Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:46:35 GMT

دو معاون بانک مرکزی عازم آمریکا شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۱۴۷۸

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این اجلاس که روزهای ۲۱ تا ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود، نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون حضور خواهند داشت و فرصتی برای تبادل دیدگاه‌ها و جلسات دوجانبه با مقامات سایر کشورها به شمار می‌رود.

خبرگزاری مهر: معاونان اقتصادی و بین‌الملل بانک مرکزی، به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، عازم واشنگتن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بانک مرکزی، اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این اجلاس که روزهای ۲۱ تا ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود، نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون حضور خواهند داشت و فرصتی برای تبادل دیدگاه‌ها و جلسات دوجانبه با مقامات سایر کشورها به شمار می‌رود.

در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقامات بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسات مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقامات تجاری و بانکی کشورها گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.

در این اجلاس نمایندگان بانک مرکزی ایران نیز با مقامات اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشورها به طور جداگانه دیدار می‌کنند.

باتوجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، نمایندگان ایران‌ در خصوص راهکارهای گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود با مقامات اقتصادی سایر کشورها رایزنی خواهند کرد.

از دیگر برنامه‌های معاونان بانک مرکزی، شرکت در جلسه روسا و وزرای کشورهای گروه ۲۴ است که نمایندگان کشورها در این جلسه، همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

کشورهای گروه ۲۴ شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مراکش به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در ایکس، نوشت: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس "ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار" است.

وی افزود: ‏در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ‏توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

کد خبر 6096502 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است