Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی از توسعه راه‌آهن به شهرستان‌های اهر و هریس در آینده‌ ای نزدیک خبر داد و گفت: راه‌آهن و بزرگراه در سرعت بخشی به توسعه منطقه نقش بسزایی ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در نشست بررسی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز افزود: شهرستان‌های اهر و هریس از نظر معادن ظرفیت بالقوه‌ای دارند که با توسعه راه‌آهن و بزرگراه می‌توان از این قابلیت ها بهتر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر افزایش تعداد ماشین‌آلات سنگین در جهت سرعت بخشی در ساخت بزرگراه اهر - هریس تاکید و گفت: امسال حداقل باید 30 کیلومتر از این بزرگراه آسفالت‌ریزی شده و به زیربار ترافیکی برود.
وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز از 17 درصد به 57 درصد افزایش‌ یافته است، اظهارکرد: با وجود کمبود منابع مالی دولت تدبیر و امید برای اینکه به مطالبات مردم این منطقه پاسخ دهد اهتمام ویژه ای برای اتمام این طرح دارد.
استاندار آذربایجان شرقی از اتمام کامل بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سال 97 خبر داد و گفت: این جاده از جاده‌های مهم استان بوده و تنها مربوط به شهرستان‌های اهر و هریس نبوده بلکه شاهراه ارتباطی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و مسیر تردد گردشگران به جنگل‌های ارسباران و مشکین‌شهر است.
خدابخش ادامه داد: براساس گزارش سازمان برنامه‌ و بودجه جاده اهر – تبریز از پرحادثه خیرترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و به طور قطع هر شهروندی که در این جاده دچار جرح و فوت شود برای کشور خسارت است.
وی بر لزوم همکاری مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در راستای سرعت بخشی در اتمام این طرح تاکید و اظهارکرد: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ظرفیتی برای استان بوده و امید است با همکاری نمایندگان وعده مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص بزرگراه اهر – هریس – تبریز تحقق یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه شرکت ناورود احداث قطعه سه بزرگراه اهر – هریس – تبریز و قطعه 2 بزرگراه خواجه – ورزقان را برعهده دارد، گفت: ترانشه موجود در این بزرگراه نیاز به 220 هزار مترمکعب حجم خاکبرداری دارد که حدود 70 درصد آن انجام ‌شده و فقط 70 هزار مترمکعب باقی‌ مانده است.
توحید اخلاقی، از پیشرفت بیش از 50 درصدی بزرگراه اهر – هریس – تبریز خبر داد، و افزود: به طور قطع تلاش می‌ شود تا خاکبرداری ترانشه موجود در این بزرگراه تا پایان دی‌ ماه سال جاری به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، فرماندار هریس نیز در این جلسه گفت: بخش بزرگی از بزرگراه اهر – هریس – تبریز در حوزه سیاسی و جغرافیایی این شهرستان واقع ‌شده است، یادآوری کرد: تعدادی از مردم منطقه ارسباران به ویژه شهرستان‌های اهر و هریس و روستاهای تابعه به دلیل ناایمن بودن این جاده، خانواده خود را از دست‌ داده‌اند و در زمان کنونی تنها کاری که می‌توان برای التیام درد آن ها انجام داد، سرعت بخشی در روند احداث این طرح و اتمام کامل بزرگراه است.
صابر تقویمی ادامه داد: بزرگراه اهر – هریس – تبریز در محدوده‌های اهر و تبریز به اتمام رسیده ولی میزان قابل‌توجهی از این بزرگراه در حوزه شهرستان هریس باقی‌ مانده که باید در محدوده این شهرستان نیز اقدام های موثری انجام شود.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار.ع: محمد طلوعیان ** تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: پرویز انصاری
7227/8023/3071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی وجود دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز