Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام نیوز، دومین گردهمایی روسای ستادهای بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ ارگان دولتی به میزبانی ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف در جوار حرم مطهر علوی برگزار شد.

مسعود شوشتری؛ جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نشست به تشریح ظرفیت‌های مشارکت در بازسازی عتبات پرداخت و گفت: اهداء نذورات نقدی و کالایی، تامین تجهیزات و ماشین آلات، ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین نیروهای تخصصی از جمله فرصت‌های موجودی است که خیرین حقیقی و حقوقی می‌توانند در آن‌ها مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌گذرد، گفت: طی این مدت حدود ۱۷۰ پروژه کوچک و بزرگ در زمینه رفع نیازهای اولیه حرم‌ها، بازسازی در‌ها و ضریح‌ها، نوسازی و بهسازی ابنیه و توسعه‌های اولیه حرم‌ها با همت اشخاص، خیرین حقیقی و برخی نهاد‌ها و تشکل‌ها در قالب خیرین حقوقی اجرا شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)، فاز نخست توسعه حرم مطهر سیدالشهدا (ع) مزین بنام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) و توسعه حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین و توسعه حرم امامین عسکریین (ع) در سامراء ازجمله فرصت‌های معنوی است که تک‌تک هموطنان در قالب خیرین حقیقی و تشکل‌ها و نهاد‌ها د. قالب خیرین حقوقی در آن‌ها مشارکت نمایند.

شوشتری توضیح داد: بنا به درخواست مردم برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد# ۱۱۰ * ۷۸۰ * (ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مریع) برای توسعه حرم‌ها و کد # ۱۰۴۰ * ۷۸۰ * (ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مریع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

پیش بینی مشارکت ۱۵ میلیارد تومانی نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی می‌شود سهم خانواده بزرگ کارکنان وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها در فیض توسعه حرم‌های مطهر به ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال برسد.

یوسف افضلی با بیان اینکه دامنه مشارکت و تنوع خیرینی که در فیض توسعه اعتاب مقدسه مشارکت می‌کنند گسترده است، افزود: بانوان، اقشار محروم، دانش آموزان و خانواده پرسنل برخی از وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها مانند وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در شکل خیرین حقیقی و حقوقی کمک‌های ارزشمندی را در این خصوص اهداء کرده‌اند.

وی اظهار کرد: متبرعان خاص هم وجود دارند که با توجه به تمکن مالی خوب، گاه به تنهایی هزینه اجرای یک پروژه در اعتاب مقدسه را متقبل می‌شوند.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: برای نمونه هزینه اجرای پروژه لاغرسازی ۴ ستون اطراف ضریخ مطهر امام حسین (ع) را یک خیر حقیقی که تمایلی به اعلام نامش ندارد، اهداء کرده است.

افضلی گفت: خیرینی نیز در شکل متبرع حقوقی وجود دارند که با سازماندهی که در درون مجموعه خود انجام می‌دهند براساس توان مالی یا حتی فنی، در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت دارند؛ برای نمونه خانواده بزرگ کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و بسیجیان این وزارتخانه در اجرای فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مشارکت می‌کنند که ارزش مالی آن خدود ۱۳ میلیارد تومان است.

اتمام بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) تا پایان امسال
علیرضا فداکار؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف در این نشست از اتمام عملیات اجرای بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) تا پایان امسال خبرداد.

وی مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر را اقدامی برگرفته از باورهای ایمانی و اعتقادی افراد دانست و گفت: خیرین، متبرعان و هموطنان عزیز باید این فرصت معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با بیان اینکه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر منحصر به دوره کنونی نیست، گفت: بسیاری از ابنیه حرم‌های مطهر میراث ارزشمند تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی است.

فداکار افزود: با همت خیرین تا کنون بیش از ۵۰۰ پروژه مختلف بازسازی و نوسازی در شهر نجف اشرف و حرم مطهر امیرالمومنین اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرحهای عظیمی مانند صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در کشوری مانند عراق که هنوز درگیر جنگ و مشکلات متعدد اقتصادی می‌باشد، بسیار سخت است اظهار کرد: پیشرفت این طرح‌ها جز با عنایت اهل بیت (ع) ممکن نبود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با بیان اینکه بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) تا پایان امثال تکمیل و تحویل تولیت حرم مطهر خواهد شد، گفت: طرح توسعه حرم مطهر علوی با ۲۲۰ هزارمتر مربع زیربنا شامل بخش زیارتی و غیر زیارتی است.

فداکار با بیان اینکه در دیدار شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر لزوم مردمی بودن این فعالیت‌ها تاکید کرده و فرمودند: تا منابع مالی لازم از محل کمک‌های مردمی و خیرین تامین شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دفاتر ستاد بازسازی عتبات در وزارتخانه‌ها و نهادهای به معنای دولتی شدن فعالیت این ستاد نیست، تاکید کرد: انتظار ما از مسولان دفاتر ستاد بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها تن‌ها فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و شناسایی ظرفیت‌هایی است که خانواده کارکنان دولت می‌توانند در این راستا در آن‌ها سهیم شوند.

دانشجو

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شعاری که برای دهه کرامت امسال انتخاب شده «با شما سربلندیم» است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده است، ستاد ملی تکریم دختران در این آستان مقدس تشکیل شد که پایگاهی برای فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه دختران و خواهران باشد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دهه کرامت با خطبه خوانی خادمان در روز ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد گفت: آیت الله محمدی گلپایگانی در دین مراسم سخنرانی خواهد کرد و مجید تال از شاعران آیینی استان قم شعرخوانی و حاج عباس حیدرزاده نیز به مولودی خوانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سید مجید بنی فاطمه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم دعای ندبه این هفته نیز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و با نوای حاج محمد رضا طاهری و حسین طاهری در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت عنوان کرد: اجتماع ۵ هزار نفری دختران دختر عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی برگزار می شود.

وی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب کاروان سفیران کریمه در ۲۵ شهر کشور و ۲۹ کشور حضور خواهند یافت تا ابعاد شخصیتی بانوی کرامت را به دیگران بشناسانند.

حجت الاسلام مشرف همچنین بیان کرد: جشن های دهه کرامت در بیش از ۲۰۰ نقطه سراسر دنیا برپا خواهد شد.

وی در ادامه اجتماع خواهران طلبه، برگزاری جشن تکلیف دختران، نشست های علمی با موضوع شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جشن هایی با حضور اقشار و اصناف مختلف کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

کد خبر 6097568

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • فیلم| تشییع پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان