Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر روز گذشته همایش مطالبات شهری با حضور شهردار و رئیس شورای شهر اهواز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

ظهر دیروز همایش مطالبات شهری با حضور شهردار و رئیس شورای شهر اهواز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

محمدجعفر فلسفی عصر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: هر جا در خدمات شهری سیاسی برخورد کردیم تبعات زیان باری مانند وضعیت کنونی اهواز را در پی داشته و این هشداری است که مقام معظم رهبری به شوراها داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنگامی که شوراها دچار اختلاف شوند چالش و درگیری به وجود می‌آید فرمایشات دقیق رهبری در خصوص شوراها این است که شوراها دچار تاخت و تاز سیاسی نشوند و آن را از کار اصلی خود باز ندارند. کار اصلی شوراها نیز ارائه خدمات شهری به شهروندان است.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: نکته پر اهمیت دیگر این است که ما به دنبال یک شهردار بودیم که با انتخاب وی ننگ انگیزه‌های جناحی بر ما سایه نیفکند و کار آمدی، تدین و الهی بودن خود را ثابت کرده و همچنین بومی نیز باشد.

وی با اشاره به قدم بزرگ شورای شهر که انتخاب شهردار با ضابطه‌های یاد شده بود، گفت: مقایسه شورای شهر اهواز و انتخاب شهردار با شورای شهر تهران و انتخاب شهردار آن شهر بسیار غلط است. آیا ما باید جا پای این اشخاص در شورای شهر تهران بگذاریم و یا انتخاب ما تحت عنوان شایسته سالاری باشد؟ آیا شهرداری جای کار سیاسی است؟

فلسفی عنوان کرد: آیا باید کسی شهردار شود که با مبنا و عقاید سیاسی ما هم‌خوانی دارد یا شخصی شایسته، سالم و کارآمد باید انتخاب شود؟ متاسفانه تا هنگامی که افراد تاثیرگذار با این مبنای فکری روی کار باشند کار به جای نخواهد رفت.

وی ادامه داد: ما در صحنه آمدیم تا بر روی خطاهای گذشته پا نگذاریم و حاضر نیستیم تا با شهرمان اهواز یک معامله سیاسی داشته باشیم. برای شورای شهر نباید اهداف سیاسی داشته باشیم و نمی‌خواهیم در مسائل سیاسی صرف عمل کنیم زیرا اهواز کشش و ظرفیت این را ندارد که شورای شهر و شهردار بخواهند اشتباه کنند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درخصوص عوارض آلایندگی، توسعه نامتعادل امکانات در شهر گفت: شهرداری اهواز هیچ گونه سهمی در خصوص عوارض آلایندگی ندارد و حتی شرکت نفت نیز هیچ گونه عوارضی را به شهرداری نمی‌دهد. اطراف شهر اهواز چهره خوب و مناسبی ندارد و تقسیم متعادل امکانات در سطح شهر امری است که به همت و در کنار آن هزینه نیاز دارد.

فلسفی درباره مواجه با فسادهای مالی شهرداری تصریح کرد: در شهرداری با دو نوع فساد مواجه هستیم یکی زمین خواری و دیگری رشوه است که به وضوح در درآمد زایی شهرداری تاثیر گذاشته است، شورای شهر اهواز به دنبال شفاف سازی و سالم ساختن سیستم است.

رئیس شورای اهواز در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص ورود خودروهای پلاک اروندی به تاکسی‌های شهری و نا هم‌خوانی داشتن این امر با عدالت تاکید کرد: مراسم امضای تفاهم نامه کمیته امداد با یکی از موسسات مالی بود که تعداد 200 دستگاه وانت خارجی به کمیته امداد داده شد و بنده در آن مراسم دعوت بودم و تنها از این تفاهم تشکر کردم و موضوع به گونه‌ای نیست که شما می‌گویید و بنده هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشتم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد