Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:31:33 GMT

از ظرفیت اربعین برای توسعه ایلام استفاده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۸۲۵۰

استاندار ایلام گفت: مرز مهران، پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، آب‌وخاک و منابع غنی نفت و گاز مهم‌ترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایلام هستند که باید مورداستفاده جدی برای توسعه استان قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی»، در نشست خبری، اظهار کرد: بنده رسماً اصلاح‌طلب هستم، معتدل معقول بوده و خط‌ مشی بنده اصلاح‌طلبی و گرایشم کاملاً اعتدالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتقاد بنده این است که از توان همه نیروهای نظام استفاده شود، افزود: افراطی‌گری و تفریط گری از هچ جناحی در استان نمی‌پذیرم و سعی من این است که اعتدال را رعایت کنم و دست در دست تمام نیروهای خادم نظام در راستای توسعه استان و اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتقاد من این است که رسانه‌ها حرف برای گفتن دارند، خاطرنشان کرد: مردم ایلام پا به‌پای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادند و از کیان نظام اسلامی دفاع کرده و مردم ایلام مرزداری کردند و باید برای خدمت به این مردم شب و روز کارکرد.

سلیمانی دشتکی مرز مهران را یک هدیه الهی و مزیت بسیار بزرگ برای مردم استان دانست و تصریح کرد: رسالت و وظیفه دولت آماده کردن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و تصدی‌گری به عهده دولت نیست و باید امور و خدمات‌رسانی به مردم واگذار شود.

از ظرفیت اربعین برای توسعه ایلام استفاده می‌شود

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید از فرصت اربعین حسینی برای توسعه استان استفاده کرد، گفت: تکمیل زیرساخت‌های لازم و توسعه منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد زمینه‌های لازم برای گردشگری و فراهم کردن فرصت‌های مناسب در راستای توسعه بحث اقتصادی و ایجاد اشتغال ازجمله مواردی است که دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی در دولت‌های قبل در استان انجام‌شده است و این جزو خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: آب‌وخاک ایلام برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بی‌نظیر است، کشاورزی در این استان به سمت غلات رفته است که باید به سمت توسعه باغات کشاورزی و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی حرکت کند و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان ایجاد شود.

سه مزیت توسعه ایلام

دشتکی با بیان اینکه استان ایلام دارای سه مزیت مهم و حائز اهمیت است گفت: یکی از مزیت‌های استان بحث اربعین حسینی و اقتصادی مرز مهران است که می‌تواند درآمد سرشاری برای استان ایجاد کند و یکی دیگر از مزیت‌های استان آب‌وخاک و منابع غنی نفت و گاز استان است که باید به سمت تولیدات باغی و پرورش آبزیان و صنایع وابسته به کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی سوق پیدا کند.

استاندار ایلام ادامه داد: آقای مهندس مروارید استاندار سابق توان خود را برای توسعه استان به‌کاربرده است و کارهای خوبی در استان انجام‌شده است که باید این حرکت‌ها در استان ادامه پیدا کند، باید از حاشیه‌ها بیرون آمد و به متن پرداخت که متن توسعه استان و حفظ و اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردم است.

همدلی و همگرایی جناح‌های سیاسی راه نجات و توسعه استان

وی با اشاره به اینکه گفتار و بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی است تصریح کرد: همه باید اصول و چارچوب‌های نظام، نظر و دیدگاه رهبری را بپذیریم و همه گروه‌ها و جناح‌ها نیز باید این موضوع را بپذیرند، راه نجات و توسعه استان همدلی و همگرایی و همراهی تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در استان است.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف گذشته برطرف کنیم و در این راستا مشکلاتی که در ارتباط با رسانه‌های استان، ارتباط‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد بوده را برطرف کنیم و در این راستا باید صفا و صلح و صمیمیت در میان دلسوزان برقرار شود.

استاندار ایلام بابیان اینکه از محل طرح‌های سفر ریاست جمهوری بیش از 150 میلیارد تومان به استان اختصاص‌یافته است، گفت: مهم‌ترین این طرح‌ها مسیر ایلام به مهران است که هم‌اکنون در حال اجراست و در بازدیدی که از این مسیر انجام‌شده با رایزنی‌های صورت گرفته و ابلاغ اعتبارات مناسب امیدواریم که این مسیر تا پایان سال آینده به‌طور کامل تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

مشکل اعتباری پیمانکاران مسیر ایلام به مهران مرتفع می‌شود

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سال 97 استان نیز نسبت به سال گذشته جهش چشمگیری در حدود 5 برابر داشته است افزود: 17 میلیارد تومان بودجه اربعین حسینی نیز به استان تخصیص‌یافته است که 50 درصد این میزان اعتبارات ظرف چند روز اخیر ابلاغ‌ شده است و مشکل اعتباری پیمانکاران مسیر ایلام به مهران تا حدودی مرتفع خواهد شد.

دشتکی با اشاره به اینکه پل ارغوان و دوربرگردان مسیر ایلام و جاده کمربندی تا 5 آبان ماه سال جاری تکمیل خواهد شد تصریح کرد: مسیر ایلام به مرز مهران حدود 120 کیلومتر است که هم‌اکنون 56 کیلومتر از مسیر ایلام به مهران 4 خطه شده است و 38 کیلومتر از این مسیر هم در حال تکمیل شدن است که تا قبل از اربعین زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

استاندار ایلام بابیان اینکه نقد باید منطقی، مستند و مستدل باشد، گفت: رسانه‌ها انتقاد داشته باشند اما این انتقادها باید مایه داشته باشد و بر اساس حدس و گمان نباشد که نقد سازنده موجب توسعه خواهد شد، اگر انتقاد رسانه‌ها نباشد مدیران از کار خود راضی می‌شوند و این باعث می‌شود تا نقاط ضعف خود را نبینیم.

وی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاران به استان نیازمند اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری است، افزود:موانع سرمایه‌گذاری در استان ازجمله بروکراسی اداری که به مانعی برای جذب سرمایه‌گذاران در این استان تبدیل‌ شده است، رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بروکراسی اداری، تنگ‌نظری شدید در سطح ادارات، عدم همراهی برخی از مسئولان و مردم ازجمله موانع سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: اگر سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد و نتواند در استان سرمایه‌گذاری کند، ما نمی‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم و باید بروکراسی اداری در ادارات استان رفع شود و هیچ نامه‌ای نباید بیش از 24 ساعت در ادارات بدون جواب باقی بماند.

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به‌ قوت خود باقی است

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان همچنان به‌ قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: فرماندار به‌طورقطع از بین نیروهای سیاسی و مدیران فرهنگی از بین حامیان و همراهان دولت انتخاب می‌شوند و مدیران اقتصادی نیز باید توانمند بوده و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با تمام تلاش پیگیر ایجاد پالایشگاه نفت در استان ایلام خواهم بود زیرا معتقدم نباید ظرفیت نفت و گاز این استان به‌صورت خام خارج شود، افزود: نادیده گرفتن خدمات دولت یعنی نادیده گرفتن خدمات نظام، نباید خدمات دولت و تلاش‌های مهندس مروارید را در ایلام نادیده بگیریم.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مرز بین‌المللی مهران و از همه مهم‌تر اربعین حسینی برای استان یک نعمت و امتیاز بزرگ است، تصریح کرد: آب‌های مرزی، منطقه آزاد اقتصادی، منطقه ویژه، مرز جدید و اربعین برای استان فرصت‌های بزرگی هستند که ما باید بتوانیم در این مسیر بخش خصوصی را نیز تقویت کنیم و تصدی گری اربعین با یافتن راهکار مناسب به مردم بسپاریم.

وی در خصوص مهار آب‌های مرزی گفت: 780 میلیارد تومان اعتبار فقط از طریق وزارت جهاد کشاورزی به این طرح اختصاص‌یافته که وزارت نیرو نیز برنامه‌ای بااعتبار یک هزار میلیارد تومان در نظر دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آقای «میر جعفریان» مدیرکل راه و شهرسازی استان با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست معاونت عمرانی استانداری برای نظارت هرچه بیشتر اجرای پروژه‌های منصوب کرده‌ایم و آقای «عبدالله بهادری» برای تصدی سمت معاون عمرانی استانداری ایلام معرفی کرده‌ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار مترمربع خبر داد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرفیت پارکینگ خودرو در مجتمع گردشگری صفه به بیش از ۲۵۰۰ خودرو افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این پروژه از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۲ در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار متر مربع آغاز شد و روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارکینگ باران امکان و ظرفیت پارک ۱۳۰۰ خودرو به طور همزمان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه می‌تواند روزانه میزبان حدود ۶ هزار خودرو باشد.

ساکت ادامه داد: مدیریت تردد در محوطه مجتمع گردشگری صفه، احترام به آرامش محیطی در مجتمع گردشگری صفه، افزایش ظرفیت پارک خودرو، حل چالش ترافیک خودرو ناشی از نبود مکان پارک مناسب خودرو، توجه به استانداردهای ایمنی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در مجموعه و کاهش ترافیک در این مجموعه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص عمرانی در این پروژه گفت: اجرای ۱۰۰ عدد بیس فولادی برای اجرای محوطه پارک خودرو، اجرای آسفالت به مساحت ۶۰۰ مترمربع، تهیه حدود ۵ تن پروفیل برای اجرای محل‌های پارک خودرو و نصب حصار به طول ۳۰۰ متر از مهم‌ترین شاخص‌های انجام شده در این پروژه است.

ساکت با اشاره به انجام اقدامات ویژه ترافیکی خاطرنشان کرد: اجرای ۴۰۰ مترمربع طرح شطرنجی به‌منظور هشدار پارک نکردن وسایل نقلیه، اجرای ۸۰ مترمربع خط‌کشی و نشانه‌گذاری محل عبور عابر پیاده، نصب ۱۴۲ عدد بولارد به منظور تعیین مسیر تردد، نصب ۹۰ گل‌میخ چدنی به‌منظور تعیین مسیر گردشگران، خریداری و نصب ۲۸۰ مانع بتنی به‌منظور اصلاح وضعیت ترافیکی، تهیه ۱۱۰ کیلو رنگ و انجام رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و موانع ترافیکی به مساحت ۶۵۰ مترمربع، استقرار ۲۰ تابلو راهنمای گردشگران در محوطه پارکینگ و انجام خط‌کشی محوطه پارک خودرو به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص ایمنی و ترافیکی انجام شده در این پروژه است.

کد خبر 749539

دیگر خبرها

  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی