Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@15:54:53 GMT

قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۴۶۸۹

قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات (+عکس)

پول‌نیوز - در قالب فیس‌لیفت خانواده لئون برای مدل سال ۲۰۱۷، مدل عملکردمحور این خانواده یعنی کوپرا، ۱۰ اسب‌بخار قدرتمند‌تر از قبل یعنی با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت معرفی شد اما با این وجود نیز اختلاف قدرت ۱۰ اسب‌بخاری بین لئون کوپرا ۲۰۱۷ و همزاد آلمانی این خودرو، یعنی VW Golf R وجود دارد.



با Leon Cupra R که قدرتمند‌ترین ساخته سری تولیدی در تاریخ SEAT لقب می‌گیرد، این اختلاف قدرت از میان رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لئون کوپرا R با تیراژ تولیدی محدود به تنها 799 دستگاه، از نسخه 310 اسبی موتور 2.0 لیتری توربو که متصل به گیربکس 6 سرعته دستی‌ و مُحرک محور جلو است، نیرو می‌گیرد.



البته این مدل با گیربکس 7 سرعته اتومات دو‌کلاچ نیز قابل سفارش خواهد بود که در این صورت، قدرت موتور به 300 اسب‌بخار محدود می‌شود.

همچنین برای ارتقای توان عملکردی، تغییرات دیگری نیز به نسبت کوپرا‌های عادی اعمال شده مثل استفاده از سیستم اگزوز اسپرتی‌تر، تقویت قوای توقف با سیستم ترمز برمبو، تجدیدنظر در سیستم انتخاب حالت رانندگی (‌DCC) و دستکاری زاویه کمبر محور جلو‌ ‌و متناسب با این خوی تهاجمی‌تر، چهره‌ای وحشی‌تر با اجزای برآمده و آیرودینامیک‌تر ‌روی گلگیر‌های جلو و عقب نیز برای آن طراحی شده است که در ترکیب با طرح‌رنگ مِسی برخی از اجزای بدنه، ژست اختصاصی‌تری به این ‌هات‌هَچ اسپانیایی می‌دهند.




منبع:عصرخودرو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود

محمدطاهر بابازاده مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شد، گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

او افزود: در مازندران ۱۰۰ نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. بر همین اساس نیز از سرمایه‌گذاران خواستیم که در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

بابازاده گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است. با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است. با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران محترم در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • جدایی ستاره کوبایی - لهستانی از پروجا ایتالیا
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم