Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@17:40:42 GMT

ایران هراسی و شیعه هراسی در راس برنامه دشمن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۱۴۴۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم یادواره 370 شهید روحانی استان مازندران که با محوریت حجت‌الاسلام شهید «ولی‌الله 20 مهرماه سلیمانی‌فرد» نخستین شهید روحانی دفاع مقدس کشور در سالن الغدیر سپاه کربلای ساری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به عظمت و جایگاه شهدا در تاریخ اسلام و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه شهدا بسیار مهم و ارزشمند است و ادای وظیفه در برابر شهیدان کار سخت و دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت تجلیل و تکریم از کسانی که در راه دین و خدا ایثار و فداکاری کردند تاکید کرد و گفت: هیچ خوبی بالاتر از شهادت وجود ندارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری به جایگاه شهادت در قرآن اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه ما برای شهدا پلاکارتی تهیه کنیم پلاکارت خدایی برای آنها افراشته شد.
وی تکریم از شهدا را به عنوان اخلاق الهی یاد کرد و گفت: امامان و پیشوایان دین از شهدا تکریم کردند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه قطره ای بالاتر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شده، نیست، بیان کرد: همچنین قطره اشکی که از خوف خدا در تاریکی شب از چشم انسان جاری می شود، با ارزش است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهیدان هم خون ریختند و هم اشک چشم‌شان در تاریکی شب در سنگرها برای جلب رضایت خداوند جاری شد، تصریح کرد: اگر انسان در راه خدا به شهادت رسید بالاتر از آن خوبی وجود ندارد و این موضوع را پیامبر اکرم(ص) فرمودند.
آیت‌الله حسینی بوشهری علت برگزاری یادوراه شهدا را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر عنوان کرد و افزود: با حضور مدافعان حرم شاهد انتقال درست این فرهنگ هستیم و مشتاقان زیادی در ارتباط با حضور در مبارزه‌های با دشمنان اسلام است.
این استاد حوزه علمیه با اعلام اینکه نسل جوان ما مورد تهاجم غرب هستند، گفت: نسل جوان به دنبال حفظ دین اسلام هستند که با حضور در این مراسم نسل جوان ما در این یادواره‌ها بیمه می‌شوند.
وی از فضای مجازی را دارای آسیب برای جوانان دانست و گفت: فضای یادواره های شهدا دارای عطر معنویت خاصی هست چرا که شهدای ما از این راه به سعادت رسیدند.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره‌ها نیاز به روحیه مقاومت، آمادگی و شهادت‌طلبی تبیین می‌شود که باید همچنان در میدان باشیم، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم یکپارچه در این ایام به پاخواست، اما تهدیدات دشمن به پایان نرسید.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اعلام اینکه فضای جامعه ما باید از هر نظر آماده پاسخگویی به تهدیدات دشمن باشد، گفت: گرچه توانمندی امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است، امروز کشور به توانمندی مناسب دفاعی داریم و دنیا حساب ویژه‌ای روی ما باز کرده است ولی تهدیدات دشمن بر کشور ما جدی است و باید آماده‌تر از گذشته در میدان نبرد باشیم، اما دشمن بداند، این نسل با رهبری مقام معظم رهبری از هیچ تهدیدی هراس ندارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نسل جدید در سایه رویش های انقلاب به وجود آمده است و از هیچ تهدیدی نمی ترسد و ایثارگری می کند، خاطرنشان کرد: اینگونه مجالس ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند، امروز نیاز داریم که فضای جامعه را هشدار دهیم تا جامعه از شرایطی که دشمنان ما ایجاد کردند دور باشد.
وی بیان کرد: برخی‌ها کعبه آمال کشور را در ارتباط با غرب می‌دانند ولی آنها بدانند اگر دست آنها به کشور ما برسد از هیچ عداوتی علیه ما کوتاهی نمی‌کنند، دشمن‌شناسی امروز بسیار مهم است، دشمن تبلیغ ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی را به صورت ویژه در برنامه کاری خویش دارد.
امام جمعه موقت قم با اشاره به نقش روحانیون در مبارزات انقلابی و اسلامی، گفت: با بررسی تاریخی این موضوع به خوبی اثبات می‌شود، حضور روحانیون در جهت تقویت روحیه معنوی بسیار اثرگذار بود.
وی با اعلام اینکه عالمان دین ما بدعت‌ستیز هستند، گفت: عالمان دینی در برابر خرافات می‌ایستند و برای روزهای که باید در صحنه جدی حضور داشته باشند لباس رزم می‌پوشند و تا پای شهادت پیش می‌روند.
آیت‌الله حسینی‌ بوشهری نخستین ویژگی شهدای ما را تکلیف باوری عنوان کرد و گفت: انسان‌های که براساس وظیفه عمل می‌کنند، برایشان پیروزی ظاهری مهم نیست، بلکه تکلیف بر وظیفه دارای اهمیت است.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: ایثارگری شهیدان ویژگی دوم شهداست که در رسیدن به خدا از همدیگر سبقت می گرفتند.
وی به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید هاشمی نژاد زبان گویای اسلام بود و با سخنانش شیفتگی در بین جوانان ایجاد کرد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بنده مختصری از زندگینامه شهید «ولی‌الله سلیمانی‌فرد» را مطالعه کردم که یکپارچه شور و شعف بود و با این عشق و علاقه هم به شهادت رسید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد