Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:40:51 GMT

هنر زمینی در خدمت محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۰۶۸۷

هنر زمینی در خدمت محیط زیست

یک هنرمند نقاش گفت: هنر زمینی، بیش از 40 سال است که به عنوان یک حرکت آگاهی بخش علیه نابودی منابع طبیعی در جهان مطرح شده است اما در کشور ما برای نخستین بار است که یک گروه 40 نفره از هنرمندان یک چنین حرکتی را آغاز کرده‌اند.

افسانه رستمی در حاشیه لند آرت نوش آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هنر زمینی، هنرمند را با طبیعت ارتباط می‌دهد و به تفکر در مورد هستی وادار می‌کند در حالی که شرایط گالری نه برای مخاطب و نه برای هنرمند این طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به لندآرت نوش آباد افزود: هنر زمینی، بیش از 40 سال است که به عنوان یک حرکت آگاهی بخش علیه نابودی منابع طبیعی در جهان مطرح شده است اما در کشور ما برای نخستین بار است که یک گروه 40 نفره از هنرمندان یک چنین حرکتی را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، بنا به گزارش کارشناسان و شواهد موجود، کشور ما روبه خشکسالی گذاشته است ولی هنوز مردم به طور جدی متوجه اهمیت حفظ آب و منابع طبیعی نشده‌اند و برپایی این لند آرت، یک دعوت همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

این مدرس نقاشی با اشاره به نامگذاری اثر گروه خود تاکید کرد: "تیمار" به معنای نگهداری همراه با نگرانی است مثل مادری که همیشه نگران فرزند خود است. ما باید در نگهداری نعمت‌های خدادادی مثل آب و منابع طبیعی، رفتاری همراه با نگرانی داشته باشیم و همیشه دنبال راه هایی برای حفظ آنها باشیم.

رستمی تصریح کرد: در همه نقاط کشور، زیبایی‌های فراوانی برای دیدن است اما بی توجهی ما باعث نابودی آنها شده است، بنابراین داشتن دغدغه برای حفظ محیط زیست یک وظیفه برای همه است و حتی اگر به اندازه حفر یک شیار در دل زمین برای حفظ آب باشد.

وی افزود: در نظام‌های آموزشی برخی کشورهای جهان، دانش آموزان با همراهی یک مربی هنرمند به موزه‌ها و نمایشگاه‌ها می‌روند تا آنها از دیدن یک اثر هنری لذت ببرند، و بتوانند سوال کردن را یاد بگیرند، نقد و تفکر را تمرین کنند، بتوانند یک گزارش بنویسند ولی در مدارس ما این شرایط نیست.

وی با اشاره به تکرار شکست در خلق یک اثر اظهار کرد: وقتی دانش آموزی که در این فضا ناظر به شکست‌های هنرمند است متوجه می‌شود که صحنه زندگی نیز همیشه همراه با پیروزی نیست و گاهی باید شکست خورد تا به موفقیت رسید.

رستمی گفت: برگزاری این برنامه که به مدت 10 روز و در برابر چشم مردم انجام شد، علاوه بر جلب توجه شهروندان برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، باعث تقویت و ترویج کار گروهی برای هنرمندان نیز می‌شود و امیدواریم استمرار آن، حرکتی برای آبادی و پیشرفت کشور باشد.

به گزارش ایسنا، اولین لند آرت گروهی به سرپرستی پویا آریانپور با حضور 40 نفر از هنرمندان هنرهای مختلف در قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد در فضایی به وسعت 10 هکتار و به مدت 10 روز اجرا شد و در روز 21 مهر به نمایش عموم گذاشته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس