Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به تغییر مدیریت شهری خبرنگار تهران نیوز پیگیری هایی از معاونت اجتماعی شهرداری، روابط عمومی شورای شهر و برخی سرای محلات شهر تهران داشت اما این پرسش که بالاخره ستاد راهبردی مدیریت محلات کجاست؟ بی پاسخ ماند و برای مجموعه تهران نیوز سوال شد که چرا مسئولین ذی ربط با تعجب مواجه می‌شوند و هر کدام از آدرس غلط می‌دهند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، نهادهای مدیریت شهری به تنهایی و بدون همکاری شهروندان کارایی مطلوب را نخواهند داشت و مشارکت فعال شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریتی و رسیدن به پایداری اجتماعی همگام با اهداف توسعه پایدار امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که یکی از راه کارهای مؤثر مدیریت شهری در جهت نیل به اهداف پایداری اجتماعی، محدود شدن حوزه تصمیم گیری های یک جانبه مدیران شهری و واگذاری برخی از وظایف به دیگران است، استفاده مناسب از قابلیت های محلی و طرح های محله محور، روشی سودمند در تحقق پذیری پایداری اجتماعی محسوب می شود.

این پرسش مطرح است که آیا دست یابی به انسجام و پایداری اجتماعی به کمک طراحی فضاهای جمعی همچون سرای محله و عرصه های عمومی با مقیاس محلی و برخوردار از هنجارهای مطلوب محقق می گردد.

با توجه به تغییر مدیریت شهری خبرنگار تهران نیوز پیگیری هایی از معاونت اجتماعی شهرداری، روابط عمومی شورای شهر و برخی سرای محلات شهر تهران داشت اما این پرسش که بالاخره ستاد راهبردی مدیریت محلات کجاست؟ بی پاسخ ماند و برای مجموعه تهران نیوز سوال شد که چرا مسئولین ذی ربط با تعجب مواجه می‌شوند و هر کدام از آدرس غلط می‌دهند؟!

بالاخره با کوشش‌های فراوان شماره تماسی از یکی از مناطق دریافت کردیم ولی هرچه تماس گرفتیم کسی پاسخگو نبود و این موضوع ابتر ماند، برای ما این ابهام ماند که بالاخره سرای محلات بر چه اساس و معیارهایی رتبه بندی می‌شوند آیا رتبه بندی دست شهرداران نواحی و سلیقه‌ای است یا پشتوانه علمی دارد؟

باید دید تا چه حد مدیران محله در جذب فعالان اجتماعی و جوانان رویکرد مثبتی داشته و توانسته‌اند این سرمایه های اجتماعی را به داخل سرای محلات جذب کنند.

ولی متاسفانه بسیاری از مدیران محله به نوعی خود را وام دار شهرداری و موظف به انجام امور بالا دست می‌دانند. که این رویکرد باعث کاهش سرمایه اجتماعی و عدم اعتماد عمومی نسبت به مدیریت شهری از جنس مردم (مدیریت محله) می‌شود.

توانمندی سرای محله زمانی مشخص می‌شود که مدیر سرا بتواند با ظرفیت‌سازی از توانایی مردم محله استفاده کند و مردم محله را به سمت شهروند محوری هدایت کند اما به نظر می‌رسد برگزاری کلاس های رایگان و و اردوهای گردشگری تا کنون جز بار تبلیغاتی و جمع آوری گزارش بار دیگری نداشته است و متاسفانه سطح سنینی که به سرای محلات مراجعه می‌کنند اغلب بانوان خانه دار و سالمندان هستند و حضور دانشجویان و جوانان به ندرت دیده می‌شود.

زهرا کریمی دبیر شورایاری محله نبی اکرم منطقه ۱۴ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی تهران نیوز گفت: شهرداری در برخی امور از فعالیت های فرهنگی از سرمایه های اجتماعی(مردم) در سرای محله به عنوان یک سکو و عملیات تبلیغات استفاده کرده است.

مدیر یکی از محلات منطقه ۹ که بنا به دلایل شخصی از درج نام خود خودداری کرد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی تهران نیوز اظهار داشت: نگاه ابزاری داشتن به مدیر محلات باعث شده تا مدیران محله نتوانند آزادانه مشکل مردم راحل کنند و این مساله‌ای شده بجای آنکه کار مردم را حل کنیم کار نیروهای بالا دست را حل می‌کنیم.

چه بسا همین گزارشات سوری در سطح محلات زمینه‌ای ایجاد کرد تا مردم محله نسبت به خود من که بومی محله می‌باشم فاصله بگیرند و من را یک کارمند دولتی بدانند تا تسهیلگر اجتماعی .

خبرنگار تهران نیوز با اکثر مدیران محلات و دبیران شورایاری تماس گرفته شد و اغلب نقدهایی پیرامون بحث مدیریت محله را قبول داشتند ولی از ترس آنکه شاید برای محله‌شان اتفاقی بیفتد یا در این شرایط نا بسامانی اقتصادی وکار خود را ازدست بدهند از ادامه گفتگو خودداری کردند ، و بنا به شرایط اخلاقی از نام آنان در این گزارش خودداری می‌شود.

نظر به اینکه چندماهی است از آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر می‌گذرد و سخنگو و برخی اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از همان ابتدا اشاره‌ای به تغییر کیفی شورایاری و مدیریت محله داشته‌اند به نظر می‌رسد این سردرگمی و بلاتکلیفی مناسب مجموعه‌ای که به تعداد ۳۵۷ محله تهران ساختمان و تجهیزات و نیروی انسانی در اختیار دارد نباشد و هر چه زودتر می‌بایست با تقویت ستاد راهبردی مدیریت محله از اتلاف اموال و دفع سرمایه‌های اجتماعی شهرداری تهران جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2