Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:24:46 GMT

شهردار لواسان در پروسه شهرسازی این شهر بازنگری کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۹۰۹۱

شهردار لواسان در پروسه شهرسازی این شهر بازنگری کند

شمیرانات- مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران در مراسم معارفه شهردار لواسان، ضمن هشدار از بین رفتن باغ ها و فضای سبز این شهر، از شهردار لواسان خواست، در پروسه شهرسازی بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تواهن پیش از ظهر شنبه در مراسم معارفه علی حیدریان، به عنوان شهردار لواسان، طی سخنانی گفت: هیچ کس در عملکرد خود بی عیب نیست، اما می توان خوب عمل کرد، تا زمانی که عملکرد نباشد، قطعا نقدی نیز نیست و همین انجام کار سبب نقد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کارهای بر زمین مانده در لواسان گفت: مدت زیادی صرف شد تا حکم شهردار منتخب امضا شود، این تاخیر به دلیل وجود ایرادات در نرم افزارهای قانونی است، ما در استان تهران ۴۳ شهر داریم، که ۱۰ شهر جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر دارند و بر اساس قانون، حکم شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر توسط وزیر کشور و حکم شهرداران زیر ۲۰۰ هزار نفر توسط استاندار امضا می شود.

تاکنون ۷ شهر استان تهران شهردار معرفی نکردند

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: تا امروز در استان تهران، تنها حکم شهردار شهر تهران، در بین شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر امضا شده است و احکام مابقی شهرها هنوز امضا نشده است.

وی اضافه کرد: تاکنون شهرداران ۳۶ شهر معرفی شدند و ۷ شهر استان هنوز شهرداری را معرفی نکرده اند، طبق قانون اولین وظیفه شورای شهر، انتخاب و معرفی شهردار مورد نظر است، در طول این مدت که نباید بیش از ۳ ماه باشد، برای معطل نماندن امور جاری شهر، فردی از میان کارکنان رسمی آن شهرداری به عنوان سرپرست امور شهر را بر عهده می گیرد.

شهردار لواسان در پروسه شهرسازی این شهر بازنگری کند

تواهن محور برنامه ها را قانون دانست و گفت: ممکن است، قانون در بسیاری از موارد قدرت پاسخگویی نداشته باشد، اما تا زمانی که قانون جدید جایگزین نشود، باید به قانون فعلی عمل کرد.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران، محیط زیست لواسان را شکننده دانست و گفت: این محیط زیست مورد هجوم افراد غیربومی فراوانی واقع شده است و لذا حرکت بدون برنامه، شهر را با چالش مواجه می کند، از شورای شهر می خواهم برنامه توسعه پایدار لواسان را تدوین کنند، توسعه پایدار باید با در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی باشد.

وی تدوین برنامه ۵ ساله میان مدت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: پروسه شهرسازی و آن چه در قسمتی از شهرداری لواسان به عنوان شهرسازی در حال انجام است، به هیچ عنوان پاسخگو و در شان و منزلت شهر لواسان نیست.

تواهن افزود: متاسفانه برای اعطا مجوز شهرسازی به بر، کف، ارتفاع و پارکینگ توجه نمی شود، این موارد اقلام اساسی هستند، که بایستی در پروانه ذکر شود، اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده ای نزدیک چیزی به عنوان لواسان نخواهد بود و تمامی باغ ها، فضای سبز، کوچه باغ ها و ... دستخوش ساخت و سازهای غیرقانونی خواهند شد.

وی از شهردار لواسان خواست در پروسه شهرسازی لواسان بازنگری کند و افزود: باید قبل از فاجعه فکری برای شهر لواسان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افشای یک سند خاص توسط شهردار تهران
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران