Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@20:07:37 GMT

جهش قیمت نفت با افزایش تنش‌های خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۲۰۳۹

جهش قیمت نفت با افزایش تنش‌های خاورمیانه

به گزارش بولتن نیوز، روز جمعه انتشار داده‌های افزایش واردات نفت چین و بحران در خاورمیانه، باعث تقویت قیمت‌های نفت در بازاری شد که از قبل، نشانه‌هایی از بازگشت توازن پس از سال‌ها عرضه بیش از حد، در آن دیده می‌شد.

قیمت نفت برنت با افزایشی ۹۸ سنتی، به ۵۷.۲۳ دلار برای هر بشکه رسید و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم، با ۸۱ سنت افزایش نسبت قیمت به بسته شده قبلی، در بشکه‌ای ۵۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱ دلار معامله شد.

این دو شاخص نفتی احتمالا با بسته شدن معاملات این هفته، به ترتیب به سود هفتگی ۲ و ۴ درصدی دست پیدا کنند.

طبق داده‌هایی که در روز جمعه منتشر شد، واردات نفت چین در ماه سپتامبر به رکورد ۹ میلیون بشکه در روز رسید. چین به طور متوسط با واردات ۸.۵ میلیون بشکه در روز، در بازه ژانویه تا سپتامبر موقعیت خود را به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان تثبیت کرد.

اولیور جاکوب، سرپرست و مدیر پتروماتریکس می‌گوید: ما امروز با داده‌های قوی چین، از خواب بیدار شدیم که این از بازار پشتیبانی می‌کند.

واردات عظیم چین تا حد زیادی، از خریدهایی که برای ذخایر سوخت استراتژیک خود انجام می‌دهد، ناشی می‌شود.

ناآرامی‌ها در عراق و احتمال نفی توافق هسته‌ای ایران از سوی آمریکا هم، باعث تقویت قیمت‌ها شد.

روز جمعه تلوزیون محلی عراق گزارش داد ده‌ها هزار جنگجوی کرد در منطقه نفتی کرکوک، مستقر شده‌اند تا با تهدیدهای احتمالی از طرف نیروهای عراقی مقابله کنند.

تنش‌ها در بین این دو طرف از زمان رای به استقلال کردها در ۲۵ سپتامبر، رو به افزایش است و تاجران نگرانند که در نهایت، موجب قطع صادرات نفت از این منطقه شود.

در اواخر روز جمعه، انتظار می‌رود رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کند که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را تایید نخواهد کرد. این توافق باید هر ۹۰ روز، به تایید برسد و این تاییدیه باید این یکشنبه، تجدید شود.

این گام به کنگره آمریکا ۶۰ روز فرصت خواهد داد تا تصمیم بگیرند که آیا تحریم‌ها را دوباره برگردانند یا خیر. اما سخنگوی مجلس ایران به خبرگزاری تاس روسیه گفته است که تایید نشدن توافق، به معنای پایان یافتن آن است و این می‌تواند باعث هرج‌ومرج جهانی شود.

جف برون، رییس اف‌جی‌ای، به رویترز گفت: تحریم‌های نفتی می‌تواند بخش بزرگی از درآمد تجارت نفت ایران را حذف کند.

از سال ۲۰۱۵ این کشور، بیش از ۲۴ میلیارد دلار را صرف ساخت ذخایر نفت خام خود کرده است و طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، درحال حاضر نزدیک به ۸۵۰ میلیون بشکه نفت خام را در انبارهای خود ذخیره کرده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • نفت در مدار رشد؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!