Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای ضمن کاهش مصرف آب، منجر به تولید پایدار و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش ایسنا , به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی‌اکبر متقی‌فرد» با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه اظهار کرد: برای حفظ و مدیریت منابع آبی، باید محصولات کشاورزی به‌ویژه صیفی‌جات در فضای بسته و گلخانه‌ها تولید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هدف از اجرا و توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان را افزایش راندمان تولید، حفظ منابع پایه بخش به‌ویژه منابع آبی برشمرد و افزود: طراحی خوب و مناسب در مجتمع‌های گلخانه‌ای نقش بسزایی در تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مصوبات سفر هیئت دولت به استان قزوین در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین راستا در خصوص اجرای مجتمع گلخانه‌ای در استان با اولویت قرارگیری در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان در دستور کار قرار گرفت که اعتباری به‌صورت ویژه برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای نودهک تاکستان اختصاص یافت.

متقی‌فرد تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع گلخانه‌ای، در زمینی به وسعت 1100 هکتار در نظر گرفته‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این مجتمع در زمینی به وسعت 71 هکتار با 100 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به قزوین در حال اجراست.

متقی‌فرد به پیشرفت فیزیکی مجتمع گلخانه‌ای نودهک تاکستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عملیات محوطه‌سازی و معابر مجتمع، عملیات اجرایی فنس‌کشی محیط، احداث ساختمان نگهبانی، احداث استخر ذخیره آب و حفاری‌های پایه‌های روشنایی، کانال‌ها، کابل‌کشی، نصب تیر و پایه‌های بتنی و احداث شبکه 20 کیلوولت و تجهیز پست‌ها در این مجتمع گلخانه‌ای انجام‌شده است.

به گفتهٔ وی، هم‌اکنون در استان قزوین 112 واحد گلخانه‌ای وجود دارد که تا سال گذشته 86 واحد آن‌ها فعال و 26 واحد آن‌ها نیز غیرفعال بوده که از این واحدها سالانه بیش از 8950 تُن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل توت‌فرنگی، گل و گیاهان زینتی، فلفل، خیار، گوجه‌فرنگی و بادمجان تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان