Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر خسروی روز پنجشنبه درنشست خبری اظهار داشت: در گنبدکاووس مجموعا یک هزارو 150 کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و مرزی وجود دارد که 630 کیلومتر آن راه روستایی است.
وی افزود: گنبدکاووس دارای دو بخش مرکزی و داشلی برون با مجموع 168 روستای دارای کد شناسایی است که راه های بخش مرزی داشلی برون به دلیل داشتن پایانه و بازارچه مرزی، گمرک، جاده ترانزیتی، خط راه آهن و 145 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروی به اقدامات انجام شده در 6 ماه نخست امسال اشاره کرد و یادآور شد: دراین ایام و در بخش نگهداری و بهسازی رویه راه ها مبلغ 24 میلیارد ریال و در حوزه ایمنی راه ها نیز مبلغ 26 میلیارد ریال از منابع ملی و سازمانی هزینه شده است.
وی، اجرای فوک سیل (قیر ریختن در ترک آسفالت جاده ها) بطول 43 کیلومتر در مسیر گنبد به داشلی برون، عملیات حفاظتی رویه آسفالت و رگلاژی آن به طول 3،5 کیلومتر و 6500 متر مربع لکه گیری آسفالت، بهسازی و روکش آسفالت جاده گنبد به کلاله به طول 1،4 کیلومتر، احداث و تعریض 12 دستگاه پل و بهسازی واحدهای راهدارخانه را از مهمترین اقدامات صورت گرفته درحوزه نگهداری و بهسازی رویه راهها در نیمه نخست امسال برشمرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس ادامه داد: درحوزه ایمنی و نگهداری راه ها نیز که با هدف افزایش ضریب ایمنی و عبور و مرور، کاهش تلفات جاده ای، تسهیل در تردد کاربران جاده ای، کاهش استهلاک و سوخت وسایط نقلیه صورت می گیرد، 40 نیروی راهداری با 20 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین، سنگین مشغول انجام وظیفه هستند.
خسروی، خط کشی راههای اصلی و فرعی به طول 210 کیلومتر، ایجاد شیارهای لرزاننده، نصب گاردریل و علائم اطلاعاتی و اخطاری، تعمیر و نگهداری چراغ های چشمک زن، احداث 13 کیلومتر شانه خاکی، تسطیح و رگلاژ 370 کیلومتر حریم راهها، ایجاد روشنایی، جمع آوری دستفروشان حاشیه جاده ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را از مهمترین اقدامات این اداره درحوزه ایمنی و نگهداری راه ها درنیمه نخست امسال برشمرد.
وی از آمادگی این اداره برای اجرای طرح راهداری زمستانه خبر داد و گفت: دراین طرح که از 15 آذر آغاز و تا 20 فروردین سال آینده ادامه دارد، دو تیم راهداری متشکل از 39 نفر به همراه 14 دستگاه ماشین آلات حضور دارند.
وی همچنین با اشاره به هماهنگی این اداره با پلیس راه برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی گنبدکاووس، تصریح کرد: درحوزه راه های اصلی و فرعی این شهرستان 15 نقطه حادثه خیز شناسایی شده که تاکنون مشکل 10 نقطه برطرف و رفع حادثه خیزی پنج نقطه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس همچنین از وجود دو دوربین کنترل و ثبت تخلفات درجاده های این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از این دوربین ها درجاده گنبد - کلاله نزدیکی روستای بایلر و دیگری در جاده گنبد - داشلی برون در سه راهی اینچه برون نصب شده است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 5072 کیلوکتر مربع وسعت و 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد

سرپرست شهرداری گنبدکاووس از نهایی شدن احداث یک تقاطع غیرهم‌سطح در میدان امام علی (ع) و یک زیرگذر در میدان بسیج این شهر خبر داد و گفت: ساخت این دو پروژه عمرانی تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری گنبد کاووس، امیرعلی لطیفی اظهار کرد: برای دریافت موافقت‌نامه و تأمین بخشی از منابع مالی دو پروژه روگذر و زیرگذر، با سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور در حال مذاکره هستیم که به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: افتتاح شهربازی سرپوشیده بوستان الغدیر، آسفالت معابر شهری و اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) در ورودی شهر گنبدکاووس از سمت آزادشهر، دیگر پروژه مهم عمرانی شهرداری گنبدکاووس در سال جاری است.

سرپرست شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: بودجه شهرداری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۳، ۱۱ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که با موافقت اعضای شورای اسلامی، ۵۵ درصد آن صرف طرح‌های عمرانی شهری و ۴۵ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری گنبدکاووس با متمم به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تمام آن نیز محقق شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری گنبدکاووس از ۱۱ هزار میلیارد مصوب به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که ۵۵ درصد آن صرف عمران شهری و باقی‌مانده آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر گنبدکاووس حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و شورای اسلامی شهر آن هفت عضو دارد.

کد خبر 751420

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران