Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده از سال آینده ساماندهی فعالیت های قرآنی دستگاه ها در دستور کار این شورا قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد انجم شعاع روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان قزوین افزود: در نشست های شورای عالی فرهنگی، سند منشور توسعه قرآنی کشور با عضویت 27 نفر ازعالی ترین مدیران و نخبگان فرهنگی تهیه و قرار شد همه تصمیماتی که در آن گرفته می شود به منزله قانون تلقی شده و برای همه نیز لازم الاجرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد رشد فعالیت های قرانی در کشور هستیم به گونه ای که امروز جایگاه ویژه ای را در نخبه پروری این حوزه دارا می باشیم.
انجم شعاع افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی در حوزه نخبه پروری قرانی جایگاه مناسبی نداشتیم و تنها در بخش قرائت و حفظ قرآن دارای یک رتبه خارجی بودیم و در بخش حفظ قرآن کریم نیز تعداد معدودی نماینده داشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه براساس افق سال 1414 تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه از این تعداد تاکنون یک میلیون و 200 هزار محقق شده از این رو باید فعالیت خود در این زمینه را به سرعت افزایش دهیم.
به گفته وی، سهم قزوین در تربیت حافظان قرآن کریم در افق سال 1414، 150هزار نفر است که از این رقم تنها 6 هزار نفر محقق شده است و این مساله کار مسئولان این استان را برای تحقق این مهم مشکل می سازد.
وی با بیان اینکه برای افزایش حافظان قران باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کنیم، افزود: امروز تعداد حافظان قرآن کریم در کشورهای مسلمان از جمله ترکیه به 118 هزار نفر و عربستان به 145 هزار نفر می رسد در حالی که این تعداد در کشور محروم و فقیری مانند سودان به پنج میلیون نفر رسیده است.
در ادامه این نشست، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه برنامه های قرآنی ما با چشم اندازهای تعیین شده فاصله دارند، یادآور شد: اگر دستگاه های دولتی ردیف های بودجه ای را برای امور قرآنی تدوین کنند بسیاری از ضعف های موجود در این زمینه کاهش می یابد.
داوود محمدی با انتقاد از رسانه ها بابت کم توجهی در پرداختن به فعالیت ها و امور قرانی، گفت: اگر حافظان قرآن کریم مورد توجه جدی رسانه ها قرار گیرند بدون شک این مساله تشویق فعالان این عرصه را به دنبال خواهد داشت اما اگر نگاهی به کل صفحات روزنامه های خود در طول یک سال گذشته بیاندازیم حتی در 10 صفحه از آنها به مباحث قرآنی پرداخته نشده است.
وی در پایان، بهره گیری از فضاهای مجازی برای توسعه امور قرانی را اجتناب ناپذیر و ضروری دانست.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل