Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:48:53 GMT

۵۰۰۰ راس علیه تب برفکی در شهربابک مایه کوبی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۶۶۰۰

۵۰۰۰ راس علیه تب برفکی در شهربابک مایه کوبی می شوند

شهربابک - رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با اشاره به اجرای فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین گفت: حداقل حدود پنج هزار راس گاو و گوساله در این مدت مایه کوبی می شوند.

مجید اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقش تولیدات دامی در اقتصاد خانواده های روستایی حفاظت از سرمایه دامی دامداران در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همچون سنوات گذشته سرلوحه کار دامپزشکی است و با عملیاتهایی همچون واکسیناسیون رایگان از این سرمایه ها و ظرفیت های تولید پروتئین دامی برای سفره های شهروندان توسط دامپزشکی حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی افزود: تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی و به شدت واگیر دار در نشخوارکنندان است که درصد واگیری بالایی دارد و می تواند از طریق افت تولیدات دامی و ایجاد مرگ و میر و هزینه های درمان مسبب ضررهای اقتصادی فراوان در صنعت دامداری شود.

وی اظهار داشت: فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) از تاریخ دهم مهرماه به مدت ۲۰ روز کاری در سطح روستاهای تابعه و دامداری های شهرستان شهربابک به صورت کاملا رایگان در حال اجرا است.

اسدی افزود: در اجرای این طرح از توان بخش خصوصی و دولتی برای انجام هرچه بهتر واکسیناسیون استفاده شده و پیش بینی می شود حداقل حدود پنج هزار راس گاو و گوساله در این مدت تحت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی در پایان از دامداران درخواست کرد که ضمن رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای، در نقل و انتقال دامها از طریق اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبدا اقدام کنند تا از سلامت و ایمن بودن دام بواسطه سابقه واکسیناسیون اطمینان حاصل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی اظهار کرد: لازم است بدانیم ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۱۵۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۶۹۹ قوطی کنسرو، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شست‌وشو، ۷۶ ست بهداشتی و ۳۷ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر بین متأثران توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۲۱۹ تیم عملیاتی متشکل از ۷۷۷ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 750680

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان