Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@21:40:47 GMT

تعاملات توییتری وزیر ارتباطات و تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۰۰۸۸

تعاملات توییتری وزیر ارتباطات و تلگرام

گروه فناوری _ در حالی که از داخل کشور هنوز تصمیم جدی درباره تلگرام گرفته نشده و بازار شایعات همچنان داغ است، طبقه گفته مدیرعامل این پیام‌رسان، زبان فارسی تلگرام در راه است؛ اقدامی که به نظر می‌رسد علی‌رغم اعلام برای توقف خدمات به ایران، انجام شده است.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از ایسنا، تلگرام در روزهای اخیر نسخه ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ این پیام‌رسان را ارائه کرد؛ مدیرعامل تلگرام ضمن اشاره به ویژگی‌های جدید، از پشتیبانی زبان‌های بیشتری از جمله زبان فارسی خبر داد. این در حالی است که در یک ماه گذشته اختلافات با این پیام‌رسان افزایش یافته و اخباری مبنی بر اعلام جرم و شایعه‌هایی مبنی بر مسدود کردن تلگرام به گوش می‌رسد.

لایو لوکیشن (موقعیت مکانی لحظه‌ای) یکی از ویژگی‌های جدیدترین نسخه تلگرام است. بدین ترتیب این پس می‌توان موقعیت مکانی را به‌صورت زنده به اشتراک گذاشت و مخاطب شما نیز می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای، موقعیت مکانی‌تان را روی نقشه مشاهده کند. بنابراین دیگر نیازی به ارسال دستی نیست. این ویژگی خصوصا برای زمان‌هایی که قصد ملاقات یکدیگر را دارید کاربردی خواهد بود. ویژگی دیگر آخرین نسخه، پلیر جدید است که بازطراحی شده و امکانات بیشتری دارد.

زبان فارسی در راه تلگرام

اما یکی از ویژگی‌هایی که شاید به طور خاص برای کاربران کشورهای غیرانگلیسی‌زبان اهمیت داشته باشد، پلت‌فرم ترجمه است. پاول دوروف در کانال تلگرامی خود نوشته است: تلگرام نسخه ۴.۴ از بسیاری از زبان‌هایی که از ما خواسته بودید پشتیبانی می‌کند، از جمله فرانسوی، اندونزیایی، مالزیایی، روسی، اوکرایتی و -به زودی- فارسی.

اوایل مهر ماه سال جاری، عباس جعفری دولت‌آبادی -دادستان تهران- با بیان اینکه علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است، گفت: اینکه شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستری مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان‌یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و تسهیل کرده است.

در واکنش به این اظهارات،‌ پاول دوروف - مدیرعامل تلگرام - که معمولا در پاسخ به توییت دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی توییتر،‌ به اظهارات این‌چنینی واکنش نشان می‌دهد، نوشت: از شنیدن این موضوع تعجب ‌می‌کنم. ما به طور فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی، متفاوت از این موضوعات باشد.

در ادامه این جریان، دوروف در حالی که مدعی شد که علت فشارها علیه تلگرام، دفاع این شرکت از اطلاعات شخصی کاربران در برابر خواسته‌های غیرمتعارف دولت‌هاست، اعلام کرد: فعالیت تلگرام را در کشورهایی که بر آن فشار وارد کنند، متوقف می‌کنیم. تعقیب قضایی تلگرام در ایران و روسیه خطری را برای این شرکت بوجود نمی‌آورد زیرا ما در هیچ‌کدام از این دو کشور به عنوان شخصیت حقوقی حضور نداریم.

آغاز ارتباط جهرمی با دوروف در توییتر

اما پس از این‌که تلگرام دسترسی کاربران ایرانی را به بهانه مقابله با اسپم‌ها به گروه‌های بین‌المللی در تلگرام محدود کرده بود، آذری جهرمی با توئیتی اعتراضی خطاب به پاول دوروف گفت که به جای محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی، بهتر است راهکاری دیگر برای مقابله پیدا کنید. پاول دوروف -مدیر تلگرام-‌ نیز به توئیت وزیر ارتباطات پاسخ داده و گفته بود: ممنون بابت فیدبک، ما قابلیت گروه‌های عمومی را برای ایرانیان، به محض حل مشکلات فنی در اکتبر (۹ آبان) فعال می‌کنیم.

همچنین چندی بعد آذری جهرمی در توئیت خود خطاب به پاول دوروف نوشت: ما از جریان آزاد اطلاعات حمایت می‌کنیم اما اشاعه کینه‌ورزی و اطلاعات نادرست در فضای سایبری را محکوم می‌کنیم. این بار هم دوروف به توییت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخ داد و نوشت: قوانین تلگرام، ارتباطات خشونت‌آمیز و تنفرآمیز را منع می‌کند. ما به کاربرانمان خود تکیه کرده تا محتواهای عمومی که این قانون را زیر پا می‌گذارد گزارش دهند.

در نهایت، اینکه اضافه شدن زبان فارسی به پیام‌رسان تلگرام چه مزایایی دارد و آیا می‌توان آن را تلاشی برای ایجاد تعامل مثبت با ایران ارزیابی کرد و یا درگیری‌های تلگرام و مقامات ایرانی بر سر خواسته‌هایشان همچنان ادامه خواهد داشت و دوروف بر توقف خدمات خود اصرار می‌ورزد، در آینده مشخص می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که در مقابله با گروه پ ک ک، عناصر این گروه به داخل مرزهای ایران فرار می‌کنند اما طرف ایرانی حضور آنها را انکار می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یاشاره گولر وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان ترک با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق گفت: عراق همسایه تاریخی ماست. صدها سال است که با هم هستیم. گروه تروریستی پ ک ک به شمال عراق رفته و آنجا جای گرفتند. جز ترکیه نیز کسی با آنها مقابله نمی کند. گفتیم که ما این گروه تروریستی را از ریشه نابود می کنیم. پ ک ک در شمال عراق 800 روستا را خالی کرده است. ما در این خصوص سه نشست در عراق داشتیم که سومین آن با حضور رئیس جمهورمان انجام گرفت. در عراق تغییراتی در خصوص پ ک ک ایجاد شده و ما از آن خوشنود هستیم. سرانجام آنها پذیرفتند که این گروه را غیرقانونی بدانند که از دوستان عراقی مان تشکر می کنم. آنها نیز در شرایط سختی بودند. بعد از آن نشست با ما بیشتر هماهنگ هستند.

5-6 سال است در شمال عراق حضور داریم

وی افزود: ما 5-6 سال است که در شمال عراق حضور داریم. گروههای تروریستی که در حال حرکت به سمت جنوب هستند. ما هر آنچه که لازم باشد انجام می دهیم. دیگر از حضور پ ک ک در داخل کشور نباید حرف بزنیم.

آمریکایی ها با عقل ما شوخی نکنند

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به حمایت آمریکا از گروه ی پ گ در شمال سوریه گفت: متحدانمان می گویند که ما به گروههای مسلح در اینجا سلاح می دهیم تا با داعش مقابله کنند. آنچه که آنها گروه های مسلح می نامند در واقع گروه پ ک ک است. هر چند تو بگویی که اینها پ ک ک نیستند، آنها خودشان را پ ک ک ای می دانند. وقتی عناصر آنها را در شمال سوریه دستگیر می کنیم، می گویند که ما بدلیل از بین رفتن نیروهایمان در منطقه گارا در شمال عراق به شمال سوریه آمدیم. متحدانمان باید از این حمایت دست بردارند. شما می گویید که در پی مقابله با داعش هستید؟ ما این حمایت را برای مقابله با داعش انجام می دهیم. اما مسئله شما این نیست. با عقل ما شوخی نکنید.

بدنبال ایجاد امنیت در آنسوی مرزهایمان هستیم

گولر با اشاره به عملیاتهای ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما در سوریه، حفظ مرزهایمان در مناطق جلوتر از آن است. از دمشق انتظاراتی داریم. ما به تمامیت ارضی همسایگانمان احترام می گذاریم. ما دیدارهایی با طرف سوری داریم. در آستانه دیدارهایی داشتیم. 

وی مدعی شد که اگر دولت سوریه قانون اساسی تدوین شده را بپذیرد و انتخابات برگزار کند، هر کس در آن انتخابات پیروز شد از سوی ترکیه پذیرفته خواهد شد.

تکرار ادعاها علیه ایران درباره پ ک ک

وزیر دفاع ترکیه با تکرار ادعاهای گاه و بیگاه مقامات این کشور در فرار عناصر پ ک ک به درون مرزهای ایران گفت: ما در مرزهای ایران، عراق و سوریه با تروریستها مبارزه می کنیم. ما در مرزهای ایران با پ ک ک می جنگیم، آنها به داخل مرزهای ایران فرار می کنند. به دوستان ایرانی مان می گوییم که به آنجا رفتند، زیرا با پهپاد آنها را تعقیب می کنیم و می بینیم. ایران به ما می گوید که آنجا کسی نیست. طبیعی است که ناراحت هستیم. با آنها در این خصوص مداوماً دیدار می کنیم اما نمی توانیم نتیجه بگیریم.

گولر با بیان اینکه مرزهای ما بسته است و کسی نمی تواند از آن عبور کند، گفت: 60 هزار پرسنل نظامی ما در مرزها مستقر هستند و موانع ایجاد شده مانع ورود پناهجویان غیرقانونی می شود.

وی در خصوص کمکهای ترکیه به فلسطین نیز گفت: تاکنون 19 هواپیما و 9 کشتی باربری کمک به فلسطین ارسال کرده ایم.

آلمان درباره فروش یوروفایتر به ما گیرهایی دارد

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خرید جنگنده یورو فایتر و مخالفت آلمان با آن اظهار داشت: یوروفایتر تنها به دوستان آلمانی مان تعلق ندارد. ما چنین جنگنده ای را می خواهیم و دوستان آلمانی مان روی چند موضوع گیرهایی دارند. معتقدم که در مدت کوتاهی به راه حل خواهیم رسید. ارسال یوروفایترها به عربستان سعودی نیز می تواند یک نقطه آغاز باشد.

اف 35 یونان نمی تواند مشکلی برای ما باشد

گولر همچنین در خصوص جنگنده های اف 35 گفت: اف 35 در دریای اژه توانایی مقابله با ترکیه را ندارد. به عنوان یک عضو ناتو اگر یونان صاحب اف 35 شود خرسند خواهیم شد. از سوی دیگر، جنگنده خودمان کاآن در راه است. نمی دانیم که مسئله ما با آمریکا بر سر اف 35 به کجا ختم می شود.

وی در خصوص وضعیت جنگنده های اف 16 نیز اظهار داشت: با دوستان آمریکایی مان به خوبی پیش می رویم و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴