيلي عصباني مي شدند و او از اين موضوع مي ترسيد. اگر اين اتفاق مي افتاد و آرژانتين حذف مي شد، هواداران آرژانتيني چه واکنشي نشان مي دادند؟
خب طبيعي است که هواداران خيلي ناراحت مي شدند. اگر اين اتفاق مي افتاد، امروز شبيه به يک عزاي عمومي مي شد و هواداران چه در خانه و چه در محل کار فقط به اين موضوع فکر مي کردند و ناراحتي شان کاملا قابل مشاهده بود. براي آنها غيبت تيمي با اين همه ستاره در جام جهاني اصلا پذيرفتني نبود.
چرا تيمي که اين همه ستاره دارد، تا اين اندازه به مسي وابسته است؟
چون مسي تنها ستاره واقعي آرژانتين است. ديبالا بازيکن فوق العاده اي براي يوونتوس است، آگوئرو بازيکن فوق العاده اي براي سيتي است، ايکاردي بازيکن فوق العاده اي براي اينترميلان است اما در تيم ملي آرژانتين، هيچ يک از آنها در سطحي که در باشگاه هاي شان بازي مي کنند، نيستند. فقط مسي است که همان کيفيت را به تيم ملي آرژانتين مي آورد و تنها ستاره ماست و تنها بازيکني که نمي شود هيچ انتقادي به او کرد.
البته مسئله ديبالا کمي تاکتيکي هم هست. خود او گفته که دوست دارد در همان پستي بازي کند که مسي بازي مي کند. در واقع فضاي حرکتي او همان جايي است که مسي مي تواند بهترين عملکرد را داشته باشد. اما اگر شما جاي خورخه سامپائولي باشيد، ترجيح مي دهيد از کداميک استفاده کنيد؛ مسي يا ديبالا. فکر مي کنم جواب واضح است. البته سامپائولي به عنوان سرمربي بايد راهکاري پيدا کند تا بتواند ارتباط بهتري بين آنها ايجاد کند.
انتظار مي رفت بعد از انتخاب خورخه سامپائولي به عنوان سرمربي آرژانتين، شرايط اين تيم تغيير کند و اين تيم راحت تر به جام جهاني برود اما عملا اين اتفاق رخ نداد. چرا؟
مشکل تيم به تفاوت فوتبالي که سرمربي قبلي و فعلي آرژانتين مي خواستند ارائه بدهند، مربوط است. ادگاردو بائوسا که حتما مي داني الان سرمربي عربستان است، علاقه اي به فوتبال هجومي نداشت و تيمش را براساس دفاع-ضدحمله شکل داده بود. اگر به بازي هاي آرژانتين مقابل برزيل و بوليوي در دوره بائوسا نگاه کنيد، مي بينيد که آرژانتين اصلا حمله نمي کند. اتفاق در هر دو ديدار هم شکست خورديم. برعکس او، سامپائولي فقط به دنبال حمله کردن است. در تيم او همه بازيکنان بايد حمله کنند. بنابراين براي بازيکنان دشوار بود که در مدت کوتاهي، شکل بازي شان را تغيير بدهند و اين به يک مشکل بزرگ براي آرژانتين تبديل شد.

با اين شرايط فکر مي کنيد آرژانتين مي تواند در جام جهاني به موفقيت برسد؟
خب خيلي سخت است. فقط 8 ماه به رقابت ها مانده و سامپائولي زمان زيادي براي اينکه بازيکنانش را با هم هماهنگ کند و آنطور که مي خواهد از آنها بازي بگيرد، ندارد. در حالي که ساير تيم هاي مدعي شرايط شان بهتر است. مثلا يواخيم لوو 12 سال است که در تيم آلمان حضور دارد. لوپتگي دو سال با اسپانيا کار کرده، تيته هم با برزيل اين شرايط را دارد. بنابراين نمي توان انتظار يک انقلاب را از سامپائولي داشت. او در مدت کوتاهي بايد تصميمات مهمي بگيرد. مثلا اينکه با سه مدافع بازي کند يا چهار مدافع. يا اينکه از مجموع بازيکنان هجومي اش، از کدام ها در ترکيب اصلي استفاده و کدام ها را کنار بگذارد.
مثلا در مورد دي ماريا، مي بينيم که او هيچ وقت در بازي هاي بزرگ، کمکي به آرژانتين نکرد. نه در جام جهاني برزيل، نه در کوپا آمه ريکا و نه در مقدماتي جام جهاني. به نظر مي رسد مشکل او ذهني است.
از زمان مرگ خوليو گروندونا، رئيس سابق فدراسيون فوتبال آرژانتين که بيش از 30 سال رياست اين فدراسيون را برعهده داشت، اين فدراسيون تغييرات زيادي داشت. اين تغييرات هم در ناکامي آرژانتين در مقدماتي جام جهاني موثر بود؟ فکر مي کني با مسئولان فعلي، فوتبال آرژانتين در مسير درستي حرکت مي کند؟
مطمئنا نه. کلوديو تاپيا در اين مدتي که فدراسيون فوتبال آرژانتين را برعهده داشته، عملکرد خوبي نداشته. دو مثال براي تان مي زنم. فکر مي کنيد چرا تاتا مارتينو تصميم به ترک تيم ملي آرژانتين گرفت؛ چون 5 ماه حقوق نگرفته بود. چطور مي توان انتظار داشت مربي اي که 5 ماه دستمزد دريافت نکرده، تمرکز کافي براي رساندن تيم به جام جهاني داشته باشد. به همين دليل تصميم گرفت استعفا بدهد. مورد دوم در همين ديدار مقابل اکوادور. رئيس فدراسيون فوتبال آرژانتين يک جادوگر را همراه خود به کيتو برد. اين يک فاجعه است.فقط بايد ديوانه باشي که چنين کاري انجام بدهي.
پيش بيني تان در مورد جام جهاني چيست؟ آرژانتين مي تواند قهرمان شود؟
راستش فکر مي کنم دو تيم شانس اصلي قهرماني در جام جهاني هستند. آلمان و برزيل. بقيه تيم ها به اندازه آنها مدعي نيستند. حتي اسپانيا هم بزرگ چند سال قبل نيست.
اينکه آرژانتين در جام جهاني چه مي کند به قرعه هم بستگي دارد. بايد منتظر بمانيم و ببينيم آنها با چه تيم هايي همگروه مي شوند. اما فکر مي کنم آرژانتين در نهايت تا يک چهارم نهايي پيش مي رود و در بهترين حالت تا نيمه نهايي اما قهرمان نخواهد شد. چون ما فقط يک بازيکن داريم، ليونل مسي و او به تنهايي نمي تواند تيم را قهرمان کند.
اما مارادونا در جام جهاني مکزيک 1986 آرژانتين را به تنهايي قهرمان کرد؟
اين حرف درستي نيست. مارادونا در آن جام تنها نبود. درست است که مارادونا بهترين و مهمترين بازيکن ما بود اما آرژانتين در آن رقابت ها بازيکنان خيلي خوبي داشت. خورخه بوروچاگا، لوئيس براون، خورخه والدانو، همگي بازيکنان خيلي خوبي بودند. در فينال جام که آرژانتين 3-2 آلمان را برد، مارادونا گلزني نکرد. اين بازيکنان بودند که گل زدند و آرژانتين را قهرمان کردند. مارادونا به تنهايي آرژانتين را قهرمان نکرد و مسي هم نمي تواند.
مصاحبه از: بهنام جعفرزاده

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد