Web Analytics Made Easy - Statcounter

متعجبم که این نمودار اشتغال را چگونه ترسیم می کنند که خیلی از جوانان فارغ التحصیل بیکار و مشغول کارگری هستند و آمارها از رشد خیلی خوب حکایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده،دوران جوانی فرصتی نیک برای کسب مهارت های زندگی به خصوص حضور در دانشگاه و کسب درجات مختلف علمی از کاردانی تا دکتری است که بدون شک تحقق آرزوی چندین ساله فرد و والدین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها که حال و روز اشتغال در محروم ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد چنان ناخوشایند است که اگر سراغ فارغ التحصیلانی با مدارک کارشناسی ارشد و یادکتری را از خانواده های آنان بگیریم بدون شک آدرس شهرهای شیراز، عسلویه، بوشهر، بهبهان و سایر مناطق جنوبی را به ما می دهند.

شهرستان لنده آخرین شهرستان استان کهگیلویه وبویراحمد است که به علت بن بست بودن راه ارتباطی، عدم وجود کارخانه های مولد و تولید کننده، نبود مشاغل ثابت، نبود شهرک های صنفی و صنعتی و محرومیت تاریخی باعث فرار جوانان با استعداد به شهرهای جنوبی کشور برای کارگری با مدارک عالیه تحصیلی شده است.

حسین از فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: وضعیت اشتغال جامعه به خصوص شهرستان محرومی همانند لنده به گونه است که پس از18 سال درس خواند آواره کوه و پس کوچه های بوشهر برای دست فروشی با مدرک کارشناسی ارشد هستم.

وی افزود: از اینکه فرد تحصیل کرده ای در جامعه هستم پشیمان نیستم ولی از اینکه موجی از ناراحتی و نا امیدی را در خود و خانواده ام می بینم شرمنده ام و اگر در این سال ها زود تر به فکر دست فروشی بودم امروز قطعاً وضعیت زندگی ام بهتر بود.

این جوان فارغ التحصیل و بیکار لنده ای تصریح کرد: حدود شش ماه است که به شهرستان لنده نیامده ام و در شهر بوشهر مشغول دست فروشی هستم و بارو کنید روی آمدن به لنده و حرف های مردم در خصوص اشتغال و کارگری ام را ندارم.

مسلم یکی دیگر از فارغ التحصیلان کارشناسی عمران از دانشگاه پیام نور است که در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی گفت: پنج سال است که مدرک کارشناسی در رشته عمران را گرفته ام و به دلیل نبود شغل در شهرستان آواره شهرهای جنوبی و شمال غرب هستم.

وی افزود: دوری خانواده و بعد مسافت و چند ماه اشتغال در این شرکت و آن شرکت و آواره بودن در شهرهای کرمانشاه، کردستان، بوشهر، یزد، عجب شیر بعد از تحصیل حاصل نبود شغل مناسب در منطقه است.

این جوان لنده ای تصریح کرد: درست است که وضعیت اشتغال در همه جا همانند هم است ولی با توجه به سرمایه های عظیم در حوزه معادن، گردشگری و منابع آب در شهرستان لنده انتظار است که مسئولان برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان این دیار اقدام کنند.

علی یکی دیگر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برق صنعتی است که بعد از اتمام دانشگاه و گذراندن دوران سربازی همچنان بیکار است و در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به وضعیت بیکار گفت: متعجبم که این نمودار اشتغال را چگونه ترسیم می کنند که خیلی از جوانان فارغ التحصیل بیکار و مشغول کارگری هستند و آمارها از رشد خیلی خوب حکایت می کند.

به هرحال داشتن معادن غنی فسفات، گچ، نفت و آلومینیوم در شهرستان لنده و کم توجهی مسئولان استانی به این ظرفیت های عظیم و زرخیز مهمترین دلیل عقب ماندگی شهرستان لنده در حوزه اشتغال است که با پیگیری و شروع به کار این پروژه ها زمینه اشتغال حداکثری جوانان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف می تواند مثمر ثمر واقع شود.

از طرف دیگر انتخاب شهرستان لنده به عنوان شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی از سوی بنیاد مستضعفان کشور می تواند فرصتی مناسب برای بهبود وضعیت اشتغال، ایجاد فرصت های شغلی مناسب، افزایش سرمایه های مشارکتی با تشکیل تعاونی های مختلف شود که البته تحقق این مسئله نیازمند عزم راسخ مسئولان و تلاش شبانه روزی برای بالفعل کردن ای مسئله است.

شهرستان لنده دارای 22هزارنفر جمعیت و در فاصله 208کیلومتر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم

دانشجویان عراقی پایان دوره تحصیلی خود را به شیوه‌ای خاص و به صورت دسته‌جمعی جشن گرفتند. در ویدئوی زیر می‌توانید این مراسم را ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آزادی بیان آمریکایی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها