Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اروپا و آمریکای مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان با هر توجیهی که صورت گرفته، به مثابه زدن خنجر از پشت به همه ملت‌های منطقه و همچنین تهدید منافع و مصالح جمعی آنان از جمله اکراد عزیز است. سیدمحمدعلی حسینی،مدیر کل اروپا و آمریکای مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص دلیل اصلی تفرقه در جهان اسلام و تاثیر آن در تسلط مستکبرین بر امور مسلمین گفت: نکته‌ای که شما به آن اشاره کردید مسئله‌ای محوری و اصلی است، چون تفرقه بین مسلمین در موضوعات مختلف باعث شده است که نظام سلطه، صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی که راس آن آمریکاست بهترین استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به رهبری رژیم آمریکا ،محورهای تفرقه را بعضا ایجاد و تماما تقویت می‌کنند، گفت: تفرقه در میان کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای غرب آسیا و خلیج فارس به آن‌ها کمک می‌کند تا در این منطقه اهداف نامشروع خود را دنبال کنند که این هدف چیزی جز تامین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع اقتصادی و سیاسی نیست.

حسینی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سرسپردگی کشورهای منطقه سبب ایجاد تنش و آشوب در خاورمیانه شده است، گفت: اگر حاکمان منطقه دولت‌های مستقلی بودند، هرگز به بیگانگان اجازه دخالت در شئونات داخلی و مسائلی که مربوط به کشورهای خود، جهان اسلام و مسلمین است را نمی‌دادند.

سخنگوی اسبق وزارتخارجه بابیان اینکه سران برخی کشورهای منطقه در برابر منویات استکبار جهانی یا سازش می‌کنند یا تسلیم می‌شوند، افزود: تسلیم در برابر استکبار جهانی در تعارض و تقابل با منافع و مصالح ملت‌های اسلامی در این منطقه و سایر مناطق اسلامی است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در پاسخ به این سوال که وحدت مسلمانان تا چه اندازه می‌تواند در مهار و کنترل مسائلی مثل تجزیه عراق و استقلال خواهی کرد‌ها موثر باشد، خاطرنشان کرد: اقدامی که صورت گرفته اقدامی شتاب زده، نسنجیده و ناهماهنگ با قاعده و قوانین بین المللی است. برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان با هر توجیهی که صورت گرفته، به مثابه زدن خنجر از پشت به همه ملت‌های منطقه و همچنین تهدید منافع و مصالح جمعی آنان از جمله اکراد عزیز است.
سخنگوی اسبق وزارتخارجه تصریح کرد: علاوه بر دولت عراق، تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز این اقدام را قویا نفی کردند و تن‌ها حامی این اقدامات تحریک آمیز رژیم منحوس صهیونیستی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که همایش اربعین تا چه اندازه در ایجاد وحدت بین اقوام و گروه‌های مختلف مسلمین موثر خواهد بود، گفت: در راهپیمایی اربعین بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت نیزحضور می‌یابند و در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که برخی از پیروان سایر ادیان که علاقه‌مند به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله هستند و مختصر شناختی از ایشان و نهضت عاشورا دارند نیزدر این راهپیمایی عظیم حاضر شدند و ابراز ارادت کردند.

حسینی تصریح کرد: ظرفیت اربعین این امتیاز را دارد که از یک سو وحدت میان امت اسلام را تقویت کند و از سوی دیگر ظرفیت این را دارد که پیروان سایر ادیان را نیز جذب معارف اهل بیت علیهم السلام کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سفیر سابق جمهوری اسلامی درایتالیا، با بیان اینکه همایش اربعین علاوه بر اینکه نمایش وحدت و اقتدار است بسیاری از کشورهای قدرتمند و سلطه طلب منطقه نیز حساب ویژه‌ای روی این راهپیمایی باز کردند، یادآور شد: به این معنی که اگر جهان اسلام با مشکلی روبرو شود حتما با اتحاد با یکدیگر دست استکبار و صهیونیسم را کوتاه می‌کنند لذا این همایش هم برای جهان اسلام و وحدت امت اسلامی دارای اهمیت است و هم از آنجا که نمایش اقتدار امت اسلام است در مقابل استکبار جهانی نیز نقش موثر وسازنده ای اجرا خواهدکرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است